Gå til innhold

Er det galt å gjøre narr av ateister?


Kjæregutt

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hva snakker du om? Hvilke epidemier burde den du siterer hatt bedre forståelse av mener du? Og hvorfor er det relevant? 

Jeg mente epistemologi. Skrev feil men rettet på det. Men hva han trenger er en ekte opplevelse av Sannheten/Gud, ikke bare forståelse av metafysikk og epistemologi. Ikke det engang fordi Absolutt Sannhet er ikke en opplevelse engang eller noe kunnskap. Det er direkte. Du vil bare forstå det med en opplysnings opplevelse. En opplysnings opplevelse er egentlig ikke "en opplevelse" og den er ikke kunnskap.

Det er ikke noe du noen gang har møtt på i livet ditt ennå. Det er en tredje type ting som er helt ukjent for deg som mulig. Det er selv-validererende fordi det er absolutt. Det er sant under alle omstendigheter. Det er ikke noe du trenger å stole på. Det er rå ren sannhet! Hvordan det er mulig, kan du ikke vite før du våkner. Wakey wakey ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Conal skrev:

Jeg mente epistemologi. Skrev feil men rettet på det. Men hva han trenger er en ekte opplevelse av Sannheten/Gud, ikke bare forståelse av metafysikk og epistemologi. Ikke det engang fordi Absolutt Sannhet er ikke en opplevelse engang eller noe kunnskap. Det er direkte. Du vil bare forstå det med en opplysnings opplevelse. En opplysnings opplevelse er egentlig ikke "en opplevelse" og den er ikke kunnskap.

Det er ikke noe du noen gang har møtt på i livet ditt ennå. Det er en tredje type ting som er helt ukjent for deg som mulig. Det er selv-validererende fordi det er absolutt. Det er sant under alle omstendigheter. Det er ikke noe du trenger å stole på. Det er rå ren sannhet! Hvordan det er mulig, kan du ikke vite før du våkner. Wakey wakey ;)

Du er litt underholdende det skal du ha :fnise: 

Men tror nok jeg er enig med Kant når det gjelder metafysikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 21.11, Conal skrev:

Riktig, å ikke tro på Gud. Det heter negativt tro min sønn. Vitenskap handler ikke om sannhet nei, du har rett i det. Takk for at du beviser poenget mitt ;)

Å ikke tro er ikke negativ tro. Å ikke tro er mangel på tro. Mangel på noe er ikke en negativ tilstand.

Du vet ingenting om vitenskap. Hvis du tror du klarer å angripe vitenskapen med våset ditt så er du mer irrasjonell enn jeg trodde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen

Det er aldri noen teister som bringer opp filosofen George Berkeley, som ikke bare var kristen men også var biskop. Hans filosofi synes jeg er intellektuelt solid og den beste begrunnelsen for troen på Gud og filosofisk idealisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 17.40, Kjæregutt skrev:

Disse menneskene får meg til å le, bare argumentene deres er så vitenskapelige og mangfoldige, men ingen vet det perfekt. Jeg er sikker på at ingen vet noe om naturfag, men hvis en universitetsprofessor sa det, må det være sant.

Slå deg løs, men du må komme med noe bedre enn det der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 30.10.2019 den 17.40, Kjæregutt skrev:

Disse menneskene får meg til å le, bare argumentene deres er så vitenskapelige og mangfoldige, men ingen vet det perfekt. Jeg er sikker på at ingen vet noe om naturfag, men hvis en universitetsprofessor sa det, må det være sant.

Du hørtes jo moden og reflektert ut..   🙄

Hvorfor skal du syntes noe om andre sin tro eller mangel på sådan? Vil du håne/le av ateister så kan vel de ha like mye rett til å håne/le av deg. Syntes du dette vil bidra til å skape et trivelig samfunn? 

Det er vel strengt tatt ganske hovmodig med både tankegangen og innlegget. Og så vidt meg bekjent er hovmod en av de syv dødssynder...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driter så langt i om noen religiøse molboer ler av meg fordi jeg er ateist, og det er meg revnende likegyldig hva andre tror på, bare hold religion og tull borte fra det offentlige, pensum etc.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

Fyll, vold og drap er det mye mindre av nå enn før. 

Skilsmisser er det flere av, på godt og vondt. 

Aborter er det flere av, men færre barn som vokser opp under omsosgssvikt, og langt færre barn som dør. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 19.12, AnonymBruker skrev:

min religiøse legning

 

Anonymkode: 41905...ba4

 

På 30.10.2019 den 19.21, Familytree skrev:

Og hva er din religiøn legning?

Wow.......double retard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

Hahaha.... vi hadde mye større problemer med slikt for 150 år siden. Forskjellen var da at kvinner iblant  døde av abort og at man ikke kunne skille seg uten å bli utstøtt. Å være i et skikkelig dårlig forhold er langt mer skadelig for barna dine enn at man drar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kalevala skrev:

Fyll, vold og drap er det mye mindre av nå enn før. 

Skilsmisser er det flere av, på godt og vondt. 

Aborter er det flere av, men færre barn som vokser opp under omsosgssvikt, og langt færre barn som dør. 

 

Feil, les avisene etter hver eneste helg. Det blir bare mer og mer av det, og unge drikker tidligere.

Flere aborter betyr flere barn som dør, en ønsket utvikling av abortliberale ateister.

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, absinthia skrev:

Hahaha.... vi hadde mye større problemer med slikt for 150 år siden. Forskjellen var da at kvinner iblant  døde av abort og at man ikke kunne skille seg uten å bli utstøtt. Å være i et skikkelig dårlig forhold er langt mer skadelig for barna dine enn at man drar. 

Nei, det er mer av det nå enn da.

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Feil, les avisene etter hver eneste helg. Det blir bare mer og mer av det, og unge drikker tidligere.

Flere aborter betyr flere barn som dør, en ønsket utvikling av abortliberale ateister.

Anonymkode: 0c115...91e

Dagens generasjon av unge drikker mindre enn foreldrene sine, ikke mer.

Anonymkode: 073d5...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens generasjon av unge drikker mindre enn foreldrene sine, ikke mer.

Anonymkode: 073d5...0ad

Man drikker mindre, men alt på en helg. Med resultatene man ser med fulle ungdom som spyr i grøftekantene.

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil, les avisene etter hver eneste helg. Det blir bare mer og mer av det, og unge drikker tidligere.

Flere aborter betyr flere barn som dør, en ønsket utvikling av abortliberale ateister.

Anonymkode: 0c115...91e

Les og bli opplyst: https://www.dn.no/vi-drikker-som-pa-1800-tallet-nesten/1-1-1183099

http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/6313/103560927.pdf?sequence=1

http://www.hioa.no/Om-OsloMet/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2018/Ungdata-2018.-Nasjonale-resultater

Tro meg, det meste var verre før.. i motsetning til hva en skulle tro, når man har god tilgang på nyheter. 

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man drikker mindre, men alt på en helg. Med resultatene man ser med fulle ungdom som spyr i grøftekantene.

Anonymkode: 0c115...91e

På 80-tallet og tidlig 90-tall  var det ikke akkurat slik at ungdommen tok seg en cognac hver kveld og avsluttet med to pils på lørdag altså.... mine ungdommer og alle deres venner var og er langt mer måteholdne enn min generasjon var. Da jeg var tenåring, var det ganske vanlig å treffe småfulle 15 - 16 åringer, på butikken, lørdag formiddag. - Det har jeg ikke opplevd etter tidlig 90 tall, enda jeg har brukt det meste av min tid i en kommune som drikker langt over gjennomsnittet for ungdom i f.eks Oslo. Bare les ungdata, så ser du at ungdommen bare blir bedre og bedre. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, absinthia skrev:

På 80-tallet og tidlig 90-tall  var det ikke akkurat slik at ungdommen tok seg en cognac hver kveld og avsluttet med to pils på lørdag altså.... mine ungdommer og alle deres venner var og er langt mer måteholdne enn min generasjon var. Da jeg var tenåring, var det ganske vanlig å treffe småfulle 15 - 16 åringer, på butikken, lørdag formiddag. - Det har jeg ikke opplevd etter tidlig 90 tall, enda jeg har brukt det meste av min tid i en kommune som drikker langt over gjennomsnittet for ungdom i f.eks Oslo. Bare les ungdata, så ser du at ungdommen bare blir bedre og bedre

Helgefylla er fortsatt vanlig i bygdene, hvor ungdommen skryter over hvor mye de drakk når de kommer på skolen på mandager

Anonymkode: 0c115...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helgefylla er fortsatt vanlig i bygdene, hvor ungdommen skryter over hvor mye de drakk når de kommer på skolen på mandager

Anonymkode: 0c115...91e

Det er mindre vanlig, i følge denne:https://www.fhi.no/nyheter/2017/stadig-farre-15-aringer-drikker/

Nå for tiden, sitter de fleste 8-10 klassinger hjemme på nettene i helgene og henger ikke rundt gatekjøkkenet eller ungdomsklubben med en flaske hjemnebrent.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må selvsagt være like greit å gjøre narr av ateister som av alle andre. En annen sak er at autisme/asberger er overrepresentert hos ateister, derfor blir humor lett misforstått og de blir lettere krenket enn normalbefolkningen. Men det er aldri din feil at du blir feiltolket når det skyldes manglende evner hos andre. Dessuten kan vi ikke innrette samfunnet som om alle var autister. Det er de unormale som må leve med å være annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...