Gå til innhold

~Sneglehuset~

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes også denne sesongen av de frustrerte er mye bedre enn den første. :icon_razz:

Og så håper jeg slutten på den siste episoden ikke byr på noen dumme overraskelser. :ler:

Er foressten enig i at du er pen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff nå skifter vi tema folkens...:sjenert:

:ler:

Fikk avbud på avbud i dag, så da gikk jeg hjem og leste litt til eksamen. Burde kanskje vært igjen på skolen og gjort noen oppgaver og slikt, men jeg tror jeg ligger greit an sånn med hensyn til krav, så da kan jeg heller konsentrere meg om eksamen. Tre uker igjen nå...iiiiik!!

Ellers så har vi henta frem advendtslysene og hengt opp ei stjerne i stuevinduet, det ble så fiiiint! Kjenner jeg begynner å riktig komme i julestemning nå; levende lys på bordet og fyrt i peisen har vi også. Og så er det kommet masse snø ute, og så koser jeg meg under et teppe, og vi har noen katter som ligger sammenkrøllet i sofaen og koser seg, gjør jo susen for stemninga :smile:

Nå har vi nettopp sett en ny lost-episode, jeg synes folk snakker om at serien taper seg denne sesongen, men jeg er like engasjert som i fjor jeg :ler:

Kan plutselig finne på å gispe og hyle for det er så spennende....:sjenert:

Så har jeg fått meg en kirurgi-avtale med Scully! Hun har blitt min faste assistent har jeg bestemt ;) Så på mandag skal vi gjøre en gingivektomi samt en hemiseksjon, det blir jo snadder :ler:

:nissevink:

Endret av Sniglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på mandag skal vi gjøre en gingivektomi samt en hemiseksjon, det blir jo snadder :ler:

:nissevink:

Ja, det hørtes skikkelig snadder ut. :ler:

Tre uker til eksamen, ja. Skulle ønske jeg hadde tre uker til eksamen. Jeg har bare....*regne regne*....37 timer. :overrasket: Eneste fordelen er jo da tidlig juleferie. Av en eller annen grunn har de høyeste kullene eksamen tidligst her på instituttet, mens de lavere kullene har eksamen senere. Litt merkelig i grunn siden det er mye større pensum og mer avanserte eksamener, og så får vi 2-3 uker mindre tid å lese på. :klø: Men, igjen, vi får jo lengre ferie da. Mager trøst akkurat nå, men desto herligere følelse torsdag kl 17. :hoppe:

Anyway, begynner så smått å få litt julefølelse jeg også. Her er det sne, og adventsstaken ble tent på søndag. Og sambo hengte opp julestjerne i vinduet og jeg fant fram telys med juleduft. Riktig så koselig i grunn. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihå! :vinke:

Har vært fast leser av dagboken din leenge, så jeg følte det var på tide å hilse på :) Du har sååå søte pusekatter!! Får lyst på katt hver gang jeg ser et bilde av dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg til og med fått lest litt også i dag. En liten time hvertfall. Tror ikke jeg orker mer :ler:

Ble en lang dag på skolen i dag, fikk rotfylt ei tann etter mye om og men, så får vi håpe det blir bra. Ble ikke ferdig før kvart over fire, og pasienten var helt gåen i kjeven etterpå stakkars...

Men tidligere på dagen, da hadde vi det gøy!! Da hadde vi grisehodekurs! Så vi fikk et halvt grisehode fordelt på to og to studenter, og vi øvet oss på lappoperasjoner og kirurgisk fjerning av grisetenner. Så fikk vi trekke noen tenner med tang og masse andre morsomme instrumenter. Og til slutt fikk vi sy igjen med noen sting rundt omkring på grisehodet. Det så ikke ut etter på :ler:

Så fikk vi så teeeeit humor, den typen som er så teit at det blir kjempemorsomt...Sånn ala: Å, fyttigrisen den tanna var svintung å få ut!!

