Gå til innhold

Hvilken middag lager du de dagene dere har det mest travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som spiser ferdigmat/halvfabrikat: spiste dere sånt før dere fikk barn?

Anonymkode: d34eb...b1b

Ja. Vi hadde ikke noe annet hjemme. Moren min var alenemor og jobbet fulltid. 

Anonymkode: 62fd2...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pitabrød. Dette kan fylles med kjøttdeig, kylling, kalkun, ostesnitsel, pølse.. ett hav av muligheter. Og salat til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, November 05, 2019 den 7.25, AnonymBruker skrev:

Når det knapt er tid mellom henting i bhg/skole og neste aktivitet. Hva lager du da?

Anonymkode: 6eeff...36c

Steker ett par speilegg, og slenger på brødskivene. 

Veldig enkelt og greit... 

Anonymkode: 7858b...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Dere som spiser ferdigmat/halvfabrikat: spiste dere sånt før dere fikk barn?

Anonymkode: d34eb...b1b

Fiskekaker/fiskeboller/kjøttkaker o.l, ja, det har jeg aldri giddet lage fra bunnen. 

Men nei, det var ekstremt sjelden vi hadde type toroposer, uncle bens-glass osv før vi fikk barn. Da laget jeg alt fra bunnen av. Jeg er vokst opp på toroposer, da, og det ble folk av meg lell :p 

Men nå prioriterer vi bare ikke å bruke tid på det. Jeg er så sliten hele tiden, og når toroposene er blitt ganske ok og sunne alternativer, smaker ganske godt, og er enklere, så blir det det. Findus fiskegrateng er ekstremt mye mindre tiltak enn å lage fra bunnen av, det skjer bare ikke lenger. 

Det er fremdeles en god del vi lager fra bunnen av, men det blir toro eller findus e.l. en gang i uken eller så likevel. 

Anonymkode: c1cff...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager store porsjoner av fiskegrateng, kjøttdeig og tomatsaus, lapskaus, pastagrateng osv og legger i fryseren. Tar det opp om morgenen, og da tar middagslagingen 10 minutt🙂

Skreller ofte potet og grønnsaker på kvelden, så er det bare å koke opp🙂 Poteter kan også kokes dagen før, da går det enda raskere. 

Gryter, med alt i ei gryte er også perfekt, da slipper man stor oppvask og mye rydding også🙂

Anonymkode: 23adf...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager alltid dobbelt opp på søndagsmiddagen. Da er mandag alltid restedag, en god start på uka. Kan også gjøres på lørdager, hvor det f.eks fryses ned hvis det egner seg (bolognese er ypperlig å fryse ned). Sett den fryste boksen i kjøleskap kvelden før det skal spises, så tines det sakte over natten.

Ellers er wraps med råkost (allerede ferdig oppkuttet i pose) og laks laget på ca 10 min. 

Anonymkode: 85936...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker med sötpotet, gulrot, lök, og hjemmelaget dressing. Kapper grönnsaker kvelden för, da er det bare å slenge fiskekakene i ovnen, grönnsakene i mikroen, og enten har jeg rört ihop dressingen kvelden i forveien, eller så bruker jeg 2 min på å lage den samme dagen.

Anonymkode: c1cff...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Har en standard gryterett som lages i større porsjoner, fordi jeg ikke gidder å vaske opp hver dag. Men liker den også veldig godt. Lager den faktisk nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

400g Kjøttdeig (ja, så usunn er jeg faktisk) ;) 

2 store løk.

700g tomatsaus ferdig. (Gidder ikke hakke selv) 

1/2 kopp ukokt ris, blir 1 kopp kokt. 

1 boks kidneybønner 400g

salt, pepper, spisskummen, og kayennepepper. 
 

alt blandes i samme gryte til slutt, og får god smak. Retten lager seg nesten selv, og det er lett å rydde og vaske, samtidig som jeg lager maten. Blir minimalt med oppvask :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt krise

- Fjordland risgrøt
- Stekt egg på brød eller arme riddere
- Brødskive (rista, toast, vanlig, variasjon er fint)

Ganske travelt, men litt tid

- Stekte fiskekaker og rasper opp gulrøtter
- Ruller ut ein grov pizzadeig og fyller på med det eg har
- Grove vafflar med syltetøy
- Pytt i panne vegetar
- Fiskepinner, frossne grønnsaker frå frysepose i micro med litt smør og pepper, evt raspa gulrot.
- Fiskeboller i karrisaus med potet
- Eggerøre i wraps
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av våre go-to når vi har det jævlig travelt.

Taco; ferdigkokte linser eller soyamince varmes i krydder/hakkede tomater, wraps varmes i ovnen, kutter kjapt opp salat, agurk, paprika og avokado, åpner en boks mais, setter ut salsa og jalapeno på glass. 

Tomatsuppe; kutter opp løk og hvitløk, surrer med tomatpuré. Hiver oppi hakkede tomater, vann og krydder, frossen focaccia i ovnen. Kjører suppa med stavmikser, serverer med krutonger. 

One pot thai pasta; surrer løk og hvitløk med currypaste, kutter opp grønnsaker og hiver oppi etterhvert som jeg blir ferdig. Rører inn vann, hakkede tomater, kokosmelk, peanøttsmør, pasta og krydder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...