Gå til innhold

Endret menstruasjon. Grunn til bekymring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Har alltid hatt veldig rikelig med mens, har måtte brukt de tykkeste bind og blødd igjennom. Har vart 6-7 dager. Uregelmessig syklus.. 
Født barn for 2 år siden. Gått på p-piller helt til for 3 mnd siden. Har prøvd å bli gravid i 3 pp uten hell. 
Mensen nå er nå veldig beskjeden. Blør nesten ingenting og bytter tørre bind. Hatt sykluser på 25 dager de siste månedene og mensen har kommet på dagen jeg forventer. 
Veldig uvanlig å blø så lite....
kan legge til at sist ble jeg gravid på første forsøk. 
Er 25 år. 
bør jeg være urolig?

Anonymkode: ef5e6...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at menstruasjonen og syklusen endrer seg etter et svangerskap. Og den kan også bruke noen mnd. på å bli slik den er ment å være etter p-pillebruk. 

Min gikk fra kraftige blødninger i 6-7 dager og syklus på 26 dager til ganske sparsom blødning i 3 dager og 30 dagers syklus etter svangerskap. Jeg brukte ikke hormonprevensjon i mellomtiden. Jeg ble betydelig raskere gravid andre gangen, to prøveperiode mot over et år da vi prøvde på første. 

Men veldig sparsommelig blødning kan nok tyde på at ting ikke er helt på plass. Hvis det vedvarer, kan det være greit å sjekke opp. Men foreløpig kan det godt hende kroppen trenger litt tid etter p-pillebruk. 

Anonymkode: 3ed5c...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar💓 

Har sikkert ingen grunn til bekymring, men likevell forventa jeg vel at det sku skje på første forsøk denne gangen å.. Tester el og har ganske god kontroll på når vi skal legge inn aksjene. 
Synes synd på dem som har prøvd lenge, det krever så mye energi. 
tror jeg skal bestille meg en sjekk av blodprøver😊

Anonymkode: ef5e6...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap kan endre mens uten at det har noen praktisk/fysisk betydning. Men svangerskap kan også utløse tilstander som kan påvirke fertilitet/helse for en periode eller permanent. Lavt stoffskifte f.eks.

Anonymkode: a06bc...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...