Gå til innhold

Finnes det noen som helst sjans for at typen liker meg bedre enn eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt knust nå, fordi jeg så eksen til kjæresten min for første gang på butikken i helgen. Jeg har ikke hatt noe behov for å vite noe om henne, så jeg har ikke ant hvem hun er, annet enn navn. Jeg var med kjæresten på butikken da vi møttes, så derfor fikk jeg etterpå vite hvem hun var.

Eksen er en veldig pen og slank dame. Hun har i tillegg en mye bedre utdannelse og jobb en meg. Hun har flott langt hår og gikk i klær jeg bare kan drømme om. Jeg er nemlig overvektig selv (BMI på 30), rundt i kinnene, kler meg stort sett i kosebukse og collegegenser og bruker lite sminke. Jeg har en jobb som ikke krever utdanning og jeg har lite nettverk. Det var eksen som gjorde det slutt med kjæresten min, etter 8 år sammen, og det er 7 mnd siden. 

Er det noe sjans i havet for at han liker meg bedre enn eksen? Jeg tenker han bare har tatt til takke.🙁 Han var langt mer attraktivt utseendemessig da han ble sammen med eksen, så jeg mistenker at han har skjønt det selv og derfor tror han ikke kan få noe bedre enn meg.

Anonymkode: 523e7...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hadde aldri giddet å være sammen med deg om han ikke finner deg attraktiv ❤ hvorfor skulle han det? Såklart han kan like deg bedre enn exen. Du så henne én gang. Etter 8 år sammen i et forhold som tydeligvis ikke var optimalt (siden det ble slutt) har nok exen mistet det lille ekstra i hans øyne uansett. 😉

Anonymkode: 72ebc...952

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en rebound 

Anonymkode: 205e0...1aa

Det er det jeg er redd for også. Jeg tror nemlig kjæresten min hadde veldig sterke følelser for eksen. Etter litt graving, har jeg fått vite at det ble slutt fordi hun mistet følelsene- de ble mer vennskaplige. Jeg spurte ellers litt rundt forholdet, men han har ikke ett negativt ord å si, de hadde det visst veldig bra fram til hun gradvis mistet følelsene. 🙁

Jeg ønsker ÆRLIGE svar her, ikke trøstende svar. Jeg vil heller gå videre med hodet hevet enn å være sammen med en som ikke har meg på førsteplass. Hvis eksen hypotetisk ville hatt han tilbake, tror dere sjansen er stor for at han hadde valgt henne? 

Ts

Anonymkode: 523e7...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder du dette? Fiks selvbildet ditt eller dump han slik at du slipper å gå rundt med slike følelser. Slutt å overtenk det her, slutt å spør anonyme folk på et forum om deres meninger, hva er poenget? Å grave sin egen grav dypere, gjøre livet mer elendig, bekrefte de selvdestruktive tankene dine? Klart han vil ha henne tilbake om han har følelser for henne! Men vet du eller jeg eller noen andre enn han selv, om han har følelser for henne? Nei! Er du et rebound? Kanskje, kanskje ikke! Ingen av oss vet! Og jeg tenker at dette i mindre grad handler om utseende. Er du på første plass? Vet ikke! 

Tenker at dette er tanker du bør dele med kjæresten din om du stoler på han og er trygg på han. Du kan få alle slags mulige svar. Han kan lyve, han kan være ærlig. At han vil ha deg og ikke eksen trenger ikke være løgn, men kan være det. At han vil tilbake til eksen trenger ikke være tilfelle. 

Fy flate for et utseendefiksert samfunn vi lever i. Jeg gremmes. 

Anonymkode: 46554...67d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg slet mye med de samme tankene selv i starten av forholdet til min mann, og jeg hørte mye på denne sangen.

Men etterhvert som tida gikk, så begynte jeg å tro på at han ikke angret på at det nå var oss to, og ikke de to. 

Det går seg til, tida hjelper. Om eksen var objektivt sett flottere, så er det jo ikke sikkert at de passet bedre sammen av den grunn?

Anonymkode: 289d7...abe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en rebound 

Anonymkode: 205e0...1aa

My guess as well.

Barndomskjæresten min var lik eksen din, perfekt på papiret, men gal hjemme. Gjorde det slutt, fant meg en trygg havn, kvinne med fantastisk personlighet osv.. varte et lite år. Hvem giddet å drasse rundt med ei koselig dame med kosebukse i lengden. Ikke jeg i hvert fall. 

Anonymkode: 439ab...d6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb med selvfølelsen din og slutt å gå i kosebukse og college-genser offentlig.

Anonymkode: 28ce9...71c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig høres dette mest ut som en tråd startet av eksdama, som vil ha bekreftelse på at den nye, «tjukke» dama til ekstypen ikke kan måle seg...

