Gå til innhold

Hudproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par år siden var jeg hos en hudlege for å få hjelp med kvisene mine. Har slitt med dette siden jeg var 12 år, er nå 30.   Hun så med én gang hvilken kur som ville fungere for meg. En skikkelig «hestekur» som hun kalte det.
 

Problemet var at jeg ikke kunne være gravid eller amme mens jeg gikk på kuren. Og der satt jeg én måned på vei (uten å vite det) så da måtte jeg vente med å sette i gang. 
 

Nå er jeg ferdig med å amme, og egentlig klar for å sette i gang. Må bare spare litt først.. 

Nå er jeg så utrolig lei. Det kommer bare mer og mer kviser. Sliter med overspising i perioder, og har lagt merke til at når jeg f.eks spiser mye godteri så er det mye mer kviser. Spurte hudlegen om dette for 2 år siden, men hun sa at det hadde ingenting å si. merkelig.
 

Hva er deres erfaring? Sliter med psyken om dagen, og tyr til godis. Har byttet p pille merke de to siste månedene. Kan det påvirke? 

Anonymkode: 15cf3...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Safiya skrev:

Dropp godteriet.

Ja, altså jeg prøver på det. Som sagt, sliter med overspising. En motivasjon kan jo være om det påvirker huden. Men vanskelig å finne motivasjon der, når hudlegen mener nei.

Anonymkode: 15cf3...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp mel, melkepodukter (alt med kasein) og sukker i 1 mnd så skal du se hva som skjer! 

 

Anonymkode: 85c68...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså jeg prøver på det. Som sagt, sliter med overspising. En motivasjon kan jo være om det påvirker huden. Men vanskelig å finne motivasjon der, når hudlegen mener nei.

Anonymkode: 15cf3...f9c

Så hudlegen mener hva? At godteriet ikke er en medvirkende årsak til dårlig hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Safiya skrev:

Så hudlegen mener hva? At godteriet ikke er en medvirkende årsak til dårlig hud?

Ja. Hun sa så. Hun mente det var ingenting jeg kunne gjøre i forhold til kosthold for å påvirke kviseproblemer mitt.

Anonymkode: 15cf3...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Hun sa så. Hun mente det var ingenting jeg kunne gjøre i forhold til kosthold for å påvirke kviseproblemer mitt.

Anonymkode: 15cf3...f9c

Interessant. Testet en annen hudlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Safiya skrev:

Interessant. Testet en annen hudlege?

Nei. Fikk beskjed om at det var Oslos beste 😕

Anonymkode: 15cf3...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold påvirker vekt, vekt påvirker hormoner og hormoner påvirker huden. Og velger du bort balanserte sunne måltider til fordel for snop så går du glipp av mineraler og vitaminer som også påvirker hud og hormoner. 

Anonymkode: 594c2...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur tilbake til hudlegen og begynn på isotretinoin. Regner med det er den kuren hun snakket om.

Har vært der selv og fikk god hjelp av kuren. Jeg får kviser av chips, men ikke sjokolade eller annet godteri.

Anonymkode: 60ae1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Dropp mel, melkepodukter (alt med kasein) og sukker i 1 mnd så skal du se hva som skjer! 

 

Anonymkode: 85c68...03c

Jeg er ikke ts, men har hudproblemer (alvorlig, smertefullt og går på antibiotika store deler av tiden). Jeg visste ikke om dette med kasein, så det skal jeg forsøke. Drikker ikke melk og bruker det lite ellers også, men jeg er storforbruker av ost. Elsker ost og går sjelden en dag uten. Kanskje dette er løsningen... Om det er det som skal til er jeg evig takknemlig til deg. Kryss fingrene er du snill. Fikk nemlig litt håp, og det er lenge siden sist. Kommer nok til å gå med i vekt også om jeg kutter osten...

Anonymkode: b2a2a...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men har hudproblemer (alvorlig, smertefullt og går på antibiotika store deler av tiden). Jeg visste ikke om dette med kasein, så det skal jeg forsøke. Drikker ikke melk og bruker det lite ellers også, men jeg er storforbruker av ost. Elsker ost og går sjelden en dag uten. Kanskje dette er løsningen... Om det er det som skal til er jeg evig takknemlig til deg. Kryss fingrene er du snill. Fikk nemlig litt håp, og det er lenge siden sist. Kommer nok til å gå med i vekt også om jeg kutter osten...

Anonymkode: b2a2a...a26

Min hud reagerer på noen typer ost. Spesielt delikatesse-ostene. Får både utslett, kviser og eksem....

Anonymkode: 60ae1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...