Gå til innhold

Sier han ikke har følelser, men blir sjalu? Hjelp meg å tolke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datet verdens flotteste fyr (i mine øyne). Aldri vært så tiltrukket, og vi ble begge "stormforelsket". Det var dessverre avstand. Jeg merket at han hadde endret seg og tok opp at jeg syntes det var på tide at vi definerte forholdet. Han sa at følelsene hadde gradvis forsvunnet fra hans side pga avstanden. Vi måtte slutte å date, han følte ikke det var riktig å føre meg bak lyset når jeg ville vi skulle bli mer. Jeg angrer på at jeg spurte, jeg ville fortsette å leve i håpet. Vi hadde en veldig fin samtale før vi gikk hvert til vårt. 

Nå har det gått seks uker siden "bruddet" uten en eneste dag kontakt. Hans bestekompis er en av mine venner, og har i det siste holdt meg litt oppdatert etter at han omsider fortalte det til han. 

Han sa til kompisen det samme som meg, at årsaken var at følelsene dabbet av. Bestekompisen hans fortalte meg dette i fortrolig. Han fortalte også at daten min "stakket" meg på kartet på snapchat for å se hvor jeg var og hvem jeg var med. Da han imidlertid hadde fått vite at jeg hadde hatt besøk av en gutt ble han ganske sjalu. 

Jeg savner han enormt, men etter å ha blitt avvist tør jeg ikke ta kontakt. Men han sier han ikke har følelser, men hvorfor følge med på meg da? Jeg vet det ikke er noen andre i bildet, det har også bestekompisen hans bekreftet for meg. 

Noen som kan hjelpe meg å tolke hva slags oppførsel dette er? Hvorfor bry seg hvis han ikke har følelser for meg?

Anonymkode: 0c54e...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter/menn kan føle en slags eiertrang ovenfor jenter. Jeg tror dette er egobasert og ikke følelsesbasert. Litt sånn «du er min, men jeg er ikke din»-opplegg. Og da blir de irriterte og kall det «sjalu» når en annen fyr prøver å få deg. Har opplevd det selv. Bare å styre unna. Han kan bli så «sjalu» han bare vil, men handlingene hans tilsier dessverre per nå at han ikke ønsker noe mer. Jeg mener, det holder ikke at han sier til kompisen sin at han er «sjalu» når han ikke kontakter deg. Skjønner? Vet det er vanskelig, men move on!

Anonymkode: d21f2...e3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en knullevenn å han har ingen føleser for meg å han også er veldig sjalu! Bare jeg sitter å snakker med en annen mann på byn så holder han på å fly i taket av sjalusi. Så det viser jo bare at menn er sjalue selv når det ikke er føleser.

Anonymkode: 3ae8a...f34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eierskapsfølelse er ikke nødvendigvis knyttet til følelser for den andre,,,

Anonymkode: f8352...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme før.

Hadde en jeg holdt på med, trodde vi skulle bli sammen, men han dumpet meg. Begynte å snakke litt igjen, men han hadde fortsatt ingen følelser. Jeg snakket derfor med noen andre og han ble så sjalu og så sint at han blokkerte meg over alt.. 

Dette har jeg opplevd med to forskjellige, begge ca. samme greia.

De er eiersyke og vil ikke se, eller vite av at noen andre prøver seg på en de allerede har hatt.

Anonymkode: dd42a...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er min, men jeg er ikke din, og ingen andre attraktive skal få deg heller, er en sånn mental greie mange har.

Anonymkode: dd42a...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det samme. Han ville ikke være kjæreste med meg, men ble sjalu da han trodde jeg var ute med en annen....

 

Anonymkode: a6fdb...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på resten - typisk oppførsel blant mange menn. 

Anonymkode: b09fa...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du håper han har følelser for deg. Men hvis han hadde det, ville han ønsket å være sammen med deg. Da hadde han tatt kontakt og gitt uttrykk for at det var deg han ville ha. Nå har han sagt i klartekst at han IKKE vil det. Ta han på ordet, så slipper du smerte og bortkastet tid på å sitte og vente på han.

Anonymkode: 21cfc...26e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...