Gå til innhold

nyutdannet, hva gjør man? ikke rett til nav, ingen jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! 
Jeg er nyutdannet nå i september. Jeg har studert i 6 år, og er nå 30, litt gammel til å være nyutdannet ja. Jeg har ca 14 mnd erfaring, men har hatt andre småjobber i flere butikker, cafeer osv,  bare ikke de siste 4 årene. Nå har jeg søkt i 3mnd uten hell, først på relevante jobber, så på alle typer jobber samt bemanningsbyrå, tidligere sjefer, venner osv men ingen hell. og vet ikke hvor jeg skal henvende meg fordi jeg klarer ikke å betale for meg lenger 😌. Er det flere der ute som har hatt det vanskelig som nyutdannet og har tips og god erfaring med hvordan man kan gå fram. 

Jeg har tatt hele utdanningen i utlandet og derfor ikke hatt inntekt i norge de siste årene forutenom en sommerjobb i fjor. Jeg har fått høre at nav da ikke kan hjelpe meg. Mindre jobber som bokhandel, matbutikk osv kaster søknaden min fordi jeg virker for "overkvalifisert." selv om jeg tilpasser søknaden til de mindre jobbene. De store firmaene som er relevante for meg krever 5 års erfaring og avviser meg samtidig som at jeg føler meg gammel til å være nyutdannet, en 5 år yngre person som er nyutdannet står jo sterkere liksom. Har ingen tidligere sjefer å kontakte siden alle har byttet bransje siden jeg jobbet i norge sist (3 år siden og mer). Faller i mange gruver her, og vil gjerne høre tips fra andre 

Anonymkode: 5a955...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på ingen måte gammelt å være nyutdannet som 30åring, spørsmålet er innen hvilken retning du har tatt studie i. Finnes det jobber i bransjen?

Anonymkode: f8da2...dcb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider