Gå til innhold

Dere som går rundt med det falske smilet for å bli likt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du folk flest som går og smiler tenker over at de gjør det? På lik linje med at folk kan se jævlig sure ut gjør de det altså med vilje? Gratulerer med tidenes observasjoner 🙈

Anonymkode: c8813...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.10.2019 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Er så mange som går rundt med falske smil: https://www.kk.no/helse/den-skjulte-depresjonen/67813529

Ingen smiler heletiden naturlig, slik er det jo bare. Det må være slitsomt også.

 

Å aldri fortell noen at de skal smile, "hun ser sur ut!!" Du kan ikke se at noen er sure. Trenger ikke smile for å ha det bra inni seg.

Anonymkode: 88970...20f

jeg er en sånn person, som smiler hele tiden. Jeg er skikkelig opptatt av at alle rundt meg skal ha det bra, så derfor så prøver jeg å smile og å være hyggelig. Føler det personlig som et slags ansvar. Jeg har nettopp det du kaller for å ta ansvar for andres følelser, og det er noe jeg fikk pga. omsorgssvikt i barndommen. Prøver å jobbe med det, men ønsket om at alle skal ha det bra står veldig sterkt i hodet mitt, og det er jo ikke akkurat noe jeg har så lyst til å forandre heller.

Anonymkode: 3ca98...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg faller det naturlig å smile. Jeg er bare en person som smiler til folk jeg møter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 23.10.2019 den 9.12, AnonymBruker skrev:

Og forskjellen på det å se sur ut mot det å se blid ut? Jo den som ser blid ut gjør andres dag bedre. Så det å klistre på seg et smil når livet generelt er dritt, hjelper ikke bare den som klistrer det på, men også de rundt.

Anonymkode: 717de...4e3

Absolutt! 

Selv var jeg sur og så alltid ned i bakken da jeg var ute blant folk. Så gjorde jeg et forsøk, jeg løftet hodet og begynte å smile mye mer. Spesielt i dagligvarebutikken så jeg hvordan det gjorde andre glade! Folk smilte tilbake, noen sa hei, opplevde til og med litt hyggelig småflørting. Alt bare fordi jeg ser blid ut. Så det har jeg fortsatt med :) Og det hjelper mot alt! Mye koseligere å komme hjem glad utvendig, selv om man ikke alltid er like glad inni seg. Gjør det uansett ikke verre for noen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ansiktsutrykk kan uttrykke så mangt. Jeg smiler utad, fordi jeg jobber i barnehage og må være imøtekommende både til foreldre og barn. Ved å smile kan en tvinge kroppen til å tro du er glad, og da blir du glad. 

Mikke alltid en ønsker å smile, men i noen yrker og sosiale sammenkomster må man. 

Anonymkode: ef55f...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange år gikk jeg rundt og smilte fordi jeg var veldig opptatt av hvordan andre mennesker oppfattet meg. Til og med når jeg jeg hadde det veldig vondt inni meg så smilte jeg som for å kamuflere. Jeg smilte selv om smilet ikke nådde øynene- jeg sluttet å kjenne etter for jeg var blitt en robot som hadde glemt hvordan det var å kjenne etter. En stor del av budsjettet ble brukt til fysioterapitimer- uendelig mange timer. I ytterste konsekvens kan det å være konstant på alerten gå veldig galt-i alle fall når det å smile blir ens hovedanliggende.Så for å bli hel igjen må man øve seg på ta i bruk hele spekteret av følelser igjen som er naturlig for en selv. Jeg avslører veldig lett andres kunstige maske siden jeg en gang i tiden har lidd av det samme syndrom. Heldigvis er jeg ikke en av dem lenger. Og anspente muskler er en saga blott. Endelig tør jeg vise hvem jeg er.

Anonymkode: f1213...cfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2019 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Derfor er det så mange kvinner som går rundt å smiler fordi fasaden skal se bra ut.

Anonymkode: 88970...20f

Hvor er alle disse kvinnene, egentlig? Det er faktisk sjeldent jeg ser kvinner rundt meg i samfunnet smile konstant eller i det hele tatt. De ser som oftest mer nøytrale ut. Ikke at jeg pleier å glo sånn veldig nøye på alle. Men de jeg kjenner smiler heller ikke sånn voldsomt ofte eller mye, med mindre de faktisk tilfeldigvis gjør det naturlig.

Har ikke lest artikkelen, men selv smiler og ler jeg faktisk når jeg er sur, jeg er ofte sur og har litt mørk humor, så smilet er da ekte.. Når jeg er glad smiler jeg derimot sjeldent, virker da ofte ganske alvorlig og stille og får som oftest høre fra folk rundt meg at jeg "ikke må være så seriøs", "smiiiil daaaa", "snakkkkk littttt daaaa, er du sjeneeeeertttt?", "gååårrr deettt brraaaaa??" osv.. aner ikke om disse menneskene egentlig mener det godt eller hva som er problemet deres, men det er uansett til å bli sur av.

Edit: og det verste er jo at jeg, hvis jeg da blir sur pga. disse kommentarene, ufrivillig begynner å smile litt av min egen surhet, også tror de dermed at de liksom har hjulpet meg å bli glad og fortsetter med maset, når de egentlig bare har gjort meg sur igjen etter at jeg i utgangspunktet var glad. 

Endret av Frankenstein1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk mennesker som smiler mye, helt uten at det er falskt. Møter til og med ofte mennesker som smiler til hunden min når vi er på tur. Tror ikke disse menneskene er veldig opptatt av hva hunden min synes om dem.

Anonymkode: dad8d...58f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er dessverre altfor opptatt av hvordan alt skal se ut fra utsiden..

Anonymkode: 1b7de...07b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er dessverre altfor opptatt av hvordan alt skal se ut fra utsiden..

Anonymkode: 1b7de...07b

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...