Gå til innhold

Dere som er 174 høye, hva er passe vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 176 og veier 80 kg. Bruker small/medium i alt og er relativt slank. 60kg, da hadde jeg vært radmager.

Anonymkode: db87d...971

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 172 og på min kropp er 80 kg helt greitt. Kommer an på fasong, hvordan kg er fordelt osv . Å være 60 kg for meg , da ville jeg sett anorektisk ut. 

Anonymkode: 4ecd9...8da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av tredveåra. 178 og i underkant av 60 kg. Bruker størrelse small/36.

Anonymkode: 1988f...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 og veier 73 kg, helt greit. Normalvektig. Hvis jeg skulle veid 60 kg måtte jeg sulte meg

Anonymkode: aafb3...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Dette varierer jo veldig etter hvor mye muskler man har. Sjekk denne:

https://app.mybodygallery.com/#/?height=173&weight=59

 

Anonymkode: 1988f...ea8

Ja. Når jeg ser disse bildene hvor mange oppgir å være 57 kg, men likevel ser mye mer lubben ut enn meg når jeg er 63 kg så ser man jo hvor stor forskjell det er. 

Anonymkode: a75bb...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 171cm og 52kg. Trives med denne vekten. Har ikke så mye muskler.

Anonymkode: c7214...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

174 cm og ligger på rundt 74 kg. Føler meg på ingen måte hverken lubben eller tjukk, og hadde sett skikkelig syk ut om jeg gikk ned 10 kg til. Bruker m- l og 40/42, men da oftest de største størrelsene pga lengden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Og forresten, bilder sier så mangt! Alt handler om du er fotogen eller ikke.. Min venninne er fantastisk nydelig, en flott dame med flott kropp. Men på bilder ser hun lubben og rar ut. 

Skjønner folk blir usikre og stressa over egen kropp når de egentlig er helt perfekte, men bildene lyver. 

Anonymkode: 116e4...86a

Om magen henger å dingler eller ikke på bilder har ikke noe med å være fotogen å gjøre........ 

Anonymkode: 4f23e...b69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

173 og 57 kg. Kropper er forskjellige, og personlige preferanser er forskjellige. En persons "lubben" er en annen persons "helt passe". 

Anonymkode: 5a879...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603

Om du er 174 cm skal du ha 74 kg.

Jeg er 168 cm og vekten min er omtrent 65 kg, så du skal ha 100 mindre enn høyden, ser det ut som... sier dette fordi utseendet mitt er fint med denne høyden og vekten.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

173 og 57 kg. Kropper er forskjellige, og personlige preferanser er forskjellige. En persons "lubben" er en annen persons "helt passe". 

Anonymkode: 5a879...943

Om man har for lav fettprosent kan det være skadelig over tid uansett preferanse. Jeg er forøvrig bare 158 og veier 1 kg mindre enn deg og har omkring 18 i fettprosent og det er anbefalt at kvinner skal ha mellom 20 og 30 i fettprosent. Så da kan det tenkes du har alt for lite fett. Organene dine trenger faktisk fett altså.

Anonymkode: b075e...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ana0603 skrev:

Om du er 174 cm skal du ha 74 kg.

Har du hentet denne fra fantasien din?

Dette bør en voksen kvinne veie for å regnes som normalvektig:
160 cm høy: Mellom 48 og 64 kg
165 cm høy: Mellom 51 og 67 kg
170 cm høy: Mellom 54 og 72 kg
175 cm høy: Mellom 57 og 76 kg

Anonymkode: 8013a...6f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 174 cm og veier rundt 128 kg. Føler jeg har en grei vekt, men liker meg best på 122 kg. Når det kommer til klær bruker jeg som regel 3XL.

Anonymkode: 40415...387

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har for lav fettprosent kan det være skadelig over tid uansett preferanse. Jeg er forøvrig bare 158 og veier 1 kg mindre enn deg og har omkring 18 i fettprosent og det er anbefalt at kvinner skal ha mellom 20 og 30 i fettprosent. Så da kan det tenkes du har alt for lite fett. Organene dine trenger faktisk fett altså.

Anonymkode: b075e...449

Nettopp. Det er det jeg mener med at kropper er forskjellige. Jeg har en BMI på 19, men fettprosenten min er (sist målt når jeg var tynnere enn jeg er nå) på 23. 

Så at du har en så lav fettprosent med høyere BMI enn meg tyder på at du har mye muskler. Jeg har ikke det. 

Anonymkode: 5a879...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603
5 minutter siden, ana0603 skrev:

Jeg er 168 cm og vekten min er omtrent 65 kg, så du skal ha 100 mindre enn høyden, ser det ut som... kanskje litt mindre.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hentet denne fra fantasien din?

Dette bør en voksen kvinne veie for å regnes som normalvektig:
160 cm høy: Mellom 48 og 64 kg
165 cm høy: Mellom 51 og 67 kg
170 cm høy: Mellom 54 og 72 kg
175 cm høy: Mellom 57 og 76 kg

Anonymkode: 8013a...6f4

Ja, det er det samme som jeg skrev 😂 omtrent det samme, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 176 og veier 70 kg. Trives best på 65, da med mindre fett og mer muskler (ikke markert, bare at det som nå er fett er en større prosentandel muskler). Har veid 58 en gang, da så jeg ikke bra ut. 

Anonymkode: 8b723...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 men svarer fordi om. Jeg ligger på 78-80 kg, og første tanke for meg er at det «for mye» da jeg i ungdomsårene foretrakk å ligge rett over 60, men ble for tynn når jeg falt under 60. Nå er jeg derimot snart 30 og kroppen har endret seg, da jeg ligger feks på under 20 i fettprosent. Mao mye muskelmasse. Bruker S/M i klær, så kroppssammensetning har mye å si! Husk jeg ligger på overvekt i følge bmi, men under hva som ansees for normal fettprosent for kvinner. Så ikke se deg blind på vekta, tenk heller måleband eller hva som er favorittstørrelsen din. Hvordan du ser ut i speilet eller hvordan du rett og slett føler deg. Vekt kan være så ulikt, få hadde tippet vekten min riktig feks.

Anonymkode: 0eb18...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 175 og veier mellom 68-73 alt ettersom hvor i syklusen jeg er og hvor mye jeg får trent. Er godt trent og bruker størrelse S/36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Jeg er 175,5 og veier nå rundt 74. Jeg bærer det nok bra, er ut og inn på de "rette" stedene, men det er for mye for meg likevel. Jeg trives best på 68. De sier jo, fra gammelt av, at kvinner "skal" veie ti ca minus på centi over hundre (Altså, jeg skal da veie 75-10 = 65 kilo). Det blir litt magert på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...