Gå til innhold

Frykter du døden?


Tara,090

Anbefalte innlegg

Ett enkelt spørsmål frykter du døden ja eller nei? Og hvorfor.

jeg overdakk av noe jeg trodde var juice å bli innlagt på sykehuset, trodde jeg skulle dø, den hadde mye caffine i.  I det øyeblikket fikk jeg en følelse jeg alder har fått og det var å holde meg våken og overleve, jeg har aldri ønsket så mye å leve i hele mitt liv. Etter dette er jeg takknemlige for det livet jeg har og klager aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Gent82 skrev:

'Caffine'? Skriv heller 'koffein' med én gang, så slipper folk å lure 👍

Du har gjort det så trenger ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg har også opplevd å innta noe som førte til at hjertet gikk over i trav uten tegn til å roe ned. Temmelig ubehagelig på natten så opplevde vel en form for dødsangst også, men det verste var uvissheten - det var litt som når bøddelen ikke vet hva han driver med, så henrettelsen blir som en tortur. En sakte død. Det var det verste.

Men å bli 'snipet' av en islamist eller lignende hadde vært helt greit det. Det hadde gått på ett blunk ferdig, ikke sant. Ingen gjeld og har det meste på stell, så det hadde vært null problem.

problemet er å lide en sakte uviss skjebne. Ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gent82 skrev:

Forresten, jeg har også opplevd å innta noe som førte til at hjertet gikk over i trav uten tegn til å roe ned. Temmelig ubehagelig på natten så opplevde vel en form for dødsangst også, men det verste var uvissheten - det var litt som når bøddelen ikke vet hva han driver med, så henrettelsen blir som en tortur. En sakte død. Det var det verste.

Men å bli 'snipet' av en islamist eller lignende hadde vært helt greit det. Det hadde gått på ett blunk ferdig, ikke sant. Ingen gjeld og har det meste på stell, så det hadde vært null problem.

problemet er å lide en sakte uviss skjebne. Ellers takk.

Dødsangst er noe jævlig, jeg er glad det nesten har gått 2 mnd da jeg ble fraktet til sykehuset. Noe av det jævligste jeg har opplevd, disse var energi drikker, synd at hvem som helst barn kan få tak i de på butikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun om døden innebærer frykt og smerte før den inntrer.

Har hatt nok av det i livet.  Vil gjerne få slippe fredfullt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kun om døden innebærer frykt og smerte før den inntrer.

Har hatt nok av det i livet.  Vil gjerne få slippe fredfullt.

Tror alle vil det, hater frykt mer enn små smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tara,090 skrev:

Tror alle vil det, hater frykt mer enn små smerter.

Selvsagt.   Ingen ønsker å plages til døde.   Og noen dør i STORE smerter som overgår frykten for å dø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå så jeg hvilket underforum denne tråden er i.

Syns ikke den passer i Sosialprat&Humor.   Bør den flyttes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte for alltid.. Ja, jeg blir skitredd av tanken på at jeg skal dø. Blir rett og slett kvalm om jeg funderer for mye på dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Nei jeg frykter ikke døden. Det er et liv etter på og du fortsetter der du slapp av når du døde. Så du er aldri for gammel til å gjøre livsstilsendringer her på jorden. Om du vil slutte med en uvane, så er du aldri for gammel. Du øver deg bare opp til å bli mer selvdisiplinert , men ingen kan dø før de skal. Livet her på jorden skal leves til det fulle så lenge du kan.

Anonymkode: f90d0...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Jeg ser ikke noe grunn til å frykte noe som man vet kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå høres jeg sikkert flåsete ut, men det er ingenting å være redd for. Men jeg har faktisk med. status "gjenopplivet med positivt resultat".  Jeg overlevde en hjertestans med et nødskrik-

Jeg opplevde ingenting, ikke noe lys eller tunell. Alt var bare helt svart. Men så tror ikke jeg på noen guder eller noe sånt fjas, er man borte så er man borte. 

Anonymkode: e227b...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg frykter ikke døden. Jeg er bare livredd for å ikke leve lenger. Det er en stor forskjell. Dør jeg, så enten er bevisstheten helt borte, eller jeg tenker reinkarnasjon. Thats it. Ikke noe vondt tror jeg vil skje. 

Men å ikke leve lenger. Den er lei. Jeg er så nysgjerrig og liker livet. Så jeg vil beholde det 🙂 og nå var jeg på nippet til å dø i oktober. Det var like før etter en alvorlig ulykke. Og jeg hørte legene snakke. Fyfaen det var fælt

 Men jeg overlevde. Og begynner å komme meg bra etter snart tre måneder.  Noe er forandret da. Jeg er blitt mer lettrørt 🙂 ikke typisk meg akkurat! 

Men dette var tredje gangen jeg var i en alvorlig situasjon. Det har gjort meg sterk tror jeg. Nå får det være nok for noen år syns jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå høres jeg sikkert flåsete ut, men det er ingenting å være redd for. Men jeg har faktisk med. status "gjenopplivet med positivt resultat".  Jeg overlevde en hjertestans med et nødskrik-

Jeg opplevde ingenting, ikke noe lys eller tunell. Alt var bare helt svart. Men så tror ikke jeg på noen guder eller noe sånt fjas, er man borte så er man borte. 

Anonymkode: e227b...90b

Oh. Shit. Det er meningen du skal leve! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...