Gå til innhold

Har du opplevd å bli lurt, trodd du skulle få ett nytt bekjentskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært takknemmelig for mange ekstra vennskap oppigjennom årene gjennom utdanning,  jobb, barnas skole og barnehage, osv. Vi flyttet til en ny plass og ble kjent med noen mødre i klassen til ene barnet. Veldig hyggelig. Så kommer en annen mor hjem til oss for å hente sitt barn og tar seg god tid til å bli bedre kjent. Sier hun ønsker å gå turer med meg om jeg skal ut på joggetur osv og at hun og mannen gjerne vil inviterer oss en kveld på middag. Tiden går og jeg hører ingenting. Plutselig en dag spør hun om det ikke passer å ut å trene sammen. Jeg svarer at det var hyggelig å høre fra henne og at hun gjerne må bli med meg å jogge samme kveld. Jeg så frem til dette og gledet meg til å bli bedre kjent, trodde hun oppriktig ville jeg og mannen kunne omgåes de som venner. Så kommer avsløringen: Det eneste hun var etter var å få meg som kunde for Herbal Life Nutrition! What?! Jeg kunne ikke blitt mer skuffet. Sa ingenting om det, annet enn å snakke det bort. Har ikke snakket med henne siden. Har du opplevd lignende?

Anonymkode: b6efc...90d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så teit av henne. Dagens samfunn altså. Kan nesten ikke stole på ett menneske lengre 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at hun har lyst å bli kjent med deg og slo to flyet i en smekk? 

Anonymkode: 527a4...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Cinnamondiva said:

Herregud så teit av henne. Dagens samfunn altså. Kan nesten ikke stole på ett menneske lengre 

Det var da svært!

Anonymkode: 31fe2...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Men seriøst, å bli kjent med noen i norge er et komplisert opplegg. Ta heller vare på de du har fra før, det er svært få mennesker det er verdt å bli kjent med i norge spesielt. Du kan ikke stole på noen lenger.

Anonymkode: 5f610...53c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg også opplevd. Flere ganger faktisk. Jeg kan ikke fordra folk som driver med slikt type salg, de er så hensynsløse, falske og griske alle sammen. Alle jeg har møtt ihvertfall. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd omtrent det samme. Tenker at det var greit å få vite hvor landet lå før jeg hadde rukket å legge for mye i bekjentskapet 😅

Anonymkode: baa3e...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd omtrent det samme. Tenker at det var greit å få vite hvor landet lå før jeg hadde rukket å legge for mye i bekjentskapet 😅

Anonymkode: baa3e...6e7

Det er jeg helt enig med deg i 😃

ts

Anonymkode: b6efc...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe.

Men seriøst, å bli kjent med noen i norge er et komplisert opplegg. Ta heller vare på de du har fra før, det er svært få mennesker det er verdt å bli kjent med i norge spesielt. Du kan ikke stole på noen lenger.

Anonymkode: 5f610...53c

Så negativ du var, da.

Anonymkode: 31fe2...13e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre om hun har lyst til å jogge i morgen og, det kan jo hende at hun bare sa det i en bisetning fordi buisnissen går litt dårlig. Vi hadde en lærer på videregående i 1 klasse som brukte undervisningstimene til å fortelle hele klassen om venninnen som drev med aromaterapi og hvilke lukter vi burde lukte på til de og de problemene. En gang hadde vi klassetur til butikken til venninnen... og venninna var der ikke engang 😂 Jaja, noen folk er mer spesielle enn andre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLM selskapene oppfordrer dessverre til å utvide nettverket for å få flere kunder, det er kynisk og sinnsykt irriterende. Vet om mange med samme erfaring. 

Det ender jo ikke bra for selgerne heller. Men de hjernevaskes til å tro at alle som ikke er positive til alt de driver med er fiender som vil dem vondt. 

Anonymkode: 03586...509

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de hjernevaskes til å tro at alle som ikke er positive til alt de driver med er fiender som vil dem vondt. 

Atte hæ? Mister de vettet og all sosial kunnskap da?

Anonymkode: a846c...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var nok litt kjip, skjønner at det kan føles sånn.

Men du kan jo gjøre en test.

Si at du ikke er intr i herbalife, og samtidig si at du setter stor pris på bekjentskapet/vennskapet.

Så kan du jo invitere på noe annet ; kafé, konsert, vinkveld etc

Så kan du jo heller se det ann litt hvordan det utvikler seg 🙂

Anonymkode: 56969...7a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så negativ du var, da.

Anonymkode: 31fe2...13e

Nei, jeg er realistisk. Kjenner virkeligheten.

Anonymkode: 5f610...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var nok litt kjip, skjønner at det kan føles sånn.

Men du kan jo gjøre en test.

Si at du ikke er intr i herbalife, og samtidig si at du setter stor pris på bekjentskapet/vennskapet.

Så kan du jo invitere på noe annet ; kafé, konsert, vinkveld etc

Så kan du jo heller se det ann litt hvordan det utvikler seg 🙂

Anonymkode: 56969...7a7

Det synes jeg var en veldig fin vinkling av deg! Mulig jeg bruker den når jeg ser bort i fra «sviket»☺️
ts

Anonymkode: b6efc...90d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg er realistisk. Kjenner virkeligheten.

Anonymkode: 5f610...53c

For en trasig "virkelighet".

Anonymkode: 31fe2...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme med opptil flere som jeg kjenner litt perifert på hjemstedet mitt. Plutselig blir de veeeldig hyggelige dersom man treffes tilfeldig et sted. Etpar dager etter kommer det en overpositiv melding på Messenger om at det var «sååååå koselig å treffe deg i går. Som du kanskje vet driver jeg med Tupperware/Mary Kay/Herbalife ...»  osv osv. Meldingene er alltid avsluttet med «Ikke noe press altså». Næææida! :murvegg: 

Hva ER det med de pyramidepsillgreiene nettverkssalgsvirksomhetene? 

Anonymkode: c22c7...011

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme med opptil flere som jeg kjenner litt perifert på hjemstedet mitt. Plutselig blir de veeeldig hyggelige dersom man treffes tilfeldig et sted. Etpar dager etter kommer det en overpositiv melding på Messenger om at det var «sååååå koselig å treffe deg i går. Som du kanskje vet driver jeg med Tupperware/Mary Kay/Herbalife ...»  osv osv. Meldingene er alltid avsluttet med «Ikke noe press altså». Næææida! :murvegg: 

Hva ER det med de pyramidepsillgreiene nettverkssalgsvirksomhetene? 

Anonymkode: c22c7...011

Jeg skulle ikke være anonym. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd litt av det samme, i tillegg til andre ting. 

I mange tilfeller har det kommer folk bort til meg for å bli kjent med meg. Men alle «vennskapene» tok brått slutt når de fikk ut av meg den informasjonen de tydeligvis var ute etter ;) Det var nemlig viktig for dem å fake vennskap for at jeg skulle kunne åpne meg.. 

Har heldigvis lært nå, og sluttet å være desperat etter å få venner. Bedre å se dem an over 1 års tid først.

Anonymkode: 25d15...24c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...