Gå til innhold

Rød, varm, sviende og sår ansiktshud - lindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i økende grad fått problemer med ansiktshuden og nå holder jeg på å bli riv ruskende gal! Jeg er rødflekkete(særlig i kinn), den er varm, sviende og sår, og veldig teksturert. Jeg har bestilt meg legetime, men er en ukes ventetid, og så blir det vel enda mer venting for å evt. komme til hudlege om jeg må det. Noen råd om hva som kan lindre? Jeg har en ansiktskrem som skal være steril og for hypersensitiv hud, uten parfyme, alkohol osv., men jeg har prøvd tusen ulike varianter uten at det hjelper.

Anonymkode: d903a...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Spør på apoteket.

Klør det? Kan være eksem. Høres litt ut som det jeg har, seborisk eksem (har bak ørene, i hodebunn også). Da er det kortison og mykgjørende som gjelder.

Men om det tangerer mot psoriasis så skal det andre midler til.

ps. jeg hadde gått til hudlege direkte... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tranedatter said:

Spør på apoteket.

Klør det? Kan være eksem. Høres litt ut som det jeg har, seborisk eksem (har bak ørene, i hodebunn også). Da er det kortison og mykgjørende som gjelder.

Men om det tangerer mot psoriasis så skal det andre midler til.

ps. jeg hadde gått til hudlege direkte... 

 

Kommer meg ikke til apotek som er åpent, og har vært mange ganger og spurt og prøvd alt mulig reseptfritt. Men jeg har også kortison for en annen hudplage jeg vet hva er, og har forsøkt det i ansiktet, uten at det hjelper:\ Tror ikke det er prosiasis for jeg har ikke sånne flak osv.

Blir seborisk eksem bedre i varme og/eller fuktige strøk? For da forsvinner omtrent plagene mine.

Og må man ikke ha henvisning for å komme til hudlege? Eller mener du privat?

Anonymkode: d903a...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer meg ikke til apotek som er åpent, og har vært mange ganger og spurt og prøvd alt mulig reseptfritt. Men jeg har også kortison for en annen hudplage jeg vet hva er, og har forsøkt det i ansiktet, uten at det hjelper:\ Tror ikke det er prosiasis for jeg har ikke sånne flak osv.

Blir seborisk eksem bedre i varme og/eller fuktige strøk? For da forsvinner omtrent plagene mine.

Og må man ikke ha henvisning for å komme til hudlege? Eller mener du privat?

Anonymkode: d903a...5cd

Eksem: Noen blir bedre av varme ja. Barn med ekstrem eksem fikk før reiser til for eksempel grand Canaria.

Vet ikke om man kan henvise seg selv til hudlege? Ellers hadde jeg gått til privat. Jeg gjorde det, var stoooor lettelse å få hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville styrt unna vanlige kremer. Har du forsøkt ren aloe vera?

har du mulighet til å gå til privat hudlege?

Anonymkode: 3ca05...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, tranedatter said:

Eksem: Noen blir bedre av varme ja. Barn med ekstrem eksem fikk før reiser til for eksempel grand Canaria.

Vet ikke om man kan henvise seg selv til hudlege? Ellers hadde jeg gått til privat. Jeg gjorde det, var stoooor lettelse å få hjelp!!

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg ville styrt unna vanlige kremer. Har du forsøkt ren aloe vera?

har du mulighet til å gå til privat hudlege?

Anonymkode: 3ca05...4c4

Trodde lege måtte henvise uansett? Jeg må dit for noe annet uansett så kan jo høre da. Og så evt. privat om det er lang ventetid. Jeg har egentlig ikke råd men jeg blir jo gal av å ha det sånn.

Jeg har forsøkt ren aloe vera, hadde en aloe vera plante som ofret seg for meg til slutt men ble ikke noe bedre det heller. Forsøkt tusen kremer og en sterk kortisonkrem som jeg har for en annen hudplage, men ingenting hjelper. Om noe virker det som om huden min bare har det best langt unna vann, særlig varmt vann, og frost. Varme og fuktig luft er alfa og omega. Bor virkelig i feil land...

Jeg kjenner jeg har lyst til å pakke en pose frossne erter i et håndkle og legge på fjeset, men jeg vet at det bare blir verre etterpå:\

Anonymkode: d903a...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Privat hudlege. Det er dyrt, men du trenger ikke henvisning og det er kort ventetid. 

Kan det være rosacea? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Guidet Kvinne said:

Privat hudlege. Det er dyrt, men du trenger ikke henvisning og det er kort ventetid. 

Kan det være rosacea? 

Googlet bilder av alle hudproblemer som er foreslått og som jeg vet om selv, inkludert rosacea, men jeg merker at mange av de samme bildene dukker opp for ulike ting, samt virker mange av dem så ekstreme at jeg ikke klarer å sammenligne med det jeg har:\ Men jeg skal vurdere privat hudlege når jeg har snakket med min vanlige lege, de pleier å vite hvor lang ventetid det er. Hadde jeg bare hatt noe som i det minste lindret mens jeg ventet så kunne jeg kanskje ventet på en offentlig hudlege:\
Faen jeg er så jævla lei av å være rosa og rød! Hele oppveksten var jeg bedre kjent som Miss Piggy enn noe annet:(

Anonymkode: d903a...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i økende grad fått problemer med ansiktshuden og nå holder jeg på å bli riv ruskende gal! Jeg er rødflekkete(særlig i kinn), den er varm, sviende og sår, og veldig teksturert. Jeg har bestilt meg legetime, men er en ukes ventetid, og så blir det vel enda mer venting for å evt. komme til hudlege om jeg må det. Noen råd om hva som kan lindre? Jeg har en ansiktskrem som skal være steril og for hypersensitiv hud, uten parfyme, alkohol osv., men jeg har prøvd tusen ulike varianter uten at det hjelper.

Anonymkode: d903a...5cd

Alle leger er lovpålagt å ha øhj timer, med tildeling fra de åpner telefonen om morgenen. Første mann til mølla gjelder for øhj timer. Øhj timene skal brukes til pasienter som blir dårligere av å vente og eller ikke holder ut å vente på ordinær time. 

Sier noen her inne prøv kortison eller prøv x krem, så kan dette være totalt feil i forhold til det du har av hudplager, du kan endatil bli verre.  Derfor kom deg til lege og få hjelp. 

Anonymkode: a5c09...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...