Gå til innhold

Er det galt å gjøre narr av ateister?


Kjæregutt

Anbefalte innlegg

Disse menneskene får meg til å le, bare argumentene deres er så vitenskapelige og mangfoldige, men ingen vet det perfekt. Jeg er sikker på at ingen vet noe om naturfag, men hvis en universitetsprofessor sa det, må det være sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke galt, bare vanskelig.

Hvis det er fordi de er ateister, altså.

Endret av T-Rex
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre narr av noen eller noe er vel litt barnslig? Men på høyere bevissthetsnivåer er vitenskapen og ateisme usant. Det er faktisk umulig å nå sannhet med vitenskapen fordi kartet er aldri territoriet. Ateisme er som en religion. Du kan ikke resonnere med det fordi dens premisser er ikke er forankret i fornuft, men i tro. Ironien er selvfølgelig at alle ateister vil benekte dette heftig. Det er derfor de ikke kan resonneres med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Jeg er trygg på min religiøse legning så noen sleivspark plager meg ikke i det hele tatt. 

 

Anonymkode: 41905...ba4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gjøre narr er ikke riktig, men å påpeke manglene i deres argumenter og konsekvensen av hva ateismen har medført for samfunnet synes jeg er helt greit. Også de mange negative sidene.

Anonymkode: 0c115...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare til å prøve, men jeg troooooor ikke de fleste av oss vil ta oss særlig nær av det 🤪🤷🏼‍♀️ Jeg hadde iallefall ikke det.

For øvrig, trenger man i det hele tatt å gjøre narr av andres tro/mangel på tro? Er ikke det litt barnslig og unødvendig? :) 

Anonymkode: 4f382...c21

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Familytree skrev:

Og hva er din religiøn legning?

Ateofil? 🤔

Anonymkode: 4f382...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Å gjøre narr er ikke riktig, men å påpeke manglene i deres argumenter og konsekvensen av hva ateismen har medført for samfunnet synes jeg er helt greit. Også de mange negative sidene.

Anonymkode: 0c115...91e

Hva er de negative sidene?

Anonymkode: 8f168...5d2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 timer siden, Kjæregutt skrev:

Disse menneskene får meg til å le, bare argumentene deres er så vitenskapelige og mangfoldige, men ingen vet det perfekt. Jeg er sikker på at ingen vet noe om naturfag, men hvis en universitetsprofessor sa det, må det være sant.

Jeg er ateist, og jeg vil gjerne bli gjort narr av!

Ingenting bedre enn en skikkelig feide her inne på KG 😁 Bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å latterliggjøre kan være tegn på usikkerhet, så da ville jeg lurt på hvorfor ateister fikk deg usikker. Skal en harselere med noe så kreves det ganske mye for at det ikke fremstår som nettopp det. Så...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de negative sidene?

Anonymkode: 8f168...5d2

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

Jeg hadde vært imponert om du klarte å argumentere for dette. Særlig fyll var enormt i gamle dager, helgefylla i dag er ingenting til sammenligning. Kniv gikk de med på bygda og. Så det gikk galt noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er bare til å prøve, men jeg troooooor ikke de fleste av oss vil ta oss særlig nær av det 🤪🤷🏼‍♀️ Jeg hadde iallefall ikke det.

For øvrig, trenger man i det hele tatt å gjøre narr av andres tro/mangel på tro? Er ikke det litt barnslig og unødvendig? :) 

Anonymkode: 4f382...c21

Noen ganger er det rett og slett for fristende til å la være.

Hilsen uforbederlig blasfemiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galt å mobbe.

Selv om det i dette tilfellet er som om en klovn mobber noen for å ikke være klovn, så er det likevel galt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Det er galt å mobbe.

Selv om det i dette tilfellet er som om en klovn mobber noen for å ikke være klovn, så er det likevel galt.

Haha 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyll, vold, drap, aborter, selvmord, skilsmisser med skadene det gir for barn etc. Jo flere ateister vi har fått her til lands, jo mer har det blitt av slikt.

Anonymkode: 0c115...91e

Dette er virkelig så langt fra sannheten man kan komme etter mine erfaringer. Jeg er selv ateist. Jeg har mye omsorg og omtanke for andre, drikker nesten aldri alkohol, har aldri tatt abort og aldri prøvd å ta selvmord. Jeg ble sammen med mannen min tidlig (ja, vi er gift, men vi giftet oss borgerlig) og har bare hatt sex med han i hele mitt 34 år lange liv. Jeg har også mange som er som meg i min omgangskrets. De mest usympatiske menneskene jeg har møtt oppgjennom, er de som har vært dypt religiøse. Jeg sier ikke at man blir usympatisk av å tro på Gud, men man blir det av å være dypt religiøs.

Anonymkode: a5d60...22e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...