Gå til innhold

Jule samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

barnefaren tenker bare på jula neste år istedet for samvær osv.. (vi har aldri vært sammen eller bodd sammen...)

da er barnet 1år og 8 måneder, faren har nettop samvær med støtte tilsyn. Og kommer til og bo 16 kilometer unna og klager på bom penger. Barnevernet sier han ikke kan vær alene med henne pga psykiske lidelser og mistanke om rus.. ja han er faren osv men må jeg sende henne avgående til han neste jul?:(  hørt at dette begynner når barnet er 3 år. jaa vett det er 1 år til men han på familievernet presser allerede med dette..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nesten se det an til neste jul. Gjerne ta det opp med bv. Mye kan skje på et år. 

 Hadde ikke dere uansett en rettslig avtale? 

 

 

Anonymkode: 4463f...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet sier han ikke kan være alene med henne, mens familievernkontoret presser på? 

Det er såpass lenge til at jeg ville sagt både til barnefar og familiesenteret at det er så lenge til, mye kan skje med barnet og relasjonen til far innen den tid. Så dette kan ikke avgjøres før det nærmer seg. 

Anonymkode: a0434...295

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hvordan han tenker å organisere det. Kanskje noe han kan se frem til! Av og til er drømmen om å få det til like viktig som selve gjennomføringen. Har han en familie rundt seg som ikke har et rusproblem, er kanskje julen bedre egnet for samvær enn en tilfeldig uke.

Anonymkode: cd12f...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet sier han ikke kan være alene med henne, mens familievernkontoret presser på? 

Det er såpass lenge til at jeg ville sagt både til barnefar og familiesenteret at det er så lenge til, mye kan skje med barnet og relasjonen til far innen den tid. Så dette kan ikke avgjøres før det nærmer seg. 

Anonymkode: a0434...295

vi har sånn saksforbredende møte i begynnelsen av januar så han sier vi må finne utav det istedet for og bruke mye penger på advokat osv.. men føler de går ganske fort fram når jeg ikke er i nærheten trygg på barnefar, han gjør egnt dette siden han bor med foreldrene og de presser han til dette med samvær osv.. han har vært veldig fraværende fra barnets liv uten og sende melding om hvordan det går osv så har vi veldig dårlig kommunikasjon..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og er så lenge til neste jul og hva barnevernet tenker..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager du ny tråd om dette? Du fikk da mange gode svar og råd i den forrige tråden din!

Anonymkode: 5cba8...049

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du ny tråd om dette? Du fikk da mange gode svar og råd i den forrige tråden din!

Anonymkode: 5cba8...049

vers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, share123 skrev:

vers

vær så snill og slutt og kommenter på trådene mine når det ikke noe med denne saken og gjør takk..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør hvordan han tenker å organisere det. Kanskje noe han kan se frem til! Av og til er drømmen om å få det til like viktig som selve gjennomføringen. Har han en familie rundt seg som ikke har et rusproblem, er kanskje julen bedre egnet for samvær enn en tilfeldig uke.

Anonymkode: cd12f...79f

familievern mannen tenker ganske langt fram (bursdager, sommerferie, jul osv..) at viktig vi blir enige nå men dette er så langt og se fram til.. og trodde alt dette sjer når barnet  er ca 3 år.. dette er for mye og tenke fram til..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vær så snill og slutt og kommenter på trådene mine når det ikke noe med denne saken og gjør takk..

Anonymkode: f5372...5d3

Men det har jo noe med denne tråden å gjøre! Du trenger ikke å lage x antall tråder om samme tema!

 

Anonymkode: 5cba8...049

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dere skikket til å ta vare på barnet? Du virker ikke helt normal selv? Språket ditt er elendig!!!

Anonymkode: 323e6...6b3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mulighet for deg til å motivere han til å ta tak i livet sitt å ha samvær. 

Du sier så klart at han kan få det, men på visse premisser. Eks at han skal være helt rusfri i så så lang tid. Levere inn rene urinprøver, ha hatt så så mange ganger samvær osv. Prøv gjerne å være litt empatisk og få til en avtale med han. 

