Gå til innhold

Kan jeg bruke aceton kjøpt på Biltema for å gjerne shellack??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får jo ikke tak i aceton på apotekene rundt omkring. Utsolgt i lange tider. 
Hva gjør jeg for å få av shellacken da? 
Noen som vet om jeg kan bruke denne? 
 

https://www.biltema.no/bygg/maling/rengjoringsmiddel/aceton-2000030019?gclid=CjwKCAjw9L_tBRBXEiwAOWVVCX7mHun82RQqFxQvynIaf9oeiv31joI0qExuHU-F5mE5Te7vQfdo3BoCneYQAvD_BwE

Anonymkode: b19db...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jo ikke tak i aceton på apotekene rundt omkring. Utsolgt i lange tider. 
Hva gjør jeg for å få av shellacken da? 
Noen som vet om jeg kan bruke denne? 
 

https://www.biltema.no/bygg/maling/rengjoringsmiddel/aceton-2000030019?gclid=CjwKCAjw9L_tBRBXEiwAOWVVCX7mHun82RQqFxQvynIaf9oeiv31joI0qExuHU-F5mE5Te7vQfdo3BoCneYQAvD_BwE

Anonymkode: b19db...a3c

Du bør ikke bruke slik aceton på huden, dette er sterke saker. Om de er utsolgt kan du kjøpe en neglelakkfjerner som inneholder aceton, det måtte jeg gjøre sist gang. Ellers tror jeg de har uv-lakk fjerner på vita, hør med de. Eller kicks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du, jeg kjøpte min på malerforretning. Aceton er dritt for huden uansett, så prøv å minsk kontakten med hud, og "fil" godt oppå neglen for å bryte øverste barierre med shellac. Deretter dynker du bomullsdott i aceton og fester den med plast- eller aluminiumsfolie surret rundt fingrene. Etter ti minutterkvarter tar du dem av og prøver å skrape av lakken med en orangepinne i tre, og når du har fått av alt og vasket deg må du gi hendene og neglene masse god pleie med oljer og krem. 

Jeg gav opp gelelakk fordi neglene mine tålte fjerningen så dårlig at det ikke var verdt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...