Gå til innhold

Dere som er 174 høye, hva er passe vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.10.2019 den 16.49, Inwe skrev:

Er 175 og veier mellom 68-73 alt ettersom hvor i syklusen jeg er og hvor mye jeg får trent. Er godt trent og bruker størrelse S/36.

Det høres mye ut når du er str 36.Har du veldig lav fettprosent? 

Anonymkode: 3c3b9...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 1,74 og veier stort sett 63 eller 64 kg, det er min trivselsvekt. Har (som voksen) vært nede i 57 og oppe i 68-69, det ble hhv for lite og for mye for min del, selv om jeg var normalvektig iflg BMI på begge disse vektene. Liker meg et sted mellom 60 og 65. 

Jeg bruker stort sett 36 i klær. 28 i bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mye ut når du er str 36.Har du veldig lav fettprosent? 

Anonymkode: 3c3b9...816

Ikke veldig lav nei, ikke høy heller. Jeg er slank og muskuløs. Jeg er ikke petit, har pupper, rumpe, hofter og lår, mer en timeglass. Noe jeg er veldig fornøyd med. Du er ikke klar over at folk bærer vekta forskjellig og at muskler veier mer enn fett? 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veier mellom 62-64 men har lite muskler og teit fettfordeling så jeg ser lubben ut. har heller ikke lyst å trene så da er det bare å spise mindre så kanskje jeg blir fornøyd. gikk fra nesten 70 til nåværende vekt for ei stund siden og har ikke merket noe særlig forskjell rent visuelt men det kommer forhåpentligvis etterhvert.

Anonymkode: 85998...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 175 og veier 68-70. Det som er rart at jeg er ikke så mye større enn da jeg var yngre og veide 64-65. Akkurat som fettet har blitt litt borte. Har trent litt styrke, men ikke veldig mye. Synes det er en helt OK vekt, føler meg fin og passe slank. Er over 40 og blir for tynn i ansiktet hvis jeg skal veie mindre.

Anonymkode: 7a4b0...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 cm og 55 kg, så er slank og bruker 34/36. Trives godt på denne vekten og er en aktiv person.

Anonymkode: af58d...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier rundt 71 nå, men vil ned 2-3 kilo. Er veltrent og har muskler. Str M/38. Da jeg ikke trente var jeg mest fornøyd med vekt rundt 57-62 kilo ( men var svært tynn da). 

Anonymkode: c7383...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 13.30, Inwe skrev:

Ikke veldig lav nei, ikke høy heller. Jeg er slank og muskuløs. Jeg er ikke petit, har pupper, rumpe, hofter og lår, mer en timeglass. Noe jeg er veldig fornøyd med. Du er ikke klar over at folk bærer vekta forskjellig og at muskler veier mer enn fett? 

Det å være petite har med høyde å gjøre, ikke bredde. 

Anonymkode: c7ece...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå kan jo to personer som er like høye veie en del forskjellig og. Så er vi forskjellig bygd. Jeg og en god venninne er begge 164 cm, men hun veier 50 kg og jeg veier 65 kg. Og vi er begge to fine med den vekta vi har. Hun er bygd veldig smalt, så hun hadde nok sett litt tykk ut med min vekt. Mens jeg er kraftigere bygd, så legger alt fett seg på rumpe og lår. Og kommer jeg meg ned på 60 kg eller mindre, så ser det ikke bra ut i ansikt og på overkroppen. Nå er jeg i 40 årene og, så da blir jo ansiktet ekstra stygt, blir det for slankt. Jeg er jo ca 2 størrelser mindre på overkroppen enn underkroppen. Så jeg har en veldig slank midje. Men stor rumpe. 

Anonymkode: 8629e...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å være petite har med høyde å gjøre, ikke bredde. 

Anonymkode: c7ece...bd6

Det har vel med begge deler? Petite betyr liten, jeg ser for meg noen som er både lav og slank/smal når jeg hører det begrepet. Man er vel ikke "petite" hvis man er lav og tjukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det har vel med begge deler? Petite betyr liten, jeg ser for meg noen som er både lav og slank/smal når jeg hører det begrepet. Man er vel ikke "petite" hvis man er lav og tjukk?

Jeg har alltid trodd petit er for små, nette damer. Typ der normale bukser blir for lange i benene, men jeg kjøper ofte petit selv til tross for jeg er over 170. Da spesielt overdeler/kjoler da jeg er litt smal i overkroppen.

Anonymkode: 0eb18...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

174 og 66 kg. For rundt et halvt år siden var jeg 59. Jobber meg ned mot 60, det er trivselsvekten min. 

Anonymkode: 58fd7...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer veldig an på kroppsbygging og andel muskler/fett hva som er riktig vekt for deg :) Jeg er 173 og veier 63 kg. Hadde ikke gjort meg noe å legge på meg et par kilo, men da gjerne i form av muskler. Bruker stort sett størrelse 38. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

174 og har trivselsvekt på 75-80. Ligger på 63 etter fødsel og amming nå, og ønsker opp 10 kg. Jeg får kommentarer på at jeg ser ‘syk ut’ når jeg kommer lavere enn 70. Liker best sterk og trent kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 og veier nå 76 kg etter graviditet. For meg er det noen kilo for mye. 70 kg er passelig på meg. Jeg var ned i 65 kg og det var ikke pent på meg. 

Anonymkode: 9e905...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...