Gå til innhold

Finnes det noen som helst sjans for at typen liker meg bedre enn eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎05‎.‎11‎.‎2019 den 10.13, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig høres dette mest ut som en tråd startet av eksdama, som vil ha bekreftelse på at den nye, «tjukke» dama til ekstypen ikke kan måle seg...

Anonymkode: 91dff...b13

Det ville overhodet ikke overrasket meg.

Typisk Kvinneguiden.      

Anonymkode: b3b88...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere vært sammen da? Om det kun er 7 mnd siden det ble slutt mellom de to, så vil jeg tro dette er et relativt ferskt forhold, og jeg må være såpass ærlig å si at jeg hadde gått. Det kan selvfølgelig være at han vil utvikle sterke følelser for deg og at det blir dere to, men jeg personlig hadde nok ikke orket den usikkerheten i starten av forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Vi har nå tatt en prat, og det viser seg at jeg hadde rett i mine antakelser, han har fortsatt følelser for eksen. Han sier at det er vanskelig å ikke ha det, når de var sammen så lenge. Han sier også at han håper han får like sterke følelser for meg etterhvert, så han er veldig innstilt på å fortsette forholdet, men jeg er mer usikker. Hva ville du gjort? Kan dette gå bra?

Ts

Anonymkode: 523e7...785

Hvor lenge har dere datet?

Anonymkode: 02712...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at folk er ulike osv., men de har vært i et forhold i 8 år, det er 7 måneder siden det ble slutt og han er allerede blitt sammen med en annen (deg). Jeg personlig syntes det høres ut som det har gått litt fort i svingene her. Hvor lenge datet dere før dere var enig om at dere var kjærester?

 

Anonymkode: 79f9c...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Eksen er en veldig pen og slank dame. Hun har i tillegg en mye bedre utdannelse og jobb en meg. Hun har flott langt hår og gikk i klær jeg bare kan drømme om. Jeg er nemlig overvektig selv (BMI på 30), rundt i kinnene, kler meg stort sett i kosebukse og collegegenser og bruker lite sminke. Jeg har en jobb som ikke krever utdanning og jeg har lite nettverk. Det var eksen som gjorde det slutt med kjæresten min, etter 8 år sammen, og det er 7 mnd siden. 

Er det noe sjans i havet for at han liker meg bedre enn eksen? Jeg tenker han bare har tatt til takke.🙁 Han var langt mer attraktivt utseendemessig da han ble sammen med eksen, så jeg mistenker at han har skjønt det selv og derfor tror han ikke kan få noe bedre enn meg.

Du overtenker alt for mye her! Ja jeg liker min nye dame mye mer en en eksen, fordi hun har en helt annen personlighet en henne. Det er jo personligheten som tiltrekker meg så inderlig! Felles verdier, felles interesser og det er så inderlig mye bedre en utseendet når det andre ikke klaffer. Men når det er sagt er min dame nå også sensuell og tiltrekkende fysisk også. Men det er jo helt subjektivt. Du som partner forstår ikke dette, du er usikker og har litt dårlig selvtillit! Der kan jeg også være iblant, fatter bare ikke hva min elskede ser i meg egentlig, men hun gir uttrykk for og viser at hun er veldig forelsket. Det må jeg bare stole på så langt det rekker, og jeg har lagt "overtenkingen" på hylla nå. Nyter dagene jeg har med henne nå, og lar bekymringene høre morgendagen til, for det kan jeg bare ikke gjøre noe med, og det er ikke sikkert de er reelle en gang. 

Men man har aldri noen garantier om det er eks inne i bildet eller en jomfru man har innledet et forhold til. Det er mennesker man har å gjøre med, og de er uforutsigbare over tid.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Vi har nå tatt en prat, og det viser seg at jeg hadde rett i mine antakelser, han har fortsatt følelser for eksen. Han sier at det er vanskelig å ikke ha det, når de var sammen så lenge. Han sier også at han håper han får like sterke følelser for meg etterhvert, så han er veldig innstilt på å fortsette forholdet, men jeg er mer usikker. Hva ville du gjort? Kan dette gå bra?

Ts

Anonymkode: 523e7...785

Dump han. Du kan ikke mene at du seriøst vurderer å være noen trøstepremie som de kanskje kan lære seg å bli glad i?? Det er SUPERDESTRUKTIVT. Behold joggebuksa og collegegenseren din, men ikke denne mannen..

Anonymkode: c1292...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.11.2019 den 11.00, AnonymBruker skrev:

Sjansen for at han liker deg bedre er på 100%. For det er du som er kjæresten hans nå, han har valgt deg. Det er hun som er eks, han slo opp med henne. 

Anonymkode: 51ba9...353

Hun slo opp med ham! Og det er stor sjans for at han går tilbake, hvis hun sier hun angrer! 

Anonymkode: 6d60f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er helt feil å få seg ny kjæreste mens man fortsatt har sterke følelser for eksen sin. De var sammen i åtte år, det ble slutt i vår og han er allerede i nytt forhold. For all del, det kan gå fint det, hvis man er skikkelig ferdig med eksen - men ofte tar det tid. Her høres det ut som han har hatt det vel travelt. 

Når man blir sammen med noen skylder man faktisk den personen noe. Å være «nummer en» for hverandre. Ikke «jeg savner eksen min, men håper jeg kan føle det samme for deg en vakker dag». Det er totalt ugreit å si! Du skal aldri være kjærestens andrevalg, og han skal i allefall aldri si det!

Så jeg hadde gjort det slutt. Også hadde jeg tenkt litt på å gjøre noe med selvfølelsen min. Ikke noe galt med kosebukse og collegegenser, men hvis du føler deg uattraktiv i det, så er det jo en smal sak å oppgradere det litt? 

Anonymkode: b0efb...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres ut som en ganske ærlig fyr og det er positivt mtp at du vet hvor du har ham, men jeg tror allikevel dere vil gjøre rett i å gjøre det slutt nå, evt ta en "pause".

Det virker som ting har skjedd litt for fort og før han rakk å bearbeide bruddet ordentlig. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan være "den rette" for han, for jeg tror absolutt han er glad i deg, men jeg synes også det var dårlig gjort av ham å innlede et forhold til deg på dette tidspunktet; det er vanskelig å utvikle et fullverdig forhold hvis man ikke er helt over eksen og det er urettferdig mot den nye kjæresten. 

Med litt avstand får dere begge muligheten til å tenke over hva dere betyr for hverandre og om dette er noe å satse på. Jeg skjønner at det er ikke lett å gi slipp på en man er glad i, men du skal jo ikke ta til takke med smuler heller. Jeg tror du vil uansett føle deg bedre når du tar kontroll over situasjonen og ikke bare venter på hva han velger å gjøre. Lykke til! 🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...