AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Jeg ble ferdig i juni, og ble da ansatt på arbeidsplassen jeg har vært under utdanningen i hjemmetjenesten. Og jeg er allerede lei av å være sykepleier! Jeg savner skolebenken.. Jeg vil ha de akutte tilfellene, med rsskt utskiftning av pasientene. Jeg lurer på å høre hvordan jeg kan bli sykepleier i ambulanse, eller søke meg inn på jordmor i januar... Jeg må vente 2 år for å søke meg inn på anestesi og trenger også erfaring fra sengepost o.l. Jeg kjenner jeg møter døra snart, og finner heller ingen andre stillinger å søke på som frister, og de to jeg fant fikk jeg ikke. Hverdagen min mangler spenning føler jeg. Har noen noen tips? Hvordan holder dere ut en jobb dere er lei? Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: ba326...a64
Gjest Lama_Drama Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Flere som kommer inn på anestesi uten erfaring fra sengepost så lenge karakterene er gode.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Du må rett og slett fortsette å søke på jobber på sykehus dersom det er det du ønsker. Du kan også kontakte avdelinger der du kunne tenke deg å jobbe og spørre om muligheten for ekstravakter. I ambulanse får nok ikke det uten erfaring, men på sengepost kan du få foten innenfor på den måten. Er det noe sted du var i praksis som er interessant f.eks, der du kan ringe og de kanskje husker deg? Evt må du flytte på deg dit det er jobb. Skal du ta videreutdanning er det absolutt lurt å ha relevant erfaring før du starter. Noen skoler krever erfaring fra spesialisthelsetjenesten (med god grunn) ved opptak til anestesi, andre studiesteder er mer runde med hva de anser som relevant praksis for opptak. Men det er trangt jobbmarked for anestesisykepleiere mange steder i landet, og hvilken erfaring du har før du begynner vil ha en del å si for mulighetene dine til å få jobb. Men hvorfor vil du ha de akutte tilfellene? Anonymkode: bb958...847 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må rett og slett fortsette å søke på jobber på sykehus dersom det er det du ønsker. Du kan også kontakte avdelinger der du kunne tenke deg å jobbe og spørre om muligheten for ekstravakter. I ambulanse får nok ikke det uten erfaring, men på sengepost kan du få foten innenfor på den måten. Er det noe sted du var i praksis som er interessant f.eks, der du kan ringe og de kanskje husker deg? Evt må du flytte på deg dit det er jobb. Skal du ta videreutdanning er det absolutt lurt å ha relevant erfaring før du starter. Noen skoler krever erfaring fra spesialisthelsetjenesten (med god grunn) ved opptak til anestesi, andre studiesteder er mer runde med hva de anser som relevant praksis for opptak. Men det er trangt jobbmarked for anestesisykepleiere mange steder i landet, og hvilken erfaring du har før du begynner vil ha en del å si for mulighetene dine til å få jobb. Men hvorfor vil du ha de akutte tilfellene? Anonymkode: bb958...847 Jeg har flytta over en time bort fra studiestedet mitt, og vil aldri tilbake av personlige grunner. Jeg jobber også 100% nå, så å ta ekstra vakter er ganske umulig... Ifht til spørsmålet om akutte tilfeller, jeg vet ikke riktig. Det er det som kaller på meg. Det kan sikkert bli for mye av det også, men sånn det er nå så kjeder jeg meg i hjemmetjenesten. De samme pasientene, de samme rutinene, e meldinger her og der, nye her og der med mye forskjellig og mange utfordringer, men jeg ønsker meg liksom til der det er litt action. Anonymkode: ba326...a64
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ferdig i juni, og ble da ansatt på arbeidsplassen jeg har vært under utdanningen i hjemmetjenesten. Og jeg er allerede lei av å være sykepleier! Jeg savner skolebenken.. Jeg vil ha de akutte tilfellene, med rsskt utskiftning av pasientene. Jeg lurer på å høre hvordan jeg kan bli sykepleier i ambulanse, eller søke meg inn på jordmor i januar... Jeg må vente 2 år for å søke meg inn på anestesi og trenger også erfaring fra sengepost o.l. Jeg kjenner jeg møter døra snart, og finner heller ingen andre stillinger å søke på som frister, og de to jeg fant fikk jeg ikke. Hverdagen min mangler spenning føler jeg. Har noen noen tips? Hvordan holder dere ut en jobb dere er lei? Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: ba326...a64 Du jobber i hjemmetjenesten. Hva med å søke deg jobb på et sykehus? Lønna er litt dårligere men jobben er mer utfordrende. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 Da må du komme deg på sykehus. Steget ditt er å komme deg innpå en postoperativ, akuttmottak eller overvåkningsavdeling etterhvert. Men først bør du få deg erfaring fra sengepost for å ha sjangs på jobb på en sånn avdeling. Intensivavdeling må du nok ha mer erfaring før du får jobb på. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av å trives med akuttmedisin, men du bør samtidig ha erfaring så du faktisk klarer å handle riktig i de situasjonene. Anonymkode: ec3c1...903 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 Vet om sykepleiere som har fått jobb i ambulanse, men da bare deltid/ekstra. Det er jo óg da forventet at du skal gå opp til fagprøven som praksiskandidat for å få ambulansearbeider tittelen etter å ha jobbet tilsvarende 100% stilling i 2 år, så det kan jo ta ganske lang tid alt etter hvor mange vakter du får. Anonymkode: c6ae2...155 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du komme deg på sykehus. Steget ditt er å komme deg innpå en postoperativ, akuttmottak eller overvåkningsavdeling etterhvert. Men først bør du få deg erfaring fra sengepost for å ha sjangs på jobb på en sånn avdeling. Intensivavdeling må du nok ha mer erfaring før du får jobb på. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av å trives med akuttmedisin, men du bør samtidig ha erfaring så du faktisk klarer å handle riktig i de situasjonene. Anonymkode: ec3c1...903 Jeg skulle gjerne jobba på ortopedisk sengepost, det er den sengeposten som frister mest av alle. Hadde svært dårlige erfaringer fra gastrokir. Anonymkode: ba326...a64
Kajsax Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne jobba på ortopedisk sengepost, det er den sengeposten som frister mest av alle. Hadde svært dårlige erfaringer fra gastrokir. Anonymkode: ba326...a64 Er vel ikke overfylt med action på en ortopedisk sengepost heller (mye mulig det er mer i storbyer), men gjennomtrekk med pasienter er det jo.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 25 minutter siden, Kajsax skrev: Er vel ikke overfylt med action på en ortopedisk sengepost heller (mye mulig det er mer i storbyer), men gjennomtrekk med pasienter er det jo. Mannen min lå på ortopedisk sengepost i to uker og skapte dessverre mye action. Komplisert brudd, operasjon, reaksjoner etter operasjonen osv. Masse leger og sykepleiere inn og ut hele tiden. Anonymkode: cf74b...a42
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 Har ligget på ortopedisk sengepost, eneste actionen var at damen jeg delte rom med akket seg over hvor mye smerter hun hadde og hostet av kols gjennom hele natta... Eller; "Hallo?! Er det noen der? Er ingen som bryr seg om meg..." ble ropt høyt i gangene... Sykepleiere må holde ut mye Anonymkode: 55b0d...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 Føler med deg! Det er utrolig tungt å motivere seg for en fulltidsjobb man egentlig ikke trives så godt i.... Kan du ta noen fag på si? Noe relevant for det du ønsker å gjøre videre? Du kan prøve å få hospitert på avdelinger som interesserer deg, eller på ambulansen. Vanskelig de store stedene, men kan være en mulighet noen steder. Det kan også være en vei inn til ekstravakter. Ta C1-sertifikat. Mange steder krever ambulansene utvidet førerkort, og hvis du allerede har det stiller du muligens sterkere? Noen ambu-arbeidere med innspill? Har du vurdert barneavdeling, hvis det finnes i nærheten av deg? Helt annen pasientgruppe, fin erfaring å ha med seg uansett hvilket akutt-fag du ender opp i. Legevakt? Kommunale akutte døgnplasser? Hvis du er flyttbar ville jeg sett på mulighetene i hele landet. Trengs ofte ikke så mye erfaring før man plutselig blir veldig mye mer attraktiv. Den første foten innenfor er ofte den vanskeligste! Anonymkode: fe9d6...395
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Skrevet 3. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne jobba på ortopedisk sengepost, det er den sengeposten som frister mest av alle. Hadde svært dårlige erfaringer fra gastrokir. Anonymkode: ba326...a64 Du kan jo ringe ortopedisk post på sykehuset/sykehusene nærmest deg og spørre om ekstravakter? Evt viser søk på finn ledig stilling her https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=159150967 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg! Det er utrolig tungt å motivere seg for en fulltidsjobb man egentlig ikke trives så godt i.... Kan du ta noen fag på si? Noe relevant for det du ønsker å gjøre videre? Du kan prøve å få hospitert på avdelinger som interesserer deg, eller på ambulansen. Vanskelig de store stedene, men kan være en mulighet noen steder. Det kan også være en vei inn til ekstravakter. Ta C1-sertifikat. Mange steder krever ambulansene utvidet førerkort, og hvis du allerede har det stiller du muligens sterkere? Noen ambu-arbeidere med innspill? Har du vurdert barneavdeling, hvis det finnes i nærheten av deg? Helt annen pasientgruppe, fin erfaring å ha med seg uansett hvilket akutt-fag du ender opp i. Legevakt? Kommunale akutte døgnplasser? Hvis du er flyttbar ville jeg sett på mulighetene i hele landet. Trengs ofte ikke så mye erfaring før man plutselig blir veldig mye mer attraktiv. Den første foten innenfor er ofte den vanskeligste! Anonymkode: fe9d6...395 Dårlig ide å ta et kjempedyrt sertifikat, ts mangler jo likevel de faglige kvalifikasjonene for å jobbe på ambulanse. Å være nyutdannet sykepleier kvalifiserer ikke til å jobbe på ambulanse, da trengs ekstra kursing, utdanning eller massiv erfaring for å komme i betraktning i det hele tatt. Vil man jobbe på ambulanse bør man satse på utdanningen som er beregnet på det, enten som fagarbeider eller bachelor som paramedic. Anonymkode: bb958...847 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 Bor du i Oslo, ts? Ortopedisk avdeling har flere stillinger ute nå, det er jo bare å søke:) Er ikke så mye action der da må jeg si, men travelt er det 😅 Anonymkode: 9d0fd...2ea
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 Ortopedisk avd er vel en av de mest roligste. En vanlig sengepost har lite action. Det er ikke snakk om akuttmedisin akkurat. Men, man lærer jo masse! Anonymkode: ce63d...5ea
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #16 Skrevet 11. november 2019 På 3.11.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev: Bor du i Oslo, ts? Ortopedisk avdeling har flere stillinger ute nå, det er jo bare å søke:) Er ikke så mye action der da må jeg si, men travelt er det 😅 Anonymkode: 9d0fd...2ea Nei, Vestfold Anonymkode: ba326...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå