Gå til innhold

Er det galt å gjøre narr av ateister?


Kjæregutt

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Niks, det er faktum. Alle som leser innleggene dine kan se det. En typisk ateist som sprer hat og intoleranse.

Anonymkode: 0c115...91e

Nok engang bruker du dårlig hersketeknikk. Klarte du ikke å svare på hele innlegget mitt slik at du kun tok ut en liten uvesentlig del? Den eneste som sprer hat og intoleranse her er du. Leser du ikke hva du skriver selv? 🤔

Anonymkode: 527b9...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok engang bruker du dårlig hersketeknikk. Klarte du ikke å svare på hele innlegget mitt slik at du kun tok ut en liten uvesentlig del? Den eneste som sprer hat og intoleranse her er du. Leser du ikke hva du skriver selv? 🤔

Anonymkode: 527b9...6ce

Jeg gjør ikke det nei, alle kan se at ateistene sprer intoleranse og hat ved å håne og latterliggjøre religiøses tro.

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det nei, alle kan se at ateistene sprer intoleranse og hat ved å håne og latterliggjøre religiøses tro.

Anonymkode: 0c115...91e

Troll! 

Anonymkode: 527b9...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Troll! 

Anonymkode: 527b9...6ce

Null argumenter, bare persondebatt, hån og latterliggjøring. Typisk ateister.

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null argumenter, bare persondebatt, hån og latterliggjøring. Typisk ateister.

Anonymkode: 0c115...91e

Håper inderlig ikke at du representerer de fleste kristne. Den oppførselen du har er svært lite kristent. 

Anonymkode: 527b9...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper inderlig ikke at du representerer de fleste kristne. Den oppførselen du har er svært lite kristent. 

Anonymkode: 527b9...6ce

Sludder

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sludder

Anonymkode: 0c115...91e

Det er bra. Ble litt redd et sekund at kristne oppførte seg slik. 

Anonymkode: 527b9...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisen Vårt Land og Humanetisk forbund prøvde for noen år siden å kåre den beste ateistvitsen. 

Bakgrunnen for dette var at humanetikere i årevis hadde gjort narr av religiøse, så nå var det på tide at humanetikere og ateister også ble vitset om. 

Her kan dere høre kandidater til kåringen:

https://www.vltv.no/video/10459865/her-er-de-beste-ateistvitsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.11.2019 den 22.20, jabx skrev:

Å ikke tro er ikke negativ tro. Å ikke tro er mangel på tro. Mangel på noe er ikke en negativ tilstand.

Du vet ingenting om vitenskap. Hvis du tror du klarer å angripe vitenskapen med våset ditt så er du mer irrasjonell enn jeg trodde.

 

Hvis du tar en titt på det litt så kan du bli bevisst på at det er en tro. Det er ikke mangel på tro. Du sier selv at du ikke tror på Gud, det i seg selv er en tro som viser seg å være feil. Gud er utenfor fornuft, tanker eller tale. Så å snakke om det er meningsløst. Problemet er at noen som deg ikke forstår hvorfor sannhet må være utenfor vitenskapen. Jeg forstår din tro på vitenskap. Det føles ''rett'', men når det gjelder bevissthet om eksistensen av den endelige opprinnelsen, så vil det bare ikke funke. Tro på vitenskap er en fryktbasert reaksjon fra ego-sinnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Conal skrev:

 

Hvis du tar en titt på det litt så kan du bli bevisst på at det er en tro. Det er ikke mangel på tro. Du sier selv at du ikke tror på Gud, det i seg selv er en tro som viser seg å være feil. Gud er utenfor fornuft, tanker eller tale. Så å snakke om det er meningsløst. Problemet er at noen som deg ikke forstår hvorfor sannhet må være utenfor vitenskapen. Jeg forstår din tro på vitenskap. Det føles ''rett'', men når det gjelder bevissthet om eksistensen av den endelige opprinnelsen, så vil det bare ikke funke. Tro på vitenskap er en fryktbasert reaksjon fra ego-sinnet. 

Hvorfor "viser det seg å være feil"?

