Saeria Skrevet 21. januar 2006 #1421 Del Skrevet 21. januar 2006 Så bra da! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #1422 Del Skrevet 21. januar 2006 Flinke bakerjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. januar 2006 #1423 Del Skrevet 21. januar 2006 Ja, så flink du er som baker!! Skulle ønske det var meg... Men jeg er jo syk, så jeg har jo unnskyldning :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 21. januar 2006 #1424 Del Skrevet 21. januar 2006 Ja, det var morsomt å bake. Jeg har alltid trodd at det å bake brød var kjempevanskelig, men det gikk jo suuupert! Så nå har jeg vært å handla inn masse mel i alle former og fasonger, skal nemli bake mer Hva da bitt av basillen? Apropos basiller, jeg har blitt helt fin igjen. Trodde frøken Ephemera hadde smitta meg, men det gikk over i løpet av natta, heldigvis I kveld skal jeg bare kose meg alene, sambo skal ut på byen, så nå har jeg handla inn litt chips, appelsiner og så har jeg jo masse brød Så skal jeg fyre i peisen, surfe på KG heeeeele kvelden uten å få dårlig samvittighet overfor sambo, se en ny episode av LOST og filmen Jarhead. Og ha teppe på meg. Da blir kvelden fullkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 21. januar 2006 #1425 Del Skrevet 21. januar 2006 Da blir kvelden fullkommen ← Da jeg leste over etter jeg hadde posta, leste jeg fullkornbrød. Tror jeg har sniffa for mye mel og gjær i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. januar 2006 #1426 Del Skrevet 21. januar 2006 Så bra at jeg ikke smitta deg ordentlig! Kos deg med lørdagskveld under teppet med TV og film - det skal jeg også gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 21. januar 2006 #1427 Del Skrevet 21. januar 2006 Heia :grine2: Jeg har det så bra! Har du det fint i helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. januar 2006 #1428 Del Skrevet 22. januar 2006 Eg og mannen bakte også idag! Me laga kjempegode grove rundstykker! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. januar 2006 #1429 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg har vært inne og kikket i albuet ditt. De kattene er så utrolig vakre, spesielt den som er sort-sølvspottet! Heldige du! Jeg har også en nydelig pus som er en blanding av et eller annet med sterke siamesiske trekk... Den er bare myyye feitere enn en siameser og så har den underull. Hentet den hos Dyreeskyttelsen og er veldig glad i den. Så elegant som dine puser er den nå allikevel ikke! Heksehilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 22. januar 2006 #1430 Del Skrevet 22. januar 2006 Fju! Da har jeg ryddet litt i klesskapet mitt. Pleier å rydde jevnlig hvis det hoper seg opp. Alltid noe jeg ikke bruker lenger som blir trykket lengst inni skapet. Men jeg har stort sett holdt meg unna øverste etasje i skapet. Der ligger nemlig buksene mine. Jeg har superduper lange bein, så jeg har så lenge jeg kan huske hatt problemer å finne bukser som er lange nok i beina, så når jeg først finner noen tviholder jeg på de. Men nå fikk jeg ryddet opp der også. Det nytter ikke at de er lange i beina hvis jeg ikke bruker de! 12 par heiv jeg. T O L V bukser!! Halvparten fordi de var for store, halvparten fra fjortisperioden min og oppover (les: forlengst utdaterte ms sixty bukser). Litt rart å prøve bukser som jeg husker satt åletrangt på meg tidligere, som jeg nå bare kunne dra ned over hofta med alle knappene igjen Og buksene fra vgs satt akkurat som i den tiden. Men liiiitt ute av moten da Fretex neste! Ellers står det en stor gryte med småkjøtt og putrer på komfyren, og potetene er skrelt. En skikkelig søndagsmiddag er nesten alltid et must her i hus. Hei Brunhilde Koselig med nye fjes! Og tusen takk for kattekomplimenter! Årh, Siamesere er nyyyydelige. Det skal jeg ha en gang. Ser du mye igjen på adferden også i katten? Snakker den mye og skal være med på alt? Den sortspotta ocien i albumet er egentlig foreldrene mine sin da, men den er litt min også. Har jeg bestemt Linn3c, Ephemera og Lille ballerina: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. januar 2006 #1431 Del Skrevet 22. januar 2006 Så herlig bilde du har i signaturen din nå. Det er noe så utrolig nussemussedusseling med puseneser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. januar 2006 #1432 Del Skrevet 22. januar 2006 Søte signaturen! Puseneser er kjempesøte. