Gå til innhold

Gå opp 2-3 kilo en helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å gå opp 2-3 kilo en helg man har vært veldig usunn? 

Anonymkode: ffe6e...486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lett. Men det er jo ikke fett man går opp. 

Anonymkode: 9267d...d76

Skrevet

Det er sikkert mulig om man prøver. Men da skal man jaggu meg spise mye majones, smør og aioli-dynget pizza, småspise på nøtter samt drikke mye milkshake den helgen for å si det sånn.

For å sette det i perspektiv: For å gå opp 1kg på en dag, må man spise 7000 kalorier i tillegg til de ca 2000 man forbrenner på en dag (= 9000kcal). Det tilsvarer å spise 7 hele grandiosaer alene på en dag. Dette må du da gjøre 3 dager på rad. Til og med da, er det ikke sikkert at kroppen klarer å ta til seg alle kaloriene i maten.

Ellers er det nok mulig å tilsynelatende gå opp 3kg. Hvis man i utgangspunktet spiser moderate porsjoner av vanlig mat og måler seg en morgen man er litt dehydrert, og plutselig trykker i seg mye salt junkfood en hel helg, så vil man få mye vannvekt pga. saltet som binder vann i kroppen, samt at systemet fyller seg opp med mye mat og man blir oppblåst i magen. Men så snart man begynner å spise normalt igjen og saltet forsvinner ut, vil mesteparten av denne ekstra vekten forsvinne.

Anonymkode: acbbe...8b0

• Liker 1
Skrevet

Er ofte mest vann når det kommer så raskt på. Og hvor man er i menstruasjonssyklusen har mye å si, samt om det er lenge siden du har vært på do/er forstoppet.

Anonymkode: 69c92...238

Skrevet

Jeg veier meg hver morgen, og ja, jeg har gått opp nesten 2 kg i løpet av ett døgn!😱 Men det er heldigvis vannvekt, to døgn senere var det borte👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...