Gå til innhold

Tester som ikke blir sterkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt på morgenurin på onsdag, brukte da clearblue tidlig test. Streken var ikke kjempesterk, men heller ikke veldig svak. Var da ca 11 dpo etter hvordan min syklus er (tester ikke etter eggløsning, så vet ikke sikkert). Ble kanskje litt vel ivrig og brukte to tester torsdags morgen. En A1 som ble svakt positiv og en CB digital med ukeindikator som viste «ikke gravid». 
 

På grunn av disse litt vel utvetydige svarene tok jeg enda en CB tidlig test i dag (13 dpo), på morgenurin. Den var positiv, med en blå strek. Dog en del svakere enn den fra onsdag. Jeg har ikke IKM før på søndag, så jeg vet jo at det er tidlig, men jeg tenker mye på om jeg er gravid eller ikke. Det er jo sterkt ønsket, og vi har prøvd en stund nå. Aldri fått antydning til strek tidligere. Hva tenker dere om dette? Testet jeg rett og slett for tidlig, slik at jeg «tabbet meg ut» og oppdaget en kjemisk graviditet? Jeg lurer vel egentlig bare på om det kan være en sjans for at jeg faktisk er gravid.. 

Anonymkode: af236...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre nå er vel bare å vente og se om TR kommer eller ikke. 

Men jeg kan ta meg selv som eksempel; Jeg var veldig utålmodig selv også, og tok første test 10 dpo, 4 dager før ikm. Supersvak strek. Fikk samme svake streken dagen etterpå. Testet på nytt igjen dagen etter ikm, 16 dpo, og da var streken myyyye mørkere. Så det kan bare ta litt tid før nivået av hcg har økt såpass at det blir markant forskjell. Men det er alltid en mulighet for at man merker en kjemisk graviditet om man begynner å teste så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Det eneste du kan gjøre nå er vel bare å vente og se om TR kommer eller ikke. 

Men jeg kan ta meg selv som eksempel; Jeg var veldig utålmodig selv også, og tok første test 10 dpo, 4 dager før ikm. Supersvak strek. Fikk samme svake streken dagen etterpå. Testet på nytt igjen dagen etter ikm, 16 dpo, og da var streken myyyye mørkere. Så det kan bare ta litt tid før nivået av hcg har økt såpass at det blir markant forskjell. Men det er alltid en mulighet for at man merker en kjemisk graviditet om man begynner å teste så tidlig. 

Tusen takk for svar, og jeg vet jo at du har helt rett. Det eneste man kan gjøre er vel å vente og se. Det er bare fryktelig vanskelig. Ble umiddelbart i lykkerus, og gikk fra det til en form for tristhet/usikkerhet. 
 

Det beste er vel å vente på mensen, og om den ikke kommer så kan jeg teste igjen. 
 

Hvis andre har tanker/erfaringer blir jeg veldig takknemlig om dere deler! 🙂 

Anonymkode: af236...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkje at det sikkert er fordi at du teste for tidlig og at konsentrasjonen varierer i urinen og at derfor testane ikkje plukke det opp heilt likt. Det er ulik sensitivitet på testane. Strimletestar slo ikkje ut på meg før ganske seint, medan First Response slo ut lenge før. Dvs strimletestane var negative, men first respons var positive. Det kan også væra kjemisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tok enda en test i morges som også viste positivt resultat, men dessverre så begynte jeg å blø rett etterpå. Så da gikk det nok ikke denne måneden. 

Anonymkode: af236...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, mammahjarte skrev:

❤️

Takk. Det var tøffere enn jeg trodde. Har i alle fall lært at jeg skal vente til ikm før jeg tester. Da slipper jeg i alle fall skuffelsen. 

Anonymkode: af236...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...