Gå til innhold

Hvilken middag lager du de dagene dere har det mest travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det knapt er tid mellom henting i bhg/skole og neste aktivitet. Hva lager du da?

Anonymkode: 6eeff...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt krise: brødskive, grandis.

Travelt: ferdigstekte pannekaker, nuggets, tomatsuppe, pasta osv.

Anonymkode: 02e21...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burger av salmalaks. Stekes i 2 min på hver side og noe minutter hvile. 

Ferdigsuppe fra Rema (thai), tomatsuppe, grøt fra Fjordland, kjøttdeig og fersk spaghetti, mat fra ferskvaredisken som lapskaus, vår- ruller eller wraps. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det stort sett i linsesalat med avocado/fetaost/tomat/agurk/spinat, wraps med ost/salat/kalkun eller skinke, fersk pasta med pesto eller tomatsaus og tomater og fersk mozzarella, stekt/bakt laksefilet (med litt rømme på) med kokt brokkoli (med litt smør på) og agurksalat om jeg har tid. Evt har jeg tatt ut rester fra frysen kvelden før, f.eks lasagne/lapskaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restemiddag :) er redningen svært ofte. Ellers omelett knall. 

Noe man kan variere i det uendelige:

Stek noe kjøttdeig i en gryte samtidig som du lager grønnsaker i mikrobølgeovn. Ta en posessaus over kjøttet og la det putre som anvist. Fyll på med hurtigris og la det trekke som anvist (3? Min uncle Ben's). Rør inn grønnsakene. Middag på under 10 minutt og det kan varieres i det uendelige. 

Anonymkode: d3760...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker og råkost 

Ferdig lapskaus fra lokal slaktebutikk 

Kjøttdeig og spagetti med ferdig tomatsaus 

Pølser i brød 

Hamburger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spann med inderøysodd, og lapskausblanding oppi. 

Anonymkode: b37b5...a4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Couscoussalat med stekt laksefilet, wraps med masse grønnsaker og laks/kylling, omelett.

Ellers har jeg en del ferdiglagde middagsporsjoner i frysen som kan tines i mikro, eller er tatt opp til tining kvelden før.

Anonymkode: 89686...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man såklart noe ferdig preppa i frysern som tar 10 minutt å varme :)

Anonymkode: bf2e7...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raske middager kan være

* Ostesmørbrød

* Hamburger/pølser

* Omelett m/ ost og skinke

* Fiskepinner og stappe

Eventuelt kan du lage gryter og fryse ned, så tar du dem opp på morgenen på dager du vet er travle. Om dere har tid på kvelden, går det an å lage noe raske brødskiver før aktiviteten dere skal på, og heller lagt noe middag på kvelden så dere slipper stress rundt måltidet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk (feks fylt) pasta (kokes 2 min) blandes med et glass pesto .. Putter oppi det vi har, feks spekeskinke, mais, tomater, ost, friske urter osv

Kan sikkert blande med tunfisk også, det er godt til pasta, men vet ikke hvordan det er med pesto, så ville byttet ut pesto med feks kremost 🤔 

 

Anonymkode: 65a5f...d94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta og kjøttboller

Pølser i brød/lompe (men kun om det er helt krise eller barna lager middagen selv, og de ikke skal på trening som involverer mye løping)

Fiskekaker og fiskepinner er også relativt raskt.

Evt steker jeg kjøttdeig kvelden før, og bare blander i saus eller gryte dagen etter.

Ferdiglagd middag i fryseren utenom ferdigpizza har jeg gitt opp nå som jeg har 3 store gutter som spiser som voksne og vel så det alle 2, det blir for mye mat rett og slett-😅

Anonymkode: 7c519...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen skriver "wraps med masse grønnsaker" så er det det siste jeg hadde laget ved dårlig tid! Å kutte masse grønnsaker er liksom akkurat det man vi unngå!

Jeg har som oftes middagsporsjoner i frysern, siden det er kjedelig å lage mat, men jeg vil spise sunt, så lager opp masse om gangen og fordeler i bokser i frysern. Veldig deilig når jeg ikke har hverken tid eller lyst eller har hjernekapasitet til matlaging. Hvis man har ofte dårlig tid er det jo ikke så smart å bare spise pølser f eks, men alt er greit innimellom!

Omelett som en over sa er også supert og kjemperaskt. Pleier å spise knekkebrød med smør til også. Da er familiemedlemmer som skal på trening e.l. dekket godt inn med proteiner og karbohydrater og fiber. Kan man lure inn litt grønnsaker er det topp, men omelett og knekkebrød er bra nok!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttboller,med brun saus og potetstappe til. Kjøttbollene kommer ferdigstekt i pakken,potetmos fra pakke tar maks 5 minutt og saus fra pose tar kanskje 10.minutt. Sønnen min på 7 år jubler når vi har det til middag.

Anonymkode: f5819...4fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastaskruer med speilegg, olje, næringsgjær og krydder... imens pastaen koker løper jeg i dusjen eller ordner annet som skal ordnes, freser eggene i kjelen når pastaen er ferdig og ligger i skåler. Haha. Da er det VIRKELIG travelt! Men godt blir det. 

Anonymkode: 3ee20...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pasta/makaroni med pesto (og evt svenske kjøttboller hvis vi har). Pasta med kun smør og parmesan. Stekte poteter. Pizza grandiosa. Ferdig sushibrett fra rema (barna digger det, litt dyrt). 

Anonymkode: 96b50...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ikke har rester i fryseren lager vi gjerne middagen klar kvelden før dager vi vet blir travle. Det kan være tomatsuppe, fiskegrateng, lasagne, gryteretter o.l. Potetmos, bakte rotgrønnsaker o.l. lages gjerne klart i forveien også, så trenger vi bare å varme opp tilbehør og steke fiskekaker, kjøttkaker, strimlet kyllingfilet e.l. Det går jo kjapt. 

Anonymkode: 59d67...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pia Sofia skrev:

Når noen skriver "wraps med masse grønnsaker" så er det det siste jeg hadde laget ved dårlig tid! Å kutte masse grønnsaker er liksom akkurat det man vi unngå!

Jeg har som oftes middagsporsjoner i frysern, siden det er kjedelig å lage mat, men jeg vil spise sunt, så lager opp masse om gangen og fordeler i bokser i frysern. Veldig deilig når jeg ikke har hverken tid eller lyst eller har hjernekapasitet til matlaging. Hvis man har ofte dårlig tid er det jo ikke så smart å bare spise pølser f eks, men alt er greit innimellom!

Omelett som en over sa er også supert og kjemperaskt. Pleier å spise knekkebrød med smør til også. Da er familiemedlemmer som skal på trening e.l. dekket godt inn med proteiner og karbohydrater og fiber. Kan man lure inn litt grønnsaker er det topp, men omelett og knekkebrød er bra nok!

Tar ikke så veldig lang tid, men noen ganger kutter jeg opp grønnsaker til flere dager i slengen når jeg har bedre tid, og de holder seg fint i tette ziplockposer eller tette bokser i kjøleskapet.

Anonymkode: 89686...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tar ikke så veldig lang tid, men noen ganger kutter jeg opp grønnsaker til flere dager i slengen når jeg har bedre tid, og de holder seg fint i tette ziplockposer eller tette bokser i kjøleskapet.

Anonymkode: 89686...4f2

Det der var veldig smart. Jeg pleier å kjøpe frosne grønnsaker, men kanskje like greit å kjøpe ferske og fryse de ned osv.. 

Anonymkode: 8c507...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...