Gå til innhold

Klarer ikke dette med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er med tungt hjerte jeg skriver til dere. Kjenner håpet henger i en veldig tynn tråd, og er så lei meg nå. Jeg venter mens nå om 3 dager og fikk igjen en helt blendahvit 10mlu test. 
 

Er det slik at jeg burde begynne å forberede meg på en ny prøvemåned? Dette var pp6.. 

Noen som har noen solskinnshistorier å komme med? Er det noe poeng for meg å håpe enda? 
 

mvh en veldig utålmodig og nedfor kvinne 

Anonymkode: 126fa...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er med tungt hjerte jeg skriver til dere. Kjenner håpet henger i en veldig tynn tråd, og er så lei meg nå. Jeg venter mens nå om 3 dager og fikk igjen en helt blendahvit 10mlu test. 
 

Er det slik at jeg burde begynne å forberede meg på en ny prøvemåned? Dette var pp6.. 

Noen som har noen solskinnshistorier å komme med? Er det noe poeng for meg å håpe enda? 
 

mvh en veldig utålmodig og nedfor kvinne 

Anonymkode: 126fa...a4e

6 mnd er i det store og hele ganske kort tid. Hjelp får dere etter ett år, med mindre alder eller andre tungtveiende grunner skulle si noe annet. 
 

Har du eggløsning, og har du kontroll på når den er?

Anonymkode: a25e8...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe er ikke ute før tanterød dukker opp 😊

Anonymkode: 7cfd0...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håp denne syklusen, og det er masse håp på lang sikt. Er du helt sikker på eggløsning? I så fall er det en viss sannsynlighet fra at du ville sett noe på en så sensitiv test, men det er ikke sikkert. 

Jeg var skuffet over negativ test i pp6 med da vi prøvde på nr. 1. Nå er jeg halvveis i svangerskapet med nr. 2. Det tok lang tid for oss, og vi måtte ha hjelp, men vi endte med barn. Det går som regel før eller senere, men jeg vet at tanken på at man ikke har noen garanti er vond. 

Lykke til :) 

Anonymkode: f8aca...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teste du for eggløsning? Har du sex før, under og etter eggløsning? Eit tips som ikkje har vitenskaplig belegg eller noke men som mange bruker er å ha puta under baken og beina i været ei stund etterpå.

Skjønner at det er kjipt, eg var også utolmodig.

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. 
 

Til opplysning, ja jeg vet konkret når jeg har eggeløsning. Jeg har full kontroll på syklusen. 
 

Er det normalt at det tar såpass med tid? Har et barn fra før, og h*n kom på prevansjon. 

Anonymkode: 126fa...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntil ett år er helt «innafor», det er derfor man ikke starter utredning før det er gått ett år. Lykke til☺️

Anonymkode: 6d439...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eit år er heilt normalt, ikkje alle egg som blir befrukta og ikkje alle befrukta egg som fester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, mammahjarte skrev:

Teste du for eggløsning? Har du sex før, under og etter eggløsning? Eit tips som ikkje har vitenskaplig belegg eller noke men som mange bruker er å ha puta under baken og beina i været ei stund etterpå.

Skjønner at det er kjipt, eg var også utolmodig.

Eventuelt kan man spise en is eller ta en joggetur etterpå. Like effektivt som å ha en pute under baken, det vil si det har null funksjon. 

Anonymkode: 9979d...520

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt kan man spise en is eller ta en joggetur etterpå. Like effektivt som å ha en pute under baken, det vil si det har null funksjon. 

Anonymkode: 9979d...520

Tja svømmerene renner jo ut med ein gong om man reiser seg da. Vil ikkje gå veldig inn for å sei at det virker, men det hjelper kanskje pittepitte litt meir enn å spisa ein is. Tyngdekrafta er faktisk ei greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mammahjarte skrev:

Tja svømmerene renner jo ut med ein gong om man reiser seg da. Vil ikkje gå veldig inn for å sei at det virker, men det hjelper kanskje pittepitte litt meir enn å spisa ein is. Tyngdekrafta er faktisk ei greie.

Det har ingenting å si. Har du kanskje snakket med en lege som har anbefalt deg dette? Ikke det? Nei, da er det vel litt dumt å komme med feilinformasjon. 

Anonymkode: 9979d...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ingenting å si. Har du kanskje snakket med en lege som har anbefalt deg dette? Ikke det? Nei, da er det vel litt dumt å komme med feilinformasjon. 

Anonymkode: 9979d...520

Korleis er det feilinformasjon når eg rett ut sa det hadde lite vitenskaplig dekning? Eg la det fram på ein nyansert måte og det er neppe skadelig å slappa av ei stund etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mammahjarte skrev:

Korleis er det feilinformasjon når eg rett ut sa det hadde lite vitenskaplig dekning? Eg la det fram på ein nyansert måte og det er neppe skadelig å slappa av ei stund etterpå.

Du sier at det virker bedre enn å spise is pga tyngdekraften. Det er jo bare tull. 

Anonymkode: 9979d...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Du sier at det virker bedre enn å spise is pga tyngdekraften. Det er jo bare tull. 

Anonymkode: 9979d...520

Det er det som er heile greia med det kjerringrådet da, at man liksom skal hjelpa svømmarane. Men du vinner, det virker sikkert ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting å si. Har du kanskje snakket med en lege som har anbefalt deg dette? Ikke det? Nei, da er det vel litt dumt å komme med feilinformasjon. 

Anonymkode: 9979d...520

Så frekt du svarer, syns du er en som går igjen i flere tråder her inne med nedlatende og hånende svar. Skjerp deg.

Anonymkode: 9a306...1c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. 
 

