Gå til innhold

Uke 2 + 6, se noe på ultralyd?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Jeg har vært til UL og legen lurte på om jeg kunne være gravid da jeg hadde en «oppklaring» i livmor, eller noe jeg synes så ut som en svart flekk. Hvor tidlig har dere andre sett antydning til graviditet? Jeg vet at jeg må vente på prøver og menstruasjon for å være sikker siden det ikke er så lenge etter eggløsning, men jeg må spørre litt rundt dette så jeg får sove de neste dagene. 😅

 

81DD910B-C581-4141-B6C1-1F562440ABC2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med 2+6? Egget har jo knapt kommet til livmoren på det tidspunktet 

Anonymkode: ced7b...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut. Er du helt sikker på eggløsning? 

Anonymkode: be320...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med 2+6? Egget har jo knapt kommet til livmoren på det tidspunktet 

Anonymkode: ced7b...78f

I know, men tenkte det kanskje var andre her som hadde sett lignende under prøverørsbehandling.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres merkelig ut. Er du helt sikker på eggløsning? 

Anonymkode: be320...be3

Ja, det største avviket det kan være er at det er tre dager tidligere enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke se en graviditet. Men man kan se om du har hatt eggløsning og om endometriet er tykt og klar til å ta i mot ett egg. Du må nok vente til du kan ta en test.

Anonymkode: 530a7...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke se en graviditet. Men man kan se om du har hatt eggløsning og om endometriet er tykt og klar til å ta i mot ett egg. Du må nok vente til du kan ta en test.

Anonymkode: 530a7...4ea

Men hva kan det ha vært som hun så da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Men hva kan det ha vært som hun så da?

Kanskje en liten polypp eller en liten blodansamling. Ikke graviditet iallefall. Det er ikke dermed sagt at du ikke blir gravid denne runden, men det er komplett umulig å se noe så tidlig. 
Var det gynekolog som utførte us., eller fastlege?

Anonymkode: 1736b...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Men hva kan det ha vært som hun så da?

Det er lett å se feil, da alt er veldig smått. Det er snakk om en mm eller to. 

Anonymkode: 530a7...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en liten polypp eller en liten blodansamling. Ikke graviditet iallefall. Det er ikke dermed sagt at du ikke blir gravid denne runden, men det er komplett umulig å se noe så tidlig. 
Var det gynekolog som utførte us., eller fastlege?

Anonymkode: 1736b...a90

Ok, sikkert andre ting det kan være også, veldig greit å vite om så man ikke håper for mye. Det var spesialist i gynekologi, med lang erfaring. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å se feil, da alt er veldig smått. Det er snakk om en mm eller to. 

Anonymkode: 530a7...4ea

Skjønner, takk uansett! Vet du hvor tidlig man kan se noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt en graviditetstest? 

Anonymkode: be320...be3

Ja, men den var negativ siden det fortsatt er litt for tidlig. Har tatt blodprøver også, så jeg får nok svar om ikke så lenge. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Ja, men den var negativ siden det fortsatt er litt for tidlig. Har tatt blodprøver også, så jeg får nok svar om ikke så lenge. 😊

Spennende 🙂 Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: be320...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende 🙂 Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: be320...be3

Tusen takk 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Ok, sikkert andre ting det kan være også, veldig greit å vite om så man ikke håper for mye. Det var spesialist i gynekologi, med lang erfaring. 

Skjønner, takk uansett! Vet du hvor tidlig man kan se noe? 

Det var da utrolig spennende! Ivf-legene gjør vel ikke ultralyd før uke 6-7, tror jeg. Og det etter positiv graviditetestest. Men ettersom det er en erfaren gynekolog kan det vel være at det er rett? Egget fester seg etter dag 5. Du får ha masse lykke til - og oppdater tråden 🌸

Anonymkode: 507fe...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da utrolig spennende! Ivf-legene gjør vel ikke ultralyd før uke 6-7, tror jeg. Og det etter positiv graviditetestest. Men ettersom det er en erfaren gynekolog kan det vel være at det er rett? Egget fester seg etter dag 5. Du får ha masse lykke til - og oppdater tråden 🌸

Anonymkode: 507fe...597

Det var mer som et spørsmål for å utelukke det; sa noe sånt som «du kan vel ikke være gravid nå?» og pekte på den svarte lille flekken. Det ble ikke sagt at hun trodde jeg var gravid, men hun ville i alle fall at jeg skulle ta blodprøver. Men skjønner ut ifra denne tråden og litt søking på tidlige ultralydbilder at jeg ikke må få de største forventningene så tidlig. Har håpet veldig og trodd det en gang tidligere, og ble så sykt skuffet. 

Jeg må ta en del medisiner, noen hvis jeg ikke er gravid, andre hvis jeg er gravid (som blodfortynnende sprøyter blant annet), så derfor må jeg vite det kjapt. 😊

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger 🧡 Men jeg får nok prøve å la være å tenke på det hun sa. Hadde hun ikke sagt noe, ville jeg ikke tenkt graviditet i det hele tatt siden sjansene er så små. Og jeg føler meg ikke gravid heller. Men takk uansett 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok innvendig UL for å se etter om jeg hadde cyster på eggstokkene. Da sa gynekologen til meg at hun kunne se at mensen lå klar og ville nok komme snart. Jeg tullet med at det var noe dritt da, jeg prøvde jo å bli gravid. Da sa hun at det kunne forsåvidt også være en baby, det var for tidlig å se forskjell! 

Har termin i slutten av mnd, så var ikke noe mensen, gitt❤️

Anonymkode: 6e8e3...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tok innvendig UL for å se etter om jeg hadde cyster på eggstokkene. Da sa gynekologen til meg at hun kunne se at mensen lå klar og ville nok komme snart. Jeg tullet med at det var noe dritt da, jeg prøvde jo å bli gravid. Da sa hun at det kunne forsåvidt også være en baby, det var for tidlig å se forskjell! 

Har termin i slutten av mnd, så var ikke noe mensen, gitt❤️

Anonymkode: 6e8e3...b38

Åh, så fantastisk! Gratulerer, og lykke til med fødsel! ❤️
 

Jeg tok en sånn tidlig-test i dag som var negativ da, så da spørs det nok, for den skal vel være ganske sikker nå som det er 6 dager før menstruasjon. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke se en graviditet. Men man kan se om du har hatt eggløsning og om endometriet er tykt og klar til å ta i mot ett egg. Du må nok vente til du kan ta en test.

Anonymkode: 530a7...4ea

TS sier det kan ha vært tre dager tidligere. Dvs, hun kan være 3+2. Og egget kan ha blitt tidlig festet, i mitt forrige svangerskap var jeg sikker på el (eltester og korte sykluser), likevel ble termin flyttet allerede på tidlig ul, for egget hadde festet seg tidlig, og dermed startet utvikling noen dager før normalt. 

Om TS er 3+2, og egget festet seg 3-4 dager etter el, så har det jo allerede vokst nesten en uke. Har legen særdeles godt utstyr, så kan man nok se noe om man legger godviljen til. Men det kan jo også være noe annet. 

Anonymkode: 6d75d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...