Gå til innhold

Var du mer/mindre/like kvalm når du gikk gravid med jente som med gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo misforstått... Du har kun fått jente, så hvordan kan du sammenligne dette med gutt når du ikke har fått det?
Kanskje du hadde vært like kvalm med begge kjønn ;)

Anonymkode: f4604...310

Flere med bare ett barn som har svart her ;) Og det forandrer ikke at svarene fra de med både gutt og jente ikke støtter teorien. 

Anonymkode: 4ecda...148

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 30.10.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket kjønn jeg har i magen nå, men jeg er omtrent ikke kvalm. Hadde normal svangerskapskvalme i første trimester og litt inn i andre, men etter det har det vært null problem. I mitt første svangerskap hadde jeg hyperemesis, var mer innlagt på sykehus enn jeg var hjemme og gikk ned 20 kg pga. kvalmen. Det var en gutt.

Anonymkode: 9ed5b...fb5

På 30.10.2019 den 20.48, Energi-jenta skrev:

Godt å høre at du er bedre i dette svangerskapet. Vil gjerne vite hvilket kjønn du fikk senere, interessant å vite om det blir en gutt til eller ei jente. Virker som at de andre her har hittil vært mer kvalm/lik med jente enn med gutt.

Kom på denne tråden nå, og vil bare oppdatere med at babyen i magen er en jente. Det var hun helt sikker på på ordinær ultralyd. Så da hadde jeg altså ekstrem svangerskapskvalme med gutt og normal svangerskapskvalme i første trimester med jente.

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom på denne tråden nå, og vil bare oppdatere med at babyen i magen er en jente. Det var hun helt sikker på på ordinær ultralyd. Så da hadde jeg altså ekstrem svangerskapskvalme med gutt og normal svangerskapskvalme i første trimester med jente.

Takk for oppdateringen :) Gratulerer med jente! ❤️

Skrevet

Søsteren min har to jenter, veldig kvalm første svangerskapet og kastet opp en god del. I neste svangerskap var hun ikke kvalm i det hele tatt. 

Anonymkode: 99e7d...e92

• Liker 1
Skrevet

Har to jenter, ikke noe kvalm med første, men forferdelig kvalm med andre.. så har ikke noe med kjønn å gjøre.. 😊

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

To like svangerskap. Forskjellige kjønn.

Anonymkode: f4604...310

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger myten i alle fall. To guttesvangerskap med minimal kvalme og ingen oppkast, ett jentesvangerskap med kvalme døgnet rundt og oppkast halve svangerskapet. På den annen side hadde f.eks. mamma hyperemesis med oss begge. Hun var helt overbevist om at hun ventet to jenter, men nr 2 var altså gutt.

• Liker 1
Skrevet

1) Kvalm med oppkast fra uke 5-19: Jente 

2) Helt fin form hele svangerskapet: Gutt 

Anonymkode: c0f5b...7b6

• Liker 1
Skrevet

Har født to gutar og ei jente. Ikkje kvalm nokon av gongane. Denne gongen er eg kvalm. Så spent på om eg har tvillingar eller noko, kanskje? 

Neida, har kanskje mindre hormon i kroppen med alderen, så kanskje denne ekstreme hormonveksten kjennes verre no fordi utgangspunktet hormonmessig er annleis? 

Anonymkode: dca96...f41

• Liker 1
Skrevet

Kvalm, oppkast og sengeliggende med gutt i magen. 

Litt kvalm, men null oppkast med jente i magen. 

Konstant kvalm fra uke 6-14 denne gangen, usikker på hva som er i magen, men kanskje jente? Ikke spydd annet enn de gangene jeg har tatt nesespray. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan svare i tråden om noen måneder. 

Svangerskap 1 var hypermesis fra start til slutt. Hadde vanvittig mange andre fysiske plager i tillegg. Gutt.

Svangerskap 2 nå er mildere kvalme med oppkast som er i ferd med å gi seg uke 9. 

Spent på hvilke kjønn dette er.

Anonymkode: 5a1c3...aa2

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan svare i tråden om noen måneder. 

Svangerskap 1 var hypermesis fra start til slutt. Hadde vanvittig mange andre fysiske plager i tillegg. Gutt.

Svangerskap 2 nå er mildere kvalme med oppkast som er i ferd med å gi seg uke 9. 

Spent på hvilke kjønn dette er.

Anonymkode: 5a1c3...aa2

Så spennende!

Oppdater oss gjerne hva det blir :)

Skrevet

Nr 1 var jente, ekstremt kvalm men kasta ikke opp, fra ca uke 7 til uke 12.

Nr 2 var gutt, ekstremt kvalm men kasta ikke opp, fra ca uke 6 til uke 10.

Så ganske likt med begge ❤️💙

Anonymkode: 134ad...ca5

• Liker 1
Skrevet

Aldri kvalm med første som var jente, veldig kvalm med nr 2 som var gutt. 

Anonymkode: cf4c3...e63

• Liker 1
Skrevet

Har to jenter, jeg var ikke kvalm med noen av dem.

Anonymkode: c24eb...a46

• 1 år senere...
Skrevet

Spennende, gammel tråd. Sitter med svangerskap for første gang og leser mye om kjønn, kun fordi det er litt spennende. Jeg har aldri trodd noe særlig på denne teorien om kvalme. Moren min har 4 jenter og 1 gutt, hun var ikke dårlig med noen av oss. To av søstrene min fikk nylig en gutt hver. De var kvalme begge to, men med mest morgenkvalme. Jeg derimot, kvalm 24/7 fra uke 7, og i litt før uke 10 gikk det over, i uke 11 kom det tilbake. Ikke oppkast hver dag, heldigvis, men kvalmen er der. Kjenner på at man blir litt metta på det. Våkne netter av kvalmen og. Men kjønn blir spennende uansett.

Så…teorien om denne kvalmen er nesten den jeg tror minst på 🤣

Skrevet

Ikke noe kvalm med mine 2 første, begge jenter. Kvalm første trimester med tredje barn. Ikke født enda, men UL sier at det også er en jente… Vi får se ;) Jordmor trodde jeg var mer kvalm siste gangen fordi jeg har 2 andre barn fra før og full jobb å styre med.

Skrevet

Har aldri gått med ei jente, men:

hyperemesis med gutt nummer 1

kraftig svangerskapskvalme med gutt nummer 2

Anonymkode: 9d202...f21

Skrevet

Gravid med gutt bare. Kvalm i starten på morgenen. Resten av svangerskapet var helt fint, følte meg knapt gravid før magen kom. Da fikk jeg en grusom kronisk halsbrann.

Anonymkode: 5d236...b58

• 1 år senere...
Skrevet

Førstegangsgravid med jente. Er grisedårlig og har vært sengeliggende siden uke 6. Det skyldes at når det er jentefoster så produseres det mer hCg og hvordan ens kropp responderer på hCg er da hvor kvalm en blir/ikke blir.

Anonymkode: 781e7...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...