Til opplysning, ja jeg vet konkret når jeg har eggeløsning. Jeg har full kontroll på syklusen. 
 

Er det normalt at det tar såpass med tid? Har et barn fra før, og h*n kom på prevansjon. 

Anonymkode: 126fa...a4e

Jeg fikk mitt første barn på ppiller. 

Trodde dermed det ville gå lynkjapt med nr 2. Men det tok 18mnd fra jeg sluttet på pilla til jeg ble gravid. Vi prøvde ikke aktivt med sykluser osv, men hadde oss mye rundt eggløsning. 

Nr 3 ble jeg igjen gravid med på ppilla. Mistet rett etter jeg oppdaget graviditeten i uke 9. Ble nesten umiddelbart gravid igjen. Mistet da også. Ble igjen omtrent umiddelbart gravid og mistet.  Men fjerde graviditeten det året satt og ble til et perfekt tredje barn. 

Poenget med dette lange svaret er at jeg altså har blitt lynkjapt gravid 5 ganger og en gang brukt 18mnd på å bli gravid. 😊 6 mnd er ikke lenge, slapp av, prøv ei stund til, og gå til legen når det nærmer seg  påske (om du ikke er over 40 da, da haster det jo mer). 

Anonymkode: 2acdd...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. 
 

Til opplysning, ja jeg vet konkret når jeg har eggeløsning. Jeg har full kontroll på syklusen. 
 

Er det normalt at det tar såpass med tid? Har et barn fra før, og h*n kom på prevansjon. 

Anonymkode: 126fa...a4e

Er det 6 mnd siden du sluttet på prevansjon også? I så fall kan det ta tid før kroppen finner rytmen skikkelig, selv om den virker å ha funnet den med en gang. 
 

6 mnd er ikke lang tid. Om du begynner å stresse allerede nå, og det skulle vise seg å faktisk ta lang tid (1 år+), så har du mye stressing foran deg. Sannsynligvis er dere i mål innen det har gått et år. 
 

Du har vel ikke fått mens denne syklusen heller, så det kan jo ha gått allerede nå. :)

Anonymkode: a25e8...e10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt! Har vel ingen historier å komme med da jeg selv er ny prøver. Er i PP4 og skjønner frustrasjonen din 😂 hver mnd tenker jeg at NÅ skal jeg til gynekolog bare for å se at alt er ok, men så drøyer jeg en mnd til før de samme tankene dukker opp. Jeg og samboer hadde planlagt at vi prøver på barn helt til termin blir i august og etter det tar vi en pause, men akkurat nå tror jeg vi innser at en pause i prøvingen er verdifull tid.. Er du veldig lei så ta deg en tur bare for å se at alt det grunnleggende som en gynekolog kan se er ok, prøv noen mnd til også oppsøk lege eller gyn igjen hvis det ikke går.

Anonymkode: 979f3...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt lei av å høre. «Det er normalt. 6 mnd er kort tid å man får hjelp etter 1 år av en god grunn». 

Er mye som spiller inn her. Først og fremst hvor gammel er du? Er du over 30 år så syns jeg du bør sjekke deg allerede nå. 

Takk Gud for at jeg ikke hørte på kg brukere som ba meg vente ett år og at alt er normalt inntil da. Jeg sjekket meg faktisk etter 4pp. Ble gravid i 5pp med hjelp. Hadde jeg ikke sjekket meg ville jeg ha kastet bort ett år på negative tester mnd etter mnd. 

Hørte på podcasten til babyverden om jeg ikke husker feil hvor en av legene sa at man bør sjekke seg etter 5-6 mnd. For om alt ligger til rette for en graviditet og mannen her bra sperm, mor er ung med gode prøver å alt er som det skal være. Samt at dere treffer riktig så bør de fleste bli gravide innen da hvis ikke er det noe som påvirker en evt. Graviditet. Det kan være småtterier, men som faktisk trenger behandling for å få til en graviditet. 

Norge er vel et av de landene i verden med dårligst spermkvalitet. Så flere å flere menn har problemer man ikke vet om. Så mitt råd er faktisk å sjekke seg om det ikke går nå. Tar 15 min for en mann å ta en prøve å få svar samme dag. 

Men igjen dette gjelder kun hvis du faktisk vet dere har hatt sex på eggløsning i 6pp og at eggløsning faktisk har skjedd og at dere har lagt til rette for at en graviditet skal skje. 

Ja det er alltid folk som sier «jeg ble gravid i 7,8,9 PP etc, men da har de som oftest ikke truffet eggløsning hver mnd evt. At de har gjort noe feil som å ha feiltolket syklus etc. 

Lykke til 

Anonymkode: 63377...a8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg så godt! Har vel ingen historier å komme med da jeg selv er ny prøver. Er i PP4 og skjønner frustrasjonen din 😂 hver mnd tenker jeg at NÅ skal jeg til gynekolog bare for å se at alt er ok, men så drøyer jeg en mnd til før de samme tankene dukker opp. Jeg og samboer hadde planlagt at vi prøver på barn helt til termin blir i august og etter det tar vi en pause, men akkurat nå tror jeg vi innser at en pause i prøvingen er verdifull tid.. Er du veldig lei så ta deg en tur bare for å se at alt det grunnleggende som en gynekolog kan se er ok, prøv noen mnd til også oppsøk lege eller gyn igjen hvis det ikke går.

Anonymkode: 979f3...f3f

Ønsker dere ikke termin etter august? 

Jeg å mannen tenkte lignende. Men når man først begynner så gjør man hva som helst for å bli gravid om det så betyr baby på julaften 😆 

Å det var akkurat det som skjedde med oss. Karma I guess 😂🙈 Har termin ved juletider. 

Anonymkode: 63377...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...