Anonymkode: 91dff...b13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg er redd for også. Jeg tror nemlig kjæresten min hadde veldig sterke følelser for eksen. Etter litt graving, har jeg fått vite at det ble slutt fordi hun mistet følelsene- de ble mer vennskaplige. Jeg spurte ellers litt rundt forholdet, men han har ikke ett negativt ord å si, de hadde det visst veldig bra fram til hun gradvis mistet følelsene. 🙁

Jeg ønsker ÆRLIGE svar her, ikke trøstende svar. Jeg vil heller gå videre med hodet hevet enn å være sammen med en som ikke har meg på førsteplass. Hvis eksen hypotetisk ville hatt han tilbake, tror dere sjansen er stor for at han hadde valgt henne? 

Ts

Anonymkode: 523e7...785

Ja det tror jeg...

Jeg sier ikke det for å være slem, men de var sammen i åtte år og dere møttes tydeligvis rett etter bruddet før han i det hele tatt fikk bearbeidet det. Så det er en overhengende sannsynlighet for at han bruker deg som en stokk for å komme over eksen. Og det er kjempe stygt gjort, men veldig vanlig. Det er derfor man bør holde seg unna nysingle. 

Anonymkode: 205e0...1aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ærlig talt ikke vite om han liker deg eller henne best, men velger å tro at når folk er i et forhold med noen så er det fordi man er glad i personen og setter pris på de kvalitetene den har..

På en helt annen side så høres det litt ut som du lar deg selv forfalle.. Ta tak i det, slutt med slaskeklær andre steder enn på sofaen og bedre helsa di.. Ikke for mannen sin del, men din egen selvfølelse. 

Drit i utdanning, at du trives på jobb er viktigst. 

Anonymkode: 3b275...10d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Ærlig svar.ja, han liker deg bedre enn exen. Kjære deg jente du legger altfor mye vekt på kropp og utseende. Til syvende og sist er det personligheten som teller. Han er ferdig med den dama. Uansett hvor mye slankere hun var enn deg. Det er du nå. Du må prøve å forstår det og gå videre I forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at han liker deg bedre er på 100%. For det er du som er kjæresten hans nå, han har valgt deg. Det er hun som er eks, han slo opp med henne. 

Anonymkode: 51ba9...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns at Ole paus får fram ett godt budskap og sangen er bra :) 

Kan forstå din følelse om utseende osv. Må innrømme at jeg også har hatt de samme tankene osv. Men jeg har lært meg at det som betyr noe er hvordan man er som til person og ikke utseende. 

 

 

Anonymkode: 03cf5...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda han valgte jo deg utseende spller ikke så stor rolle eksen folot meg for en traktorlesbe så alt er mulig :) Nyt han han er din

Anonymkode: 42549...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har vært sammen i mange år og er den som blir dumpa, så tar det tid å komme over. Ellers har det ikke vært de store følelsene i bildet. Den som selv går, kan jo også sørge, så ting tar normalt litt tid. Ofte så finner man noen fort, for å slippe og være alene, og for å få tanker over på annet. Det kan være en grunn til at dere nå er sammen.

En annen grunn kan være at han rett og slett liker deg veldig godt. Det kan være at han har fått sterkere følelser for deg. Glem klær og utseendet, det spiller ikke noen rolle om følelsene ikke er der lenger. Utdannelse og jobb likeså. Det er sånne overfladiske ting som man kan betrakte som bonus.

Det er helt umulig å svare deg på det du spør om, for du skriver ingenting om hvordan han er mot deg, om han gir komplimenter, om han prioriterer deg osv osv. Vil bare til slutt si, at hvis du liker han og han behandler deg bra, så sats på ham. Ikke la usikkerhet ødelegge om du ikke har andre grunner enn de du nevnte her. 

Anonymkode: 2f94e...b5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Vi har nå tatt en prat, og det viser seg at jeg hadde rett i mine antakelser, han har fortsatt følelser for eksen. Han sier at det er vanskelig å ikke ha det, når de var sammen så lenge. Han sier også at han håper han får like sterke følelser for meg etterhvert, så han er veldig innstilt på å fortsette forholdet, men jeg er mer usikker. Hva ville du gjort? Kan dette gå bra?

Ts

Anonymkode: 523e7...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Vi har nå tatt en prat, og det viser seg at jeg hadde rett i mine antakelser, han har fortsatt følelser for eksen. Han sier at det er vanskelig å ikke ha det, når de var sammen så lenge. Han sier også at han håper han får like sterke følelser for meg etterhvert, så han er veldig innstilt på å fortsette forholdet, men jeg er mer usikker. Hva ville du gjort? Kan dette gå bra?

Ts

Anonymkode: 523e7...785

Ja...at han har noen følelser for eksen betyr ikke at han ikke har følelser for deg, eller at han vil ha henne tilbake. 

Jeg har feks fortsatt noen følelser for eksen som dumpa meg før sommerferien. Men jeg vil ikke ha ham tilbake. Til det ble altfor dumme ting sagt av ham. Og han nye jeg har møtt, får jeg stadig dypere følelser for. Jeg håper at han ikke tenker at jeg vil være med eksen. For det er egentlig det siste jeg vil. Den nye har ikke gjort meg vondt og gjør mye godt. Jeg merker feks at jeg begynner å fantasere om ham når vi ikke er sammen. 

Anonymkode: 4cff6...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...