Hvorfor er det meningsløst å snakke om?

Du skriver masse ord, men ingenting av det du skriver gir noen mening.

Anonymkode: 4778c...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "viser det seg å være feil"?

Hvorfor er det meningsløst å snakke om?

Du skriver masse ord, men ingenting av det du skriver gir noen mening.

Anonymkode: 4778c...675

Ateisme er feil siden Gud eksisterer. Gud er ikke et begrep. Gud er en absolutt direkte bevissthet om virkelighetens natur. Etter at du har forstått Gud, vil du vite hva ordet betyr. Inntil da vet du ikke. Ikke engang i nærheten. Alle ideer om Gud er feil. Igjen, Gud er utenfor fornuft, tanker eller tale. Derfor er det meningløst å snakke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conal skrev:

Ateisme er feil siden Gud eksisterer. Gud er ikke et begrep. Gud er en absolutt direkte bevissthet om virkelighetens natur. Etter at du har forstått Gud, vil du vite hva ordet betyr. Inntil da vet du ikke. Ikke engang i nærheten. Alle ideer om Gud er feil. Igjen, Gud er utenfor fornuft, tanker eller tale. Derfor er det meningløst å snakke om det. 

Akkurat som det er meningsløst å høre på noen som sier "sånn er det, fordi jeg sier det."

Anonymkode: 4778c...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som det er meningsløst å høre på noen som sier "sånn er det, fordi jeg sier det."

Anonymkode: 4778c...675

Jeg snakker ikke hypotetisk her. Jeg snakker om ting jeg har opplevd. 99.99999% av folk har ingen anelse om hva Gud er. Dette kan ikke løses med diskusjon. Du må selv innse Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

Religiøse er mordere de også, selvom de er i mot abort. De dreper dyr, spiser dyr. Selvom vi er pattedyr alle sammen tar de livet av andre pattedyr. Mordere er de, men tror de er sååå mye bedre enn alle andre. Dømmer noe jævlig gjør de også. Trodde religion skulle være kjærlig jeg, men alle blir dømt, homoer blir sett ned på, andre religioner hater de som pesten, de klarer ikke godta en dritt utenom sitt eget A4 perspektiv.

Anonymkode: 70f94...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Religiøse er mordere de også, selvom de er i mot abort. De dreper dyr, spiser dyr. Selvom vi er pattedyr alle sammen tar de livet av andre pattedyr. Mordere er de, men tror de er sååå mye bedre enn alle andre. Dømmer noe jævlig gjør de også. Trodde religion skulle være kjærlig jeg, men alle blir dømt, homoer blir sett ned på, andre religioner hater de som pesten, de klarer ikke godta en dritt utenom sitt eget A4 perspektiv.

Anonymkode: 70f94...698

Dyr ble skapt for at mennesker skal spise de, men tar avstand fra unødig lidelse. SÅ nei, religiøse er ikke mordere, og vi dreper ikke andre mennesker slik aborttilhengere gjør.

Anonymkode: 0c115...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Religiøse er mordere de også, selvom de er i mot abort. De dreper dyr, spiser dyr.

Anonymkode: 70f94...698

Betegnende at du ikke ser forskjell på mennesker og dyr. Den revolusjonerende ideen om at mennesker står over alle dyr, kom jo fra den jødisk/kristne religion ... Og dannet grunnlaget for sivilisasjonens fremvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange har nok forlatt sitt hjem pga religion. Enten om de tror på den eller ei. Helge stakk fra Hallingdal.

helge stakk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OK om du gjør narr av ateismen, går du løs på ateisten har du jo bare tapt diskusjonen.

Jeg synes karikaturer er god humor, så jeg føler meg akkurat passe truffet til at jeg flirer hvis det er en negativ karikering av en ateist :)

Jeg oppfordrer deg egentlig til å prøve, sliter med hva man skal gjøre narr av? Å mobbe noen for å høre på eksperter i emner man ikke er god i selv er jo et veldig misforstått sleivspark, vanskelig å bli fornærmet for at noen hevder at man er fornuftig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...