Det gjorde jeg med eksen. (Han ruset seg, ble tatt av politiet flere ganger og meldt inn til bv.) Det gikk ikke første gang, men etterhvert tok han tak i livet sitt og i dag har de et super forhold og samvær, og far er såklart rusfri. Vi har også et godt samarbeid og han takket meg for forståelse, tolmodigheten og motivasjonen. 

Og en ting til, bv bestemmer ikke over samværet, men de kan gi råd og tips. Bv mistenker heller ikke rus uten at han er meldt inn av eks politiet og det er bevis på dette. Da er det ikke kun mistanke lengre. De kan ikke bare lire av seg noe slikt. Da er det eventuelt noe du har sagt til dem. Og hvordan vet bv at han sliter psykisk? 

Anonymkode: 124be...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er noen av dere skikket til å ta vare på barnet? Du virker ikke helt normal selv? Språket ditt er elendig!!!

Anonymkode: 323e6...6b3

emh jeg er ikke norsk.. iche grunn for og dømme.. så plis la vær..

Anonymkode: f5372...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fin mulighet for deg til å motivere han til å ta tak i livet sitt å ha samvær. 

Du sier så klart at han kan få det, men på visse premisser. Eks at han skal være helt rusfri i så så lang tid. Levere inn rene urinprøver, ha hatt så så mange ganger samvær osv. Prøv gjerne å være litt empatisk og få til en avtale med han. 

Det gjorde jeg med eksen. (Han ruset seg, ble tatt av politiet flere ganger og meldt inn til bv.) Det gikk ikke første gang, men etterhvert tok han tak i livet sitt og i dag har de et super forhold og samvær, og far er såklart rusfri. Vi har også et godt samarbeid og han takket meg for forståelse, tolmodigheten og motivasjonen. 

Og en ting til, bv bestemmer ikke over samværet, men de kan gi råd og tips. Bv mistenker heller ikke rus uten at han er meldt inn av eks politiet og det er bevis på dette. Da er det ikke kun mistanke lengre. De kan ikke bare lire av seg noe slikt. Da er det eventuelt noe du har sagt til dem. Og hvordan vet bv at han sliter psykisk? 

Anonymkode: 124be...011

De har innhentet opplysninger. At han har vært innlagt osv

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har innhentet opplysninger. At han har vært innlagt osv

Anonymkode: f5372...5d3

Det var det du fikk ut av hele innlegget mitt? 

Og hvor får de mistanken om rus fra? Er det lenge siden han var innlagt? 

Anonymkode: 124be...011

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vær så snill og slutt og kommenter på trådene mine når det ikke noe med denne saken og gjør takk..

Anonymkode: f5372...5d3

Det flere her inne reagerer på, er at du lager ekstremt mange tråder om samme problemstilling, kun med noen få variasjoner. Men i bunn og grunn, så handler de om det samme. 

Det ville være en stor fordel, både for deg og brukerne her inne om du holdt deg til en tråd. Og hadde jeg vært deg, så hadde jeg vært veldig forsiktig med å legge ut så mye som du gjør. Du er veldig lett å kjenne igjen og leser noen fra bv noen av disse trådene dine, så er sjansen veldig stor for at de vil stille spørsmålstegn ved omsorgsevnen din. I verste fall, kanskje du mister den daglige omsorgen, på bakgrunn av alt du har skrevet her inne. 

Anonymkode: 4b0c3...6a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har innhentet opplysninger. At han har vært innlagt osv

Anonymkode: f5372...5d3

Nei, bv innhenter ikke opplysninger uten videre. Hvorfor har du så vansker med å svare på det jeg spør? Du er jo ikke ærlig. 

Anonymkode: 124be...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si klart å tydelig til barnefar at sålenge han sliter med psyken og rus så blir det kortidssamvær med tilsyn??  Regner med at du har fullt foreldreansvar og hovedomsorgen ? Ta en bestemmelse over at du er den beste omsorgspersonen nå og stå ved det ! Barnet ditt vil være takknemlig for det senere i livet ! 

Anonymkode: b6ae1...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...