Gå til innhold

Har du opplevd å bli lurt, trodd du skulle få ett nytt bekjentskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme med opptil flere som jeg kjenner litt perifert på hjemstedet mitt. Plutselig blir de veeeldig hyggelige dersom man treffes tilfeldig et sted. Etpar dager etter kommer det en overpositiv melding på Messenger om at det var «sååååå koselig å treffe deg i går. Som du kanskje vet driver jeg med Tupperware/Mary Kay/Herbalife ...»  osv osv. Meldingene er alltid avsluttet med «Ikke noe press altså». Næææida! :murvegg: 

Hva ER det med de pyramidepsillgreiene nettverkssalgsvirksomhetene? 

Anonymkode: c22c7...011

Det er forsåvidt en ting om de gjør det slik. 

Enda verre er det å bli invitert på middag eller barneselskap og så viser det seg at det egentlig var et salgsmøte...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd det jeg også, og det er utrolig irriterende. Vi var venninner men hun kom stadig med forslag om Herbalife og noen andre helsekostgreier. Ble så lei det. Kan ikke dere som holder på sånn slutte med det? Dere må forstå at det å bruke bekjentskap til å gjøre salg for din egen virksomhet er manipulerende og frekt!

Anonymkode: a66a6...2ea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere som holder på sånn slutte med det?

Enig! Kan vi rope ut det litt høyere tro?😉

ts

Anonymkode: b6efc...90d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å selge noe sånn greier en stund for noen år tilbake. Var helt forferdelig å liksom skulle tjene penger på vennene sine, så jeg kutta ut hele deigen. Å ødelegge potensielle vennskap f.eks. pga man følte at den "over deg" forventet økning i salg. Aldri igjen skaø jeg forsøke å tjene penger på mine nærmeste. 

Anonymkode: e6e9c...a3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/26/2019 at 10:22 PM, snoren said:

Du kan jo spørre om hun har lyst til å jogge i morgen og, det kan jo hende at hun bare sa det i en bisetning fordi buisnissen går litt dårlig. Vi hadde en lærer på videregående i 1 klasse som brukte undervisningstimene til å fortelle hele klassen om venninnen som drev med aromaterapi og hvilke lukter vi burde lukte på til de og de problemene. En gang hadde vi klassetur til butikken til venninnen... og venninna var der ikke engang 😂 Jaja, noen folk er mer spesielle enn andre!

Uti fra det du sier nå så skjønner jeg at Norge er et veldig lukket land.

Å bruke naturens egen medisin og lære om effekten av den er jo kjempefint, det er ikke så annerledes enn å si at blåbær er sunt for deg fordi de har et høyt innhold av antioksidanter. Er det spesielt å spise blåbær også?

 

Anonymkode: ceb7b...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på fitline som også er MLM og det har reddet livet mitt.. Altså virkelig gjort plagene mine såpass mye bedre at jeg føler jeg har fått livet i gave på ny.. så hender jeg tipser venner om fitline hvis de nevner helsa si og sliter med det samme som meg, men det er jo kun fordi jeg har fått så mye hjelp selv. Jeg hadde jo tipset de like mye om det var et produkt man kjøpte på vanlig butikk.. heldigvis har alle mine venner tatt det godt imot 😅 Flere av de har sendt meg mld etterpå og sier de har lyst å prøve. Også kommer de gjerne med en personlig melding samtidig, så uansett fikk vi en god venneprat😊

Jeg bryr meg ikke om å selge det, men helt ærlig kan vel folk like gjerne kjøpe det av meg som noen andre..? hvis de uansett skal begynne på det. 🤷🏻‍♀️  har per i dag fått sikkert 30 ulike henvendelser og jeg snakker med alle jeg. Bruker mye tid på hver enkelt. Jeg gir ikke link til min butikk før de spør og sier de vil kjøpe via meg.Så kun 3 som har kjøpt via meg. Er snakk om at jeg tjener 100 per stk, så er ikke akkurat noe jeg blir rik av 😂 Så motivasjonen er kun at vennene mine kan få hjelp med sine plager, slik jeg har fått.

Anonymkode: fc920...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne på vgs som stadigvekk skulle verve meg inn i både det ene og det andre så hun kunne tjene på det. Vi var vanlige venninner til å begynne med, men da hun startet med dette opplegget fikk jeg hele dama i vrangstrupen. Fremdeles den dag i dag, 14 år senere, tar hun kun kontakt når hun vil "ha" noe av meg, det være seg gratis arbeid, penger til å fullføre egne prosjekter osv. Jeg har fått helt sperre og klarer ikke engang lese meldingene hennes lenger. Synd noen mennesker kun tenker på måter andre kan brukes på til egen vinning. Greit at man har venninner som kan være gode å ha i forskjellige situasjoner (trening for eksempel), men det får da være grenser til smakløshet.

Anonymkode: 60bc3...2a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har opplevd at eneste grunnen til at folk har tatt kontakt er pga salg av ting. Det er mange luringer rundt omkring. 
Har flere ganger opplevd det du har opplevd. En person vil bli venner også til slutt så skal personen selge abonnenter for noe, eller selge ting, osv. At det går ann... skjønner ikke at noen orker å kontakte folk for å få solgt ting. Senest i forrige uke ble ei jeg kjenner kontaktet av en kjempe hyggelig person som ville selge noe sla ekornes stoler. Uka før kom en annen person (også veldig blid og hyggelig) og ville selge plastikkkopper. Syns det er så frekt og de er innmari påtrengende. Eier de ikke stolthet eller? 

Anonymkode: 72128...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har akkurat opplevd det fra en fb-venninne jeg ikke har hørt fra på to år. Vi møttes på et kurs for en del år siden, og har holdt kontakten med meldinger innimellom da vi har en felles interesse. Men nå hadde jeg ikke så lyst til å svare henne og ble sur og amper, men skjønte ikke hvorfor. Etter en uke kom det, hun skulle ha meg med i Zinzino...skjønner jo at det var intensjonen hennes for hun begynte kontakten med at hun hadde begynt med noen vitaminer og en olje og følte seg så mye bedre bla bla.

Anonymkode: e7488...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, disse Herbalife-folka er så gærne. Har vært nødt til å kutte ut en tidligere veldig god venninne fordi hun ble så hjernevasket.

Anonymkode: 9cf45...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...