Gå til innhold

Aldri mer blond!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt uenig i at man som regel kler sin naturlige hårfarge best. Spesielt dersom man er naturlig kommuneblond. Er man ganske blek vil dette i kombinasjon med denne hårfargen gjøre at huden ser veldig gusten ut, og man ser bare sliten ut. Er også noe med at den standard kommunefargen har ulike nyanser i seg, som etter min mening ofte ikke er så heldig for ansiktet om man er typisk nordisk. En kommunefarge kan være veldig fin dersom den er kald. 

Derimot synes jeg de som er naturlig brunetter ofte kler dette best. Tilsvarende med de som er naturlig lysblonde. Men jeg må oppriktig si at det er svært få som kler den typiske kommuneblonde fargen. 

Anonymkode: 1cfe1...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du føler deg bra og har funnet ut hva som kler deg! Og bonus er jo at menn legger merke til deg ;)

Jeg har motsatt erfaring, sånn ift farge, da. Jeg er mørkblond og trodde i alle år at da burde jeg gå for mørkt hår, hvis jeg skulle endre noe. Så jeg var brunette kjempelenge. Enig i at øynene kommer bedre frem som brunette forresten, det er helt sikkert og det savner jeg. Men så traff jeg på "selveste" sjefen for Nikita-frisørkjeden (husker ikke navnet på henne), men hun sa "du, jeg ser deg som blond, og ikke brunette...har du prøvd det noen gang og kunne du tenke deg å prøve en endring?"....Jeg var suuuperskeptisk. men lot henne få lov. Og vips, så ble jeg blond og er nå ikke bare blond, men nokså lys blond og STORtrives. ler både hud og hele min personlighet bedre OG jeg får MYE mer oppmerksomhet fra menn.

Rare greier ikke sant? men vi må være glade vi finner ut av ting og våger ta noen vågale skritt. Nyt ny farge og oppmerksomhet. Jeg gjør det samme :) (som blondine) ❤️

Anonymkode: f7165...278

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hvorfor skal vi som er naturlig lyse farge håret mørkere? Jeg har lyst hår fra naturens side, lys hud og lys hud, og jeg velger ikke å farge håret mørkere eller bruke selvbruningskrem. Jeg har striper håret, og det får den blonde hårfargen jeg har fra før av til å komme mer fram på en måte. 

Anonymkode: b8a43...efa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Enig!

90% av norske "blondiner " er brunetter i ulike sjatteringer. 

De fleste hadde sett bedre og mer naturlig ut med sin brune farge 

Turister tror norske er blonde? NEI de fleste er ikke naturlig lyse🤣

Anonymkode: 26952...490

Der er jeg enig, hvorfor skal flere brunetter farge håret lysere? Det ser ofte litt "bimbo" ut når folk som ikke har blondt/lyst hår farger det blondt, så flere av disse blondinene vi ser at jo brunetter fra naturens side.

Anonymkode: b8a43...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Enig!

90% av norske "blondiner " er brunetter i ulike sjatteringer. 

De fleste hadde sett bedre og mer naturlig ut med sin brune farge 

Turister tror norske er blonde? NEI de fleste er ikke naturlig lyse🤣

Anonymkode: 26952...490

blond er ikke synonymt med lyst. mørk blond hår er ikke spesielt lyst

Anonymkode: 4c80b...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer nok mye fra person til person. Synes egentlig at naturlig farge er finest. Sånn fjortis bleket hår er litt 90talls i min bok.

Anonymkode: c8707...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt finere som blond. Og lillasjampo er min venn. Er mørkeblondt nå, ser gusten og brunt ut, fargen vaskes ut etter en vask selv om jeg betaler 1500kr for fargen... så neste gang blir det tilbake til blond!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg gikk fra mørk til blond - har fått langt mer oppmerksomhet som blond. Folk er generelt mer hyggelig, og de som jobber i servicebransjen er mer hjelpsomme. Men det er min erfaring. Noen ganger savner jeg å være mørk, mest fordi det er så styrete å være blond, men så kommer jeg på hvor mye mer vennlig folk er.  

Anonymkode: 664c0...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer brunette her! Er blond naturlig og da jeg farget det mørkt så jeg skalla ut i skillen etter 1 mnd, ble også allergisk mot hårfarge etterhvert siden jeg måtte farge det en gang i mnd, hovnet opp og fikk kuler i huet. Var bare et evig slit! Bleker det nå da hos frisør fordi jeg ble lei av den naturlige blondfargen. Det ian jeg gjøre en gang i halvåret fordi etterveksten nesten ikke syns. 

Anonymkode: 410e3...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ dessuten fikk jeg ingen oppmerksomhet fra menn i den perioden jeg hadde mørkt hår selvom det så bra ut som nyfarget. når jeg er blond får jeg hva jeg vil omtrent. 

Anonymkode: 410e3...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f hvor rasistisk og nedsettende dette er. Hår ser aldri bra ut når det kun er en hel farge uten nyanser, spesielt ikke mørkt hår. Ingen har svart hår naturlig uansett. Det finnes ikke, bare veldig mørk brun.

Hjertet mitt og livet mitt ble ødelagt da en mann avviste meg på grunn av det naturlig blonde håret mitt, i fjor. Alt er gått til grunne for meg da og jeg går sjeldent ut lenger for det enda en ting jeg har meg selv så utrolig mye for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, dainty skrev:

Fy f hvor rasistisk og nedsettende dette er. Hår ser aldri bra ut når det kun er en hel farge uten nyanser, spesielt ikke mørkt hår. Ingen har svart hår naturlig uansett. Det finnes ikke, bare veldig mørk brun.

Hjertet mitt og livet mitt ble ødelagt da en mann avviste meg på grunn av det naturlig blonde håret mitt, i fjor. Alt er gått til grunne for meg da og jeg går sjeldent ut lenger for det enda en ting jeg har meg selv så utrolig mye for.

Rasistisk? 😅

Du høres veldig dramatisk ut. 

Anonymkode: bd7e7...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har svart hår naturlig? Det var vel hvertfall rasistisk, noen gang sett en mørkhuden person? De har ganske så svart hår som regel. Hva med indianere? Asiater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...