Gå til innhold

Ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye burde man gå ned i vekt? Per dag hvis man gjør alt riktig? Er veldig overvektig 

Anonymkode: b2b42...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går ned gjennomsnittlig 0,125 - 0,2 kg om dagen :) det vises ikke perfekt dagen etter på vekta.

Anonymkode: 1ff52...b79

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye burde man gå ned i vekt? Per dag hvis man gjør alt riktig? Er veldig overvektig 

Anonymkode: b2b42...722

Det sies at man maks bør gå ned 1% av total kroppsvekt per uke for en sunn vektnedgang for at kroppen skal få de næringsstoffene den trenger, samt at man ikke skal tape for mye muskelmasse. Kroppen klarer ikke å hente energien den trenger raskt nok fra fettet alene, og vil tære på muskelmasse om den ikke tilføres nok mat. Så for noen som veier 80kg, vil det være 0.8kg/uke eller 0.114kg per dag om man ønsker maksimal effektivitet.

MEN man vil ikke kunne se dette på vekta dag for dag og time for time pga faktorer som hvor hydrert kroppen er og hvor mye man har spist. Det er først når det går kanskje 2 uker og man sjekker flere ganger tidlig på morgenen at man får et mer nøyaktig resultat. Så om du sjekker på 3. dag og synes det går tregt, så sjekk heller igjen etter noen dager 😊

Jeg gikk f.eks. "opp" et kilo etter å ha spist en kebab nylig. Men dette er nok bare midlertidig pga. saltinnhold og at jeg har drukket mye vann for å slukke tørsten. Så snart den og saltet har gått gjennom systemet, vil nok denne kiloen forsvinne igjen.

Anonymkode: 6ad71...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...