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. januar 2006 #1433 Del Skrevet 23. januar 2006 Åååå, så deilig med halv dag på mandagene! :-D Prøven ja, haha, første gang jeg ikke har forberedt meg i det H E L E tatt til en prøve, hele mitt liv. (jada, litt nerd og skolelys-tendenser) Tenkte jeg måtte prøve det også en gang Men det gikk veldig bra, brukte nesten ikke hjelpemidlene og var den første som gikk, som vanlig. Ellers så var jeg nok veldig heldig, for noen hadde forlagt fasiten til den ene oppgaven sammen med papirene jeg fikk utdelt Så jeg svarte det jeg trodde det var, og sjekket med fasiten etterpå. Litt flaks må en jo ha, ikke det, jeg hadde klart meg fint uten, bare så det er sagt I dag er det trening. MÅ bare begynne nå, slutt på alle teite unnskyldninger. Nå er jo snart hele januar over, og jeg har ikke fått kommet meg inn i de normale treningsrytmene mine. *skjerpings* Tusen takk for avatarskryt! Joda, det er Tommy som liten pusekatt, skjønnassen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 23. januar 2006 #1434 Del Skrevet 23. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. januar 2006 #1435 Del Skrevet 23. januar 2006 heia *MisS* *sukk* Det er mange nye raser under utvikling nå, spesielt i USA.... *vil haaaa* Den første jeg har falt for er Toyger: Bilder her Den er så ny at den ikke er ferdig utviklet enda, men målet er å få den til å se ut som en liten tiger, eller som navnet tilsier: En liten leke (toy) tiger. Sånn skal jeg ha når jeg blir stor. Basta. Så er det Savannah-cat, den er ny den også, men ikke fullt så fersk som toygeren. Den er faktsik en krysning av huskatt og serval Og den ser slik ut Jeg sier bare: En dag. En dag får jeg stooor hage og masse penger. *klekke ut plan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. januar 2006 #1436 Del Skrevet 23. januar 2006 Mer Savannah-cat bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. januar 2006 #1437 Del Skrevet 23. januar 2006 Hajjo Du, nå savner jeg deg rett og slett. Jeg kan faktisk ikke huske når jeg var med deg sist. Dumt du skulle på trening i dag, for jeg er skikkelig rastløs og ensom og diller rundt Jeg savner Sniglå miiiiiiiiiii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #1438 Del Skrevet 23. januar 2006 Men hvilke mål har de med denne avlen sin, igrunn? Tenker de helse og gemytt i det hele tatt, eller får utseende lov til å overskygge alle andre prioriteter? Det er det jeg synes er skummelt når ny raseavl tar utgangspunkt i spesielle utseender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. januar 2006 #1439 Del Skrevet 23. januar 2006 Men hvilke mål har de med denne avlen sin, igrunn? Tenker de helse og gemytt i det hele tatt, eller får utseende lov til å overskygge alle andre prioriteter? Det er det jeg synes er skummelt når ny raseavl tar utgangspunkt i spesielle utseender. ← De legger STOR vekt på gemytt! Hvertfall de som er seriøse. Bengalene blir bare mer og mer sosiale, kosete og menneskekjære, de passer seg ypperlig for småbarnsfamilier. Men selvfølgelig finnes det individer av kattene som ikke følger normen, men slik er det med alle raser. Grunnen til at bengalen har fått rykte på seg til å være en villkatt med vanskelig gemytt ligger kanskje i at de er veldig snakkesalige og har en kraftig stemme. Stor i ord, men liten på jord I den Toyger bruker de mye bengal, og ut i fra det lille jeg har lest skal de bruke somali for å få inn den løvemanken. Og somali er jo veldig kjent for det gode gemyttet. :smile: Så om noen år, når rasen er mer utvikler har jeg ingen betenkeligheter med å få meg en sånn! Jah, trening ja. Nettopp kommet inn dørene. Og kjenner det var lenge siden jeg har vært på spinning. Jeg holdt rett og slett på å svime av. Tuller ikke altså, det bare svartnet for meg, og sambo hadde jeg bare gått rett forbi uten å høre at han ropte på meg. Alt jeg tenkte på var å finne en stol, og at det hadde blitt superflaut om jeg gikk i bakken i den fullsatte salen Er litt svimmel og susete enda, så overse eventuelle skrifeleiver;) Note to self: Ikke kjøre så hardt fra starten av neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. januar 2006 #1440 Del Skrevet 23. januar 2006 Og legger ikke de fleste oppdretterene som "starter" en ny rase stor vekt på utseende? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg