Gå til innhold

Dere som går rundt med det falske smilet for å bli likt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så mange som går rundt med falske smil: https://www.kk.no/helse/den-skjulte-depresjonen/67813529

Ingen smiler heletiden naturlig, slik er det jo bare. Det må være slitsomt også.

 

Å aldri fortell noen at de skal smile, "hun ser sur ut!!" Du kan ikke se at noen er sure. Trenger ikke smile for å ha det bra inni seg.

Anonymkode: 88970...20f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forskjellen på det å se sur ut mot det å se blid ut? Jo den som ser blid ut gjør andres dag bedre. Så det å klistre på seg et smil når livet generelt er dritt, hjelper ikke bare den som klistrer det på, men også de rundt.

Anonymkode: 717de...4e3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og forskjellen på det å se sur ut mot det å se blid ut? Jo den som ser blid ut gjør andres dag bedre. Så det å klistre på seg et smil når livet generelt er dritt, hjelper ikke bare den som klistrer det på, men også de rundt.

Anonymkode: 717de...4e3

Helt uenig.

Du fronter en falsk fasade, men om du liker falskhet så er jo det topp.

Annerledes med oss som forstår at slike ting er fake, samme med høflighetsfraser. Det er så typisk kvinner.

Anonymkode: 88970...20f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ungdommen hadde jeg dette fantastiske bitchfacet. Falsk fasade det også... Heldigvis har jeg kastet det trynet i boss. 

For hva skjer når du smiler meir? mennesker blir vennligere mot deg. 

Prøv det, ts, du får en bedre hverdag fordi omgivelsene blir bedre 😊

(ikke lest artikkelen). 

Endret av Sokkar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på overskriften. 

Jeg smiler mye, spesielt når jeg er ute blant folk, men jeg gjør det ikke for å bli likt.

Jeg er bare helt enkelt et smilende menneske. 

 

Jeg smiler når jeg har det bra, og da er det naturlig for meg å smile

Jeg smiler når jeg ikke har det bra, for det får meg til å føle meg bedre.

Hva er falt med det?

Smile tho' your heart is aching, smile Even though it's breaking,  when there are clouds in the sky you'll get by. If you smile through your fear and sorrow,  smile and may be tomorrow, you'll see the sun come shining through for you

(Charlie Chaplin)

 

Anonymkode: ccd5a...8f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig.

Du fronter en falsk fasade, men om du liker falskhet så er jo det topp.

Annerledes med oss som forstår at slike ting er fake, samme med høflighetsfraser. Det er så typisk kvinner.

Anonymkode: 88970...20f

Man fronter ingenting falskt. Har noe med hva man gjør. Føler man seg dritt, og lar da andre få del av dritten, så føler man seg er dritt. Det å være med på å gi andre en god dag, gjør at din dag blir litt bedre. Dette handler om det å ha empati, det å ikke leve livet kun for egen fornøyelse. 

Det anderledes med de som velger å gå rundt og være sure, er jo at de forblir sure, og ofte bitre. Smil til verden og verden smiler til deg, er det faktisk mye i.

Hvordan jeg personlig velger å takle en depresjon ( har tidligere vært innlagt med klinisk depresjon) er en av grunnene til hvorfor jeg igjen ikke endre innlagt, det å smøre seg inn med shiten, gjør ikke at man blir bedre, men verre.

 

Anonymkode: 717de...4e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det anderledes med de som velger å gå rundt og være sure, er jo at de forblir sure, og ofte bitre. Smil til verden og verden smiler til deg, er det faktisk mye i.

 

 

Anonymkode: 717de...4e3

Man er ikke sur selv om man ikke smiler, det som er poenget.

Derfor er det så mange kvinner som går rundt å smiler fordi fasaden skal se bra ut.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 88970...20f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig.

Du fronter en falsk fasade, men om du liker falskhet så er jo det topp.

Annerledes med oss som forstår at slike ting er fake, samme med høflighetsfraser. Det er så typisk kvinner.

Anonymkode: 88970...20f

Hva er falskt med å ønske å føle seg bedre?

 

Anonymkode: ccd5a...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler ikke for å bli likt, men jeg smiler uansett hvordan jeg har det på innsiden. Det er en kombinasjon av to ting, det ene er at det er en fasade for å skyve det vonde unna når jeg er offentlig. Det andre er at når jeg ikke har det bra, så blir jeg i hvert fall ikke bedre av å sitte med en sur geip og grine. Men smiling gjør meg automatisk litt lettere til sinns. Om det ikke varer så spiller det ikke noe rolle, for det hjelper der og da, og på sikt hjelper det alt i alt. 

Anonymkode: 8bf35...3a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man er ikke sur selv om man ikke smiler, det som er poenget.

Derfor er det så mange kvinner som går rundt å smiler fordi fasaden skal se bra ut.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 88970...20f

Man trenger ikke smile, men utifra hva du skriver her og måten du formulerer deg, så er du sur i væremåten ( skriftlig) Så jo, da tar folk deg som sur. Og det velger du da selv.

Anonymkode: 717de...4e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg smiler ikke for å bli likt, men jeg smiler uansett hvordan jeg har det på innsiden. Det er en kombinasjon av to ting, det ene er at det er en fasade for å skyve det vonde unna når jeg er offentlig. Det andre er at når jeg ikke har det bra, så blir jeg i hvert fall ikke bedre av å sitte med en sur geip og grine. Men smiling gjør meg automatisk litt lettere til sinns. Om det ikke varer så spiller det ikke noe rolle, for det hjelper der og da, og på sikt hjelper det alt i alt. 

Anonymkode: 8bf35...3a2

Du trenger jo ikke være sur selv om du ikke har det bra da.

Mange er alt for svart/hvit, enten er man blid eller sur. Eller negativ/positiv.

Anonymkode: 1b7de...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gruppe på facebook: www.facebook.com/nomorefakesmiles/

Anonymkode: 1b7de...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ingen andre har noe med at jeg ikke har det bra med mindre det er noe jeg selv ønsker å dele. I tillegg er det slitsomt for andre å omgås mennnesker som aldri smiler eller er positive. Til tross for at det er vanskelig så er det også godt å være i noen situasjoner der man kan være som andre i et par timer i løpet av en dag, særlig når man tilbringer mesteparten av tiden alene. 

De nærmeste vet at jeg ikke har det bra uansett hvor mye jeg smiler eller prater, og det er nok for meg. Jeg lar ikke være å smile ute blant folk bare for å tilfredstille noen som mener det er falsk. 

Anonymkode: aac9b...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artikkelen handler jo om de som smiler og har kontroll, mens de føler seg miserabel på innsiden. Det kan jo bli et problem om en må jobbe for å opprettholde et smil.

Selv smiler jeg veldig lett. Ikke alltid fordi jeg er overlykkelig liksom, men jeg trives nå med hyggelige atmosfærer og sunt sosialt samspill. Takler veldig fint de som overhodet ikke viser særlig velvilje og store smil også, men når en er voksen så klarer en jo å handle riktig selv om følelsene ikke er helt på parti. Det trenger ikke bli demonstrativt. Men alt kan bli et problem i land en ikke har så mye å klage på gitt 🙂 tenk på det. I andre steder sliter de med alt fra å få nok mat til å få hjelp med helsa. Det mest fundamentale trenger de. Mens noen er lei av at folk smiler for mye her... jaja. Verden er jo mer eller mindre gal så 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Er så mange som går rundt med falske smil: https://www.kk.no/helse/den-skjulte-depresjonen/67813529

Ingen smiler heletiden naturlig, slik er det jo bare. Det må være slitsomt også.

 

Å aldri fortell noen at de skal smile, "hun ser sur ut!!" Du kan ikke se at noen er sure. Trenger ikke smile for å ha det bra inni seg.

Anonymkode: 88970...20f

Artikkelen handler jo ikke om å være falsk, men å ikke tørre å vise at man er deprimert. 

På 23.10.2019 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Man er ikke sur selv om man ikke smiler, det som er poenget.

Derfor er det så mange kvinner som går rundt å smiler fordi fasaden skal se bra ut.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 88970...20f

Du har jo faen ikke lest din egen artikkel en gang, du bare googler noe random. Tror du var ferdig snakka før du starta, gitt. 

Anonymkode: 2db63...976

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler selv om jeg har det tøft. Det er ikke for å være falsk, men fordi smil og latter skaper smil og latter. Graver jeg meg ned i det som er vanskelig så føles det fort verre. Så jeg gjør det for å løfte meg selv opp. Kanskje må jeg noen dager heise meg selv i nakken og "ta på meg smilet", men utover dagen fører dette ofte til at det blir til ekte smil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går hver dag å må huske på å smile. Så ingen ser hvor jævlig jeg har det inni meg

Anonymkode: 8729e...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Er så mange som går rundt med falske smil: https://www.kk.no/helse/den-skjulte-depresjonen/67813529

Ingen smiler heletiden naturlig, slik er det jo bare. Det må være slitsomt også.

 

Å aldri fortell noen at de skal smile, "hun ser sur ut!!" Du kan ikke se at noen er sure. Trenger ikke smile for å ha det bra inni seg.

Anonymkode: 88970...20f

Hvordan vet du at smilene er falske i såfall? 
Syns du er veldig negativ når du mener at folk har falske smil og kanskje folk syns det er koselig å gi et smil til noen de møter. Hvordan kan du vite at noen smiler hele tiden? Kjenner du dem? 

Anonymkode: cc526...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uff a meg, smiling er teit. Bare falske folk alle sammen.

Bedre med et «tøff i trynet look» det er det eneste riktige. For hvem er vel glade? Hvem trenger vel å smile? 

Still deg utenfor stortinget med en liten plakat (ikke stor, for det ødelegger miljøet) som det står «Nei til smiling og bestemors hjemmelagde vafler! Falskt alt sammen» 

Anonymkode: a5548...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går hver dag å må huske på å smile. Så ingen ser hvor jævlig jeg har det inni meg

Anonymkode: 8729e...85b

Det er mange av deg.

Anonymkode: 1b7de...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...