Gå til innhold

Dere som er 174 høye, hva er passe vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når føler dere at dere er passe slanke? hva veier dere nå? Og hvilken klesstørrelse bruker dere?
Jeg er 174 høy, men husker ikke lenger hva min matchvekt var. Prøver å legge meg på et passende mål. Ønsker å komme inn i str. 36/38 igjen, men husker ikke hva jeg veide da. Nå er jeg en størrelse 40. 

Anonymkode: d50cc...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 175 og veier 61 kilo, synes dette er en grei vekt.

Liker meg aller best på 58-59, da er jeg veldig slank, men det krever litt mer.

Anonymkode: 505f1...a5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 66 kg og er slank. Bruker størrelse 36-38 nå. Trives veldig godt med vekten min nå. Har gått ned fra 75 kg på 7 måneder.

Anonymkode: be71e...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Vektmålet mitt er ca. 60 kg, så skal på sikt noe mer ned i vekt. 

Anonymkode: be71e...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har ligget en del lavere enn meg. Har liksom ment at jeg var slank da jeg var 67, men jeg har et motsatt forvridd syn på meg selv og synes liksom alltid at jeg selv er så fin og slank. Så ser jeg bilder av meg selv og at jeg egentlig er ganske lubben 😂

TS

Anonymkode: d50cc...032

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dere har ligget en del lavere enn meg. Har liksom ment at jeg var slank da jeg var 67, men jeg har et motsatt forvridd syn på meg selv og synes liksom alltid at jeg selv er så fin og slank. Så ser jeg bilder av meg selv og at jeg egentlig er ganske lubben 😂

TS

Anonymkode: d50cc...032

Det er jo egentlig ikke så stor spredning her da, fra 60-65ish, 2 kg utgjør ikke akkurat stort. Ta det litt etter litt :) Vi har jo litt ulike kropper også, muskelmasse, proporsjoner osv.

Anonymkode: 58654...83e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg 74 kg og det er for mye for meg selv om bmi er ok.

Etter barna var jeg nede i 62 kg og det ble for lavt. Måtte bruke barna mansjett på blodtrykksmåler. 66 kg var jeg veldig flott og trivdes godt. Mens jeg var ungdom var jeg alltid under 60 kg og trivdes jo godt og var flott også.

Nå har jeg nok ulik muskelmasse, så ønsker å gå ned til 64 slik vekten kan stabilisere seg på 66. Også må jeg øke muskelmassen. Tror jeg må se Ann vektnedgang, men skal i allefall få tilbake både kraveben og hofteben.

Jeg nærmer meg 40. Det er vel relevant også. Da størrelse er lite relevant nå. Jeg har store bryster og brede skuldre så trekker mye på overkroppen. I bukser bruker jeg 31.

Anonymkode: 8eb17...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 173 og veide i alle år 58/59 så lenge var 60 den "magiske grensen" min. Men nå er jeg i slutten av 30 årene og har akseptert at jeg ikke kan ligge under 60 kg uten å være for restriktiv. Så nå sitter jeg komfortabelt på 62-64 uten innsats. Bruker 36/38 i klær. 

Anonymkode: 8013a...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser dere har ligget en del lavere enn meg. Har liksom ment at jeg var slank da jeg var 67, men jeg har et motsatt forvridd syn på meg selv og synes liksom alltid at jeg selv er så fin og slank. Så ser jeg bilder av meg selv og at jeg egentlig er ganske lubben 😂

TS

Anonymkode: d50cc...032

Du har ikke et forvridd syn, det har de over deg.

Anonymkode: 0b322...aa8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke et forvridd syn, det har de over deg.

Anonymkode: 0b322...aa8

skjønner ikke helt denne. "de over deg"? Jeg leser ikke kommentaren hennes som om noen kaller henne lubben, men at hun selv ser lubben ut på bilder.

Jeg har det på samme måte 😅Er rundt 170 og 62 kg. Syns jeg ser normalt slank ut, men på bilder så er jeg plutselig "hvem er hun frodige der, å ja det er jo meg!" Gjør ikke noe det, til og med mine tynne venninner opplever dette.

Anonymkode: 9744b...426

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 og min vekt jeg trives best i er mellom 65 og 68. 

Jeg var nede i 63 som jeg lenge hadde ønsket, men da så jeg syk ut. Så jeg måtte legge på meg igjen. 

Problemet mitt er at jeg ofte får oppblåst mage, så hvis jeg klarer å spise riktig og holde vekten så er jeg slank/normal og pen. Men når jeg spiser litt feil (som jeg alltid gjør) så ser jeg lubben ut. 

Anonymkode: 116e4...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten, bilder sier så mangt! Alt handler om du er fotogen eller ikke.. Min venninne er fantastisk nydelig, en flott dame med flott kropp. Men på bilder ser hun lubben og rar ut. 

Skjønner folk blir usikre og stressa over egen kropp når de egentlig er helt perfekte, men bildene lyver. 

Anonymkode: 116e4...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill, det har vært interessant om man kunne kommentere alder og om man har barn. Kroppen endrer seg jo i løpet av livet.

Anonymkode: 8eb17...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 172 og veide 65 kg før barn. Da var jeg perfekt. Etter barn veide jeg 100 kg. Nå ligger jeg litt over 80 kg og sliter med å komme lavere. Føler meg som en hvalross😅

Anonymkode: 361fa...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er #13

Veier det samme som før barn. Litt slapp hud på magen, men ikke noe andre en jeg legger merke til. 1 barn på 8 mnd. 

Anonymkode: 116e4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 og veier akkurat nå 59 kg, men komfortvekten min er 62-64 kg. Jeg har født tre barn og er alltid på det tynneste når jeg ammer, som jeg gjør nå. Det er jo forskjell på hvordan proporsjoner folk har, men jeg har ikke liten rumpe uansett hva jeg veier, men blir fort seende mager ut i overkroppen når jeg veier i minste laget. Poenget mitt er at hvilken vekt som er riktig for en hver handler en del om proporsjoner, vil jeg tro.

Jeg er for øvrig en str S/M, men må gjerne ha en større størrelse i bukser enn overdeler selv om jeg ikke har typisk "pæreform". Syns bukser er et kapittel for seg, og har derfor alltid brukt mye skjørt og kjoler, men nå som det har kommet bukser med andre snitt enn før, har det plutselig blitt mye mer aktuelt for meg å gå i bukser oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vei deg, ikke tenk på dette.

Det finnes ingen optimal vekt for deg, du ser selv i speilet hvordan du ser ut. Det holder.

 

Anonymkode: ca9d6...7c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 174, veger rundt 75. Mulig meir, føler eg eser ut, og vekta er tom for batteri. Likar meg best på 60-65. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...