Gå til innhold

Noen som har gått til hudlege pga fet hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal. Det er så vanvittig sjenerende å slite med så fet hud. Jeg har hatt fet hud hele livet mitt, og slet mye med kviser i tenårene, men heldigvis gikk det over i slutten av tenårene. Nå sitter jeg igjen med ekstremt oljete hud. Jeg ser konstant svett ut i ansiktet. Uansett hvilke produkter jeg bruker eller hvordan jeg behandler huden. INGENTING har noen gang gjort en forskjell. INGENTING! Jeg lover dere, jeg har prøvd alle tips man finner når man googler, tatt imot råd fra så utrolig mange, lest side opp og side ned og tatt imot råd og tips fra brukere på andre forumer, Reddit, sett mange videoer på youtube.... Jeg har virkelig prøvd alt. Det er sjanseløst. Det blir hverken verre eller bedre uansett sesong, det er like ille hele tiden. 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, 365 dager i året.... 

Jeg har kun fet hud i ansiktet og i hodebunnen, ellers på kroppen er jeg normal. Hva i pokker kan jeg gjøre for å få bukt med dette problemet? :( Jeg er 25 år om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: 824cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P pillen Diane gjør at man produserer mindre talg og fett, noe å vurdere om man uansett må gå på prevensjon. Du må nok bruke de er par mnd før du vil se full effekt, men på meg ble det bedre. Hjelper også å ikke bruke sminke for meg. Det ble imidlertid ganske krise en stund når jeg sluttet på pillen, fikk også veldig fett hår noen uker, men det stabiliserte seg til slutt for meg.. Det er jo ikke en permanent fix, men kan hende du får mindre fet hud jo eldre du blir. Fordelen med fet hud er at du får mindre rynker når du blir voksen/gammel 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med fet hud frem til begynnelsen av 20-årene. Veeeldig plaget! Deo til hudlege og gikk på Tetralysal (samt basiron krem mener jeg å huske) og har aldri vært plaget siden. I dag er jeg 33 år. Måtte gå på kuren ganske så lenge, men var absolutt verdt det.

Anonymkode: 40887...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Jeg var veldig plaget med fet hud frem til begynnelsen av 20-årene. Veeeldig plaget! Deo til hudlege og gikk på Tetralysal (samt basiron krem mener jeg å huske) og har aldri vært plaget siden. I dag er jeg 33 år. Måtte gå på kuren ganske så lenge, men var absolutt verdt det.

Anonymkode: 40887...783

Jeg har gått på tetracyclin tidligere pga acne. Du var vell kanskje plaget med kviser i tillegg? 

Anonymkode: 824cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig fet hud og en del kviser tidligere. Gikk på en lavdose isotretinoin kur og etter det har jeg ikke hatt fet hud. Plages nå mer med tørr og irritert hud, nesten så jeg savner den fete huden😅 

Anonymkode: e5f26...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du prøvd tidligere i forhold til kosthold, og hva spiser du nå?

Anonymkode: bb595...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fet hud jeg også og er i 40 årene, er litt bedre på vinteren men vår og sommer glinser jeg 2 timer etter jeg har påført sminke. Eneste som hjelper er å pudre over.  Fordelen er at fet hud holder deg ung da huden har smøring hele tiden, jeg ha svært få rynker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Å smøre problemområdene inn i aluminiumklorid-liniment på nattestid, og sove med dette på noen netter i uka, har faktisk redda livskvaliteten min. Har dessverre en del arr og ødelagte porer pga oljen og talgen. Men så fikk jeg noen år i voksen alder med ganske fin hud allikevel, alt takket være at jeg oppdaga aluminiumkloriden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krysopras skrev:

Har samme problem. Å smøre problemområdene inn i aluminiumklorid-liniment på nattestid, og sove med dette på noen netter i uka, har faktisk redda livskvaliteten min. Har dessverre en del arr og ødelagte porer pga oljen og talgen. Men så fikk jeg noen år i voksen alder med ganske fin hud allikevel, alt takket være at jeg oppdaga aluminiumkloriden ❤️

Hvor får du tak i dette? 

Anonymkode: ab46c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du tak i dette? 

Anonymkode: ab46c...e50

På et hvilket som helst apotek 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krysopras skrev:

Har samme problem. Å smøre problemområdene inn i aluminiumklorid-liniment på nattestid, og sove med dette på noen netter i uka, har faktisk redda livskvaliteten min. Har dessverre en del arr og ødelagte porer pga oljen og talgen. Men så fikk jeg noen år i voksen alder med ganske fin hud allikevel, alt takket være at jeg oppdaga aluminiumkloriden ❤️

Aluminiumsklorid er faktisk kreftfremkallende og noe man skal begrense bruken av. Derfor frarådes mennesker med alt påvist kreft å nruke både deodoranter og andre produkter amuminiumsklorid. 

Anonymkode: 4a45e...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 25.10.2019 den 19.55, Blingblingtahei skrev:

P pillen Diane gjør at man produserer mindre talg og fett, noe å vurdere om man uansett må gå på prevensjon. Du må nok bruke de er par mnd før du vil se full effekt, men på meg ble det bedre. Hjelper også å ikke bruke sminke for meg. Det ble imidlertid ganske krise en stund når jeg sluttet på pillen, fikk også veldig fett hår noen uker, men det stabiliserte seg til slutt for meg.. Det er jo ikke en permanent fix, men kan hende du får mindre fet hud jo eldre du blir. Fordelen med fet hud er at du får mindre rynker når du blir voksen/gammel 👍😊

Hvilke p-piller gikk du på? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Solsikke11 skrev:

Hvilke p-piller gikk du på? ☺️

Diane 😊man får mindre fett hår også av det. Man må ha en god krem da, kunne bli litt tørr på vinterstid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane funket også kjempebra for meg. Den intenst blanke huden forsvant og fikk normal hud. Det føltes som et mirakel da jeg begynte på dem. Hadde prøvd alt av kremer, men det var ikke overflaten i huden som var problemet, men en underliggende ubalanse i kjønnshormonene i kroppen.. Gir egentlig veldig mening.

Nå etter å ha gått på Diane i 7 år har jeg byttet ppille og huden har faktisk holdt seg fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fet hud. Begynte å bruke bare noen dråper av pixi roseolje før dagkrem og deretter fondation.. det fungerte. For etter ett par dager "skjønner" huden at den ikke trenger å produsere så mye talg, fordi den får nok fukt av oljen. Oljen tilstoppede ikke porer. 

Anonymkode: 977ae...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2019 den 8.27, mlifjeld skrev:

Diane funket også kjempebra for meg. Den intenst blanke huden forsvant og fikk normal hud. Det føltes som et mirakel da jeg begynte på dem. Hadde prøvd alt av kremer, men det var ikke overflaten i huden som var problemet, men en underliggende ubalanse i kjønnshormonene i kroppen.. Gir egentlig veldig mening.

Nå etter å ha gått på Diane i 7 år har jeg byttet ppille og huden har faktisk holdt seg fin.

Er huden din fortsatt bra? Og hvilken pille byttet du til? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Alle som har fet hud får rynker mye senere😀

Har en god sminke triks for deg, prøv Skin Treatment Primer fra Mac og bruk som "liquid powder" kun på T-zone. Husk å påføre den med svamp😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...