Gå til innhold

Petter Stordalen


Gjest tranedatter

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernetåka
6 minutter siden, tranedatter skrev:

Paret skal flytte fra hverandre: https://www.nrk.no/norge/petter-og-gunhild-stordalen-flytter-fra-hverandre-1.14776711

sitat: "Vi har sammen funnet ut at vi ønsker tid til å gjøre det vi brenner for hver for oss. "

 

Uenige om miljö, mtp oppkjøpet av Ving og hennes intresse for miljø?

 

Ja, det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Stjernetåka skrev:

 

Ja, det tror jeg.

Det tror ikke jeg, er vel heller det at de satser så høyt på hver sin kant.
De begge brenner for karrieren, og det var jo derfor Gunhild ville ikke ha barn blant annet.
Så nei tror rett å slett de har vokst ifra hverandre, men kjempe flott dem har så god kontakt enda og støtter hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernetåka
Akkurat nå, Skrukketroll skrev:

Det tror ikke jeg, er vel heller det at de satser så høyt på hver sin kant.
De begge brenner for karrieren, og det var jo derfor Gunhild ville ikke ha barn blant annet.
Så nei tror rett å slett de har vokst ifra hverandre, men kjempe flott dem har så god kontakt enda og støtter hverandre.

 

Ja, kan være du har rett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Stordalens store styrke er nettopp det at han kan engasjere og skape noe av ingenting. Så når han proklamerer at kanskje vi skal tenke oss om når vi flyr, så er det mange som gjør akkurat det. For alt vi vet kan det jo også godt hende at han tenker over egne turer for å minimerer transport. Stort sett alle hotellene er økofisert og stort sett alle hotellene jobber for å redusere matsvinn, klimaavtrykk osv, så profilen er jo så absolutt til stede.

Personlig har jeg sansen for Petter. Han tørr å gå sine egne veier. Han er ikke noen typisk norsk, næringslivsleder, kjedelig og traus som møter deg med halvpåklistra smil, ut med neven og ett "hyggelig å møte deg".

Petter er av den typen som når du kommer på intervju, så river han CVen din stykker og spørr deg "hvem er du? Hva som står i CVen din spiller ingen rolle, i Strawberry er det plass til alle".  Hvem andre ville ha ansatt en eks narko-prostituert kvinne uten utdannelse? Videre latt henne gå løpet og som nå leder en av de avdelingene hans? Med sine flere tusen ansatte har han en majoritet av mennesker som har hatt store hull i CVen og Starwberry var deres redning. Mange av de har store karrierer i konsernet hans nå. Han er på fornavn med omtrent alle ansatte "vet du hva jeg syns du skal ta å ringe Anita på Choice i Bodø så fikser hun det der".

Som alle andre, har han nok sine baksider, men jeg mener at hans oppsider veier opp.
 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
7 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Petter Stordalens store styrke er nettopp det at han kan engasjere og skape noe av ingenting. Så når han proklamerer at kanskje vi skal tenke oss om når vi flyr, så er det mange som gjør akkurat det. For alt vi vet kan det jo også godt hende at han tenker over egne turer for å minimerer transport. Stort sett alle hotellene er økofisert og stort sett alle hotellene jobber for å redusere matsvinn, klimaavtrykk osv, så profilen er jo så absolutt til stede.

Personlig har jeg sansen for Petter. Han tørr å gå sine egne veier. Han er ikke noen typisk norsk, næringslivsleder, kjedelig og traus som møter deg med halvpåklistra smil, ut med neven og ett "hyggelig å møte deg".

Petter er av den typen som når du kommer på intervju, så river han CVen din stykker og spørr deg "hvem er du? Hva som står i CVen din spiller ingen rolle, i Strawberry er det plass til alle".  Hvem andre ville ha ansatt en eks narko-prostituert kvinne uten utdannelse? Videre latt henne gå løpet og som nå leder en av de avdelingene hans? Med sine flere tusen ansatte har han en majoritet av mennesker som har hatt store hull i CVen og Starwberry var deres redning. Mange av de har store karrierer i konsernet hans nå. Han er på fornavn med omtrent alle ansatte "vet du hva jeg syns du skal ta å ringe Anita på Choice i Bodø så fikser hun det der".

Som alle andre, har han nok sine baksider, men jeg mener at hans oppsider veier opp.
 

Jeg synes dette er svært flott å høre, og vitner om et bra menneskesyn og en villighet til å ta litt sjanser og tro på folk og deres evne til å vokse i rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig synes jeg det er dobbeltmoral når man blir bedt om å bruke sengetøy og håndkler om igjen på hotellene hans "for miljøets skyld" -- kjipe veggis menyer og "spar på maten" - 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mintbird skrev:

personlig synes jeg det er dobbeltmoral når man blir bedt om å bruke sengetøy og håndkler om igjen på hotellene hans "for miljøets skyld" -- kjipe veggis menyer og "spar på maten" - 

Men da er det vel bare å ikke bruke hotellene hans. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mintbird skrev:

personlig synes jeg det er dobbeltmoral når man blir bedt om å bruke sengetøy og håndkler om igjen på hotellene hans "for miljøets skyld" -- kjipe veggis menyer og "spar på maten" - 

Klarer ikke helt å se konteksten. Dette er tiltak som er gjort for å redusere klimaavtrykkene fra hotellene i Choice. Hvis 900 av 1000 kunder hører etter på dette hver dag så er det ganske mange avtrykk som reduseres ila kort stund. Every little helps.

Liker man det ikke, kan man jo booke på ett annet hotell.

Vi vet ingenting om Petter privat. Ja, han har 4 biler i garasjen. Jeg har TO jeg og jeg har ikke milliarder på bok. Kanskje resirkulerer han, har en skuff for hermetikk og glass og en skuff for papp på kjøkkenet. Kanskje har han vannbåren varme istede for ren strøm? Osv. Osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mintbird skrev:

personlig synes jeg det er dobbeltmoral når man blir bedt om å bruke sengetøy og håndkler om igjen på hotellene hans "for miljøets skyld" -- kjipe veggis menyer og "spar på maten" - 

Jeg bruker alltid begge håndklærne etter første dusjen, og legger de på gulvet etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Men da er det vel bare å ikke bruke hotellene hans. 

Hvordan blir det mindre dobbeltmoral av det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
38 minutter siden, CabinCruiser skrev:



Petter er av den typen som når du kommer på intervju, så river han CVen din stykker og spørr deg "hvem er du? Hva som står i CVen din spiller ingen rolle, i Strawberry er det plass til alle".  Hvem andre ville ha ansatt en eks narko-prostituert kvinne uten utdannelse? Videre latt henne gå løpet og som nå leder en av de avdelingene hans? Med sine flere tusen ansatte har han en majoritet av mennesker som har hatt store hull i CVen og Starwberry var deres redning. Mange av de har store karrierer i konsernet hans nå. Han er på fornavn med omtrent alle ansatte "vet du hva jeg syns du skal ta å ringe Anita på Choice i Bodø så fikser hun det der".
 

Flott at Stordalen gir folk med hull i CVen en sjanse. Men alle arbeidsgivere kan jo rive CVen i stykker etter søkeren har kommet på intervju. Da har jo arbeidsgiver allerede lest CVen.   Problemet er jo at mange ikke kommer på intervju fordi de har dårlig CV/papirer. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jeg bruker alltid begge håndklærne etter første dusjen, og legger de på gulvet etterpå.

Hvorfor det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
20 minutter siden, Mintbird skrev:

personlig synes jeg det er dobbeltmoral når man blir bedt om å bruke sengetøy og håndkler om igjen på hotellene hans "for miljøets skyld" -- kjipe veggis menyer og "spar på maten" - 

Jeg er 100 prosent enig med deg. Det er så stusselig på hotellene hans, men ikke på the Thief som koster en formue å bo på. Jeg klarer ikke å få dette miljøfokuset til å være noe annet enn å bidra til økonomisk vinning. Han har jo selv uttalt på Skavlan at dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Petter Stordalens store styrke er nettopp det at han kan engasjere og skape noe av ingenting. Så når han proklamerer at kanskje vi skal tenke oss om når vi flyr, så er det mange som gjør akkurat det. For alt vi vet kan det jo også godt hende at han tenker over egne turer for å minimerer transport. Stort sett alle hotellene er økofisert og stort sett alle hotellene jobber for å redusere matsvinn, klimaavtrykk osv, så profilen er jo så absolutt til stede.

Personlig har jeg sansen for Petter. Han tørr å gå sine egne veier. Han er ikke noen typisk norsk, næringslivsleder, kjedelig og traus som møter deg med halvpåklistra smil, ut med neven og ett "hyggelig å møte deg".

Petter er av den typen som når du kommer på intervju, så river han CVen din stykker og spørr deg "hvem er du? Hva som står i CVen din spiller ingen rolle, i Strawberry er det plass til alle".  Hvem andre ville ha ansatt en eks narko-prostituert kvinne uten utdannelse? Videre latt henne gå løpet og som nå leder en av de avdelingene hans? Med sine flere tusen ansatte har han en majoritet av mennesker som har hatt store hull i CVen og Starwberry var deres redning. Mange av de har store karrierer i konsernet hans nå. Han er på fornavn med omtrent alle ansatte "vet du hva jeg syns du skal ta å ringe Anita på Choice i Bodø så fikser hun det der".

Som alle andre, har han nok sine baksider, men jeg mener at hans oppsider veier opp.
 

Jeg er helt enig med deg. Synes han fremstår som en jovial mann og en god leder! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Mulig han ansetter på hotellene folk som ellers ikke står først i køen. Det dere glemmer å skrive da, er at han har fått kritikk for å gi svært dårlige lønner også. Synes det er dårlig å fremstille det som god gjerning å ansette folk, men så betale de minst.

https://www.ba.no/okonomi-og-naringsliv/reiseliv/nho/lonn-snakker-han-han-aldri-om/o/5-8-335725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, tranedatter skrev:

Mulig han ansetter på hotellene folk som ellers ikke står først i køen. Det dere glemmer å skrive da, er at han har fått kritikk for å gi svært dårlige lønner også. Synes det er dårlig å fremstille det som god gjerning å ansette folk, men så betale de minst.

https://www.ba.no/okonomi-og-naringsliv/reiseliv/nho/lonn-snakker-han-han-aldri-om/o/5-8-335725

Ja, det er rimelig naivt å tro at det ikke er økonomi som ligger bak enhver handling denne mannen gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja, det er rimelig naivt å tro at det ikke er økonomi som ligger bak enhver handling denne mannen gjør. 

Han er ekstremt dyktig på å få redaksjonell omtale når han skal åpne nye hoteller feks. Har nok spart noen millioner på reklamekostnader 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Justlooking skrev:

Han er ekstremt dyktig på å få redaksjonell omtale når han skal åpne nye hoteller feks. Har nok spart noen millioner på reklamekostnader 😊

Ja jeg enig. Tv2 og NRK er i lomma hans.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 10.11.2019 den 21.27, Husholdning1 skrev:

Jeg bruker alltid begge håndklærne etter første dusjen, og legger de på gulvet etterpå.

Hva er poenget med å forurense mest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...