Gå til innhold

Forvirret og lei - så sikker på at jeg er gravid...


Finejosefine

Anbefalte innlegg

Hei,

Har følt meg gravid på ordentlig i tre dager. Nattesvette, ømme pupper og spreng nedentil. Ulikt PMS. Samme symptom som jeg har hatt i mine tre tidligere graviditeter. Tok en g-test midt på dagen i dag, og den var negativ.

Trodde jeg skulle ha mensen ca fredag/lørdag denne uken, men ser nå på kalenderen at det bare er 3 uker og 1 dag side sist mens?! Jeg hadde skikkelig eggløsningsslim for nøyaktig 2 uker siden, så da burde vel mensen komme omtrent nå? Men det betyr at jeg bare hadde 8-9 dager fra mens til eggløsning, og en syklus på bare 22-23 dager? Er det noe jeg ikke forstår her?

Skjønner at jeg bare burde vente til neste uke og teste igjen, men denne ventingen er jo helt uutholdelig! Har to barn på 10 og 12, kom på første forsøk og ukompliserte svangerskap. Fått ny samboer nå, MA i juni, som jeg fortsatt er skikkelig lei meg for. Er 42 år, så oddsen er jo skikkelig imot oss.

Hvis jeg hadde EL for 14 dager siden, burde jeg vel testet positivt nå? Vel - det var midt-på-dagen-tiss, så kanskje det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville prøvd å teste på morgenurin i morgen. Noen ganger er lutealfasen lengre/kortere, den MÅ ikke være 14 dager. Kom den tidligere enn antatt så er sikkert tiden etter EL litt lengre 😊 husk at dere også kan få hjelp siden du er over 35 år 👍🏼

Anonymkode: 670b5...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville prøvd å teste på morgenurin i morgen. Noen ganger er lutealfasen lengre/kortere, den MÅ ikke være 14 dager. Kom den tidligere enn antatt så er sikkert tiden etter EL litt lengre 😊 husk at dere også kan få hjelp siden du er over 35 år 👍🏼

Anonymkode: 670b5...283

Ikke mye hjelp å få når man er 42 år.

Anonymkode: 44891...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...