:hoho:

Og jeg bare MÅTTE leke litt Dr.Frankenstein, så jeg tok en av de ekstraherte tennene og satte den i et snitt i kinnet på grisen og sydde den fast med en liten horisontal madrass-sutur :sjenert:

Så hvem melder seg frivillig til ekstraksjon hos wannabe-tannlege Sneglen? ( Saeria kanskje :tunge1:)

Det er snart juuuuul!!!! Årrrh, jeg ELSKER jul!!! :ler:

Ginkivektomifemiseksjon? Jo nå skal du høre ~Alwa~ :Det er vel en hylleseksjon for kvinner (derfor femiseksjon), den har blant annet en innebygget vekt, vi kvinner er jo alltid litt opptatt av vekta, ikke sant (derfor ginkivektomi)

;)

Jeg har heldigvis ikke noen eksamensangst eller er lei meg for at jeg må lese masse, Ephemera. Dette er et såpass interessant tema at det stort sett bare er gøy og lese spør du meg. ;)

Så gøy med hilsen fra "ny" lese @nea! Du er hjertelig velkommen til å legge fra deg flere hilsener ;)

Ikke mange timene igjen nå, Arkana?!! Tenk, du får juleferie etterpå, din heldiggris (:ler: de grisevitsene henger litt igjen enda, kjenner jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fått meg en kirurgi-avtale med Scully! Hun har blitt min faste assistent har jeg bestemt ;) Så på mandag skal vi gjøre en gingivektomi samt en hemiseksjon, det blir jo snadder :ler:

Jepp, bare gøy å kunne være til hjelp :-)

Er jo greit å få gjort unna disse obligatoriske øktene mens vi enda har et rolig semester. Blir vel verre i våren og for ikke å snakke om 3., 4. og 5 året. *grøsse*

Skjønner faktisk ikke hvordan dere klarer det. Først ha skole til 16, og så lese etter det! Jeg hadde vært helt skutt. Synes liksom det er ille med undervisning til 14, og lese etterpå :ler:

Men det er kanskje overgangsfasen som er verst...

Uansett, vi snakkes på mandag. Så får vi håpe jeg er flink assistent :)

Ha ei fin helg!

-E-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er det freddan!!! :hoppe:

Stod opp litt før åtte og nå begynner jeg å bli klar for en lang dag på lesesalen. Har kokt kaffi som skal få æren av å ta bussen sammen med meg, laget matpakke og hentet en kindersjokolade ut av kalenderens luke nummer 2 :sjarmor:

Vanligvis har jeg pleid å lese hjemme, men da jeg skulle forsøke det i går kveld var det kul umulig. Kattene gikk frem og tilbake over pulten, stjal markeringspennen min, spiste papirene mine og krangla om hvem som skulle ligge på fanget mitt :forvirret:

De er så søte da, men nå begynner jeg å få litt eksamenspanikk og da har jeg ikke tid til slikt surr :ler:

:ler: Du fikser den tanna der Saeria, bare få masse bedøvelse så er det ikke så farlig vettu ;)

Hvordan vi orker det, Scully, det lurer jeg også på :ler: Vi orker vel fordi vi MÅ, tenker jeg. Men du har rett, det er overgangen som er verst synes jeg. Og så når jeg i tillegg hadde det forskningsåret som var rolig (alt for rolig), så var jeg kjempeklar for litt action, så jeg synes nesten det bare er gøy å ha det travelt. Jadda, helt normal :tunge1:

Oooh!! En kindereggkalender er akkurat det du trenger,~Alwa~

sjokoladen i går var kjempenam! :ler:

Hei snuppsi! Jau, den avataren måtte jeg bare ha, Seroxata ;)

Hahaha!!! Huff, den reklamen er så teeeeit.... Don't go home!! Big Bill is in the mail!!:grine2:

Nei, nå må jeg bare male meg litt i fjøset, så er det lesesalen neste!! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal fikse det. Han er nok snill og bedøver det hele før han drar frem pirketingen sin og pirker. Ikke pokker om han får røre tanna før. :fy_fy:

Det som er bra, er at det ikke gjør vondt selv om jeg kan se deler av dentinet? (Er det det det heter det som er under emaljen?)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal fikse det. Han er nok snill og bedøver det hele før han drar frem pirketingen sin og pirker. Ikke pokker om han får røre tanna før. :fy_fy:

Det som er bra, er at det ikke gjør vondt selv om jeg kan se deler av dentinet? (Er det det det heter det som er under emaljen?)

Okai, jepp det er dentin det heter! Den tanna der er nok død, eller gått i nekrose som det heter, siden du snakket om at den skulle rotfylles. Så da trenger du eeegentlig ikke noe bedøvelse, men mange synes det er greit likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tanna er nok dau for lengst. Men litt bedøvelse er greit når han skal svi bort nerven. ;) Så er det jo det med at jeg har tannlegeskrekk også da. Da er bedøvelsen litt som en sutteklut for meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...