Gå til innhold

Jeg skal snart dø 😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS. Jeg håper du klarer å lese denne tråden til tross for enkelte idiotiske innlegg. Jeg mistet min bestevenninne i kreft for 2 år siden og hun etterlot seg samboer og to barn. Det ble dessverre økonomisk krangel i ettertid, så jeg er lettet over at du er gift. Pass på at alle økonomiske spørsmål er ivaretatt og ordnet før din bortgang. Det er forferdelig hvordan selv de beste familier kan snu seg mot hverandre og lage splid og krig over penger. I min bestevenninnes tilfelle så gikk det dessverre hardt utover barna hennes, da familiemedlemmer nektet å se hverandre osv. Barna hadde mer enn nok med å sørge over sin mor.

Fortell kona di at du vil hun skal finne seg en annen etter at du er død. Min bestevenninne sin samboer har slitt voldsomt med skam og skyldfølelse over å ha fått seg en ny kjæreste, han føler han er utro selv om min venninne nå har vært død i 2 år. Fordi de aldri tok den samtalen om at hun kom til å dø. For hverken hun eller familien hennes hadde vel forventet at han skulle leve alene i sølibat de neste 40-50 årene? Bare gi henne din velsignelse, slik at hun slipper å kjenne på skyldfølelse og skam dersom hun med tiden finner en ny. 

Vær åpen om at du skal dø. Igjen, i min  bestevenninnes tilfelle så ble dette dessverre aldri formidlet til barna. Fordi de voksne tok det for gitt at barna skjønte det. Det er verdens vondeste samtale å ta, men for barna ble det et grusomt sjokk den dagen hun døde. Som dødssyk så har du rett til at dette formidles til barnet av en lege, med deg og din kone til stede, om dere ikke klarer å formidle denne forferdelige beskjeden selv. 

Vit at dine nærmeste vil trenge profesjonell hjelp. Sorggrupper for barnet ditt og sikkert kona di er helt nødvendig. Mange bærer på dette selv og får ikke snakket ut, og sorgen blir tøffere og mer langvarig.

Verdens varmeste klem til deg. Skriv veldig gjerne brev til dine nærmeste. Dette vil bety enormt mye for dem når du ikke lenger er her 💙 

Anonymkode: ac2cf...daa

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer også på at  ts bare har skrevet et innlegg, for så å bli borte.  Det er så mange troll her på kg, så jeg skjønner at folk blir skeptiske . Det ville vært mer troverdig hvis ts ikke skrev som anonym bruker. Hvorfor skjule sitt eget nick? Nei, jeg er litt usikker på om dette er sant.

Anonymkode: 2d4fd...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer også på at  ts bare har skrevet et innlegg, for så å bli borte.  Det er så mange troll her på kg, så jeg skjønner at folk blir skeptiske . Det ville vært mer troverdig hvis ts ikke skrev som anonym bruker. Hvorfor skjule sitt eget nick? Nei, jeg er litt usikker på om dette er sant.

Anonymkode: 2d4fd...f6e

Nå skjer det rett som det er at unge mennesker dør av kreft. Enten denne tråden er sann eller ikke, så vil det ganske sikkert være noen som er i en lignende situasjon i fremtiden som Googler og finner denne tråden. I denne tråden står det noen fine tips til ting man kan gjøre for sine etterlatte før man går bort, kanskje dette er tips som kan hjelpe noen senere.

Anonymkode: d499a...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estimerer fastleger levetid? Jeg trodde det var spesialister som gjorde dette. Kan fastlegen også være spesialist på den kreften man har?

Anonymkode: 2384f...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2019 at 11:38 PM, AnonymBruker said:

Hørt om Rain? Jeg har begynt på dette ifm kronisk sykdom. Søk Rain International. Veldig kraftfulle raw næringsdrikker som helbreder kroppen fra innsiden. Vet ikke om det kurerer kreft, men jeg blir gradvis friskere fra ME pga dette

Anonymkode: 66601...fde

Hvis du er interessert i å bruke kost og tilskudd for å bli bedre av ME, sjekk ut Medical Medium, mye mer effektivt. Glad du merker effekt!

Anonymkode: 2384f...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Estimerer fastleger levetid? Jeg trodde det var spesialister som gjorde dette. Kan fastlegen også være spesialist på den kreften man har?

Anonymkode: 2384f...320

Til opplysning er det normalt å ha tett oppfølging av fastlegen i tillegg til kreftlegen. Det er også normalt at man prater med alle disse om alt. Når TS er kommet så langt i sykdommen som han er kan like gjerne fastlegen formidle budskap fra kreftlegen, som kreftlegen selv. 

Det er mange som skriver så mye som oppfattes totalt uten empati - men egentlig er det vel fordi de ikke har kunnskap. Om det nå er noen gang man på internett skal la tvilen komme vedkommende til gode, så må det vel være i en tråd der et menneske ber om litt støtte ... fordi dette mennesket er døende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteskjærende å lese 😢 Jeg vet ikke hva jeg skal si/skrive, men jeg vil bare sende deg masse kjærlighet. Husk at du vil leve videre i hjertene til både kona og datteren din ❤️

Jeg vet ikke hva jeg tror på i forhold til et liv etter døden, men for meg er det en trøst å vite at energi aldri forsvinner, det tar bare en annen form (det hjelper at dette er vitenskapelig bevist, religion kan man jo ikke bevise). Så jeg er overbevist om at du ikke vil forsvinne. Hvor du tar veien, vet jeg ikke. Men du blir ikke borte. Kanskje dette kan være en trøst for deg også.

Uendelig mange klemmer til deg, kona di og datteren deres ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart personen faller på den konklusjonen. I fjor var det ei som startet masse tråder om at hun skulle dø, det var bare løgn. Og det dukker opp sånne innimellom som blir slettet.

Anonymkode: 7a904...1cd

Har du tenkt at det kan være en viss risiko for at TS er ærlig? Hvis man ikke tror tråden har rot i virkeligheten, bør man heller holde kjeft. For det er hjerteskjærende å skrive negative tilbakemeldinger til en som snart skal dø.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 1.08, Kragebein skrev:

Tråden er ryddet for helseskadelige råd, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Hva anser dere som helseskadelige råd? 

Anonymkode: 4d1b3...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, min beste venn fra barndommen døde for et års tid siden av kreft - hun ordnet alt for familien, sørget for at alle praktiske ting var listet opp, slik som hvilke regninger hun hadde i form av bokklubber, telefon osv som måtte avsluttes, vhilke sosiale media og passordene dit, nettbank, forsikringer - slik at den delen ble enklest mulig for hennes etterlatte. Det er brutalt å gjøre, og likevel er det omsorg for dem i å gjøre dette. Hun fant trøst i å legge tilrette slik at familien slapp, pasientskadesaken - alle papirer var ordnet og lett å finne frem i.. 

På den andre siden brukte hun mye tid med familien, ønsket at venner kom og bare var der - tid til å bare være sammen uten sykdommen, hun pushet oss litt på det, hun var den sterke tross redselen og smertene på en måte. 

Hun telte øyeblikk, var ekstremt tilstedeværende og tomrommet er fortsatt enormt! Hun skrev ned ønsker i forhold til blomster, musikk og tekst på gravstenen, i forhold til kremasjon vs kiste osv, tanker som gjorde valgene enklere for hennes enkemann og barn å komme gjennom den første fasen av sorgen. 
Hun gav klare ønsker til oss som sto henne nær på hvilken rolle hun ønsket fra oss i forhold til hennes etterlatte, det var kjempevondt men i ettertid ser jeg at det var veldig fint også. 

Vet ikke om dette kan hjelpe deg på noen måte, smerten og sorgen er umulig å sette seg inn i, ikke en gang i min fantasti klarer jeg det selv om jeg har gått gjennom det på en måte på nært hold og sett og kjent på, det er likevel umulig å forsøke sette seg inn i deres og din situasjon - alt jeg kan gi er mine tanker, forståelse og å velge ta deg på alvår. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva anser dere som helseskadelige råd? 

Anonymkode: 4d1b3...fbf

Kreftpasienter har kun lov til å bruke skolemedisin, alt annet er helseskadelige råd og er forbudt ved lov (skulle man tro iallefall).

Anonymkode: 2384f...320

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tatja skrev:

Har du tenkt at det kan være en viss risiko for at TS er ærlig? Hvis man ikke tror tråden har rot i virkeligheten, bør man heller holde kjeft. For det er hjerteskjærende å skrive negative tilbakemeldinger til en som snart skal dø.

Har man mistanke om at en slik tråd er tull, rapporterer man ganske enkelt tråden. En sitter ikke inne på en slik tråd og spekulerer på om det er løgn eller ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Honey Dew skrev:

Har man mistanke om at en slik tråd er tull, rapporterer man ganske enkelt tråden. En sitter ikke inne på en slik tråd og spekulerer på om det er løgn eller ikke.

Det er klin umulig å vite om en slik tråd er tull. Derfor; best å holde kjeft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tatja skrev:

Det er klin umulig å vite om en slik tråd er tull. Derfor; best å holde kjeft. 

Eventuelt koste på seg noen gode ord? Ingen skade skjedd uansett. 

Anonymkode: 5baa9...11b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...