Gå til innhold

Hvor lang tid etter p-sprøyte stopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg forvente å begynne å få mensen og eggløsning igjen? Siste sprøyta skulle vært satt i mai, altså ble siste satt 12 uker før der igjen, så snart 9 mnd siden. 

Jeg får spot-blødninger, men de er ikke store, ikke ordentlig røde. Mer brunlig, og vil heller kalle de utflodaktig. 

Er den gylne regel 1 år før jeg kontakter lege for undersøkelse? 

Anonymkode: 4859f...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kvalitetssikret informasjon fra sex og samfunn: "Noen kvinner får eggløsning allerede 12 uker etter siste sprøyte, mens for andre kan det ta opptil 18 måneder før de får eggløsning og menstruasjon."

Og "Selv om det kan ta lang tid å bli gravid etter at du har sluttet på p-sprøyte, vil den uansett ikke gi nedsatt evne til å få barn på lengre sikt. Dette gjelder uansett hvor lenge du bruker p-sprøyte."

Kilde: https://sexogsamfunn.no/prevensjon/p-sproyte/

 

Du bør altså vente til du har fått tilbake menstruasjonen, og så kan du ta kontakt med lege hvis du ikke har blitt gravid etter det.

Anonymkode: c8490...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du bør altså vente til du har fått tilbake menstruasjonen, og så kan du ta kontakt med lege hvis du ikke har blitt gravid etter det.

Anonymkode: c8490...1a5

*Ett år etter det.

Anonymkode: c8490...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen 9 mnd etter siste sprøyta. Bar da regelmessig, men lange sykluser på 45 dager ca. Hadde ikke sex så ofte, bommet sikkert mye på el, men 2.5 år etter siste p sprøyte ble jeg gravid. 

Anonymkode: c2081...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uregelmessige blødninger (ikke eggløsning) i 13 mnd etter siste sprøyta. Syklusene var fra 12 til 70 dager. Da jeg gikk til legen med det så ønsket ikke de å sjekke noe særlig før etter 1,5 år etter siste sprøyta fordi da ville det så og si være garantert at virkningen var ute. De har ingenting de kan sjekke om det er rester igjen av sprøyta i kroppen så det må bare gå sin gang....

da jeg fikk skikkelig mensen igjen og eggløsning etter 13 mnd så ble jeg gravid på andre forsøk.

Anonymkode: 2b90f...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...