Gå til innhold

Krem som faktisk fungerer mot «lett» uren hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet om en hudkrem eller serum som virker mot uren hud? Sliter ikke med kjempemasse kviser men nok til at det går utover selvtilliten. Sluttet på ppiller for snart 7mnd siden og huden har ikke tatt det så godt imot. Får veldig vonde, harde og underjordiske kviser spesielt på hake, hårfestet og nå kinn og panne. Har også fått masse kviser på ryggen og i nakken! Føler meg så utrolig «ekkel» da jeg ikke er vant til at huden er som dette. 
 

Jeg har ikke ille nok hud til å dra til legen med dette eller så hadde jeg gjort det. Huden er oljete i ansikt, rygg og bryst. Kan dusje så går det ti min så føles det ut som jeg ikke har dusja i det hele tatt. 
 

Så noen som vær så snill kan gi meg tips om hudkrem som faktisk gjør det den holder?? Og hvordan bli kvitt kvisene på ryggen? Vil bare holde meg inne slik jeg ser ut nå :( 

Anonymkode: 4e39c...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette kjenner jeg igjen! Ikke noe ålreit å ha det sånn. Jeg slet mye med det samme før, men for meg var det ingen mirakelkrem eller serum som fungerte. Jeg gikk riktignok til hudlege da det stod på som aller verst og fikk en krem som jeg kunne bruke når det virkelig var ille, men den hadde minimal effekt synes iallfall jeg. Jeg løste det ved å se på kostholdet mitt, samt at jeg ble enda nøyere med å vaske og rense huden hver dag. Kviser på rygg/nakke fikk jeg fortalt at visstnok kunne være relatert til f.eks stress, men vet ikke hvor mye sannhet det var i det. Tror absolutt jeg ville gått til lege om det virkelig er noe som plager deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ille nok ut til å gå til legen. 

Anonymkode: e7024...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt litt med uren hud, og oljete hud spesielt i panne og hake. 
For min del ble det mye bedre når jeg droppet helt ansiktskrem, men begynte rense huden morgen og kveld med renselotion. 

Anonymkode: ae293...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron funka for meg, også når det har vært store utbrudd. Skal sies at effektem dabbet ut etter noen år, og at jeg aldri har hatt kun "lett" uren hud. 

Til den over som nevnte kviser i nakke og på rygg, vask ryggen etter bruk av shampo/balsam. Har ikke harr en eneste kvise på ryggen og nakken etter jeg ble bevisst på det

Anonymkode: 66fbd...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med uren hud selv i perioder, og her er noen av mine tips:

- Bruk små mengder Basiron når du ser kvisene begynne å komme. Viktig at du ikke bruker for mye, da flasser huden.

- Ikke ta deg i ansiktet. 

- Spis lite melkeprodukter. 

- Smør deg med en ansiktskrem som ikke inneholder olje, men som gjerne inneholder vitamin A. Huden lager ofte talg for å kompensere for at den er tørr, så det er viktig å tilføre fukt. OBS: Veldig viktig at du ikke smører for tjukt lag, da vil kremen ikke trenge ordentlig inn i huden, men heller legge seg som en barriere (som du ikke ser) utenpå huden, slik at porene tilstoppes med talg.

-Skrubb huden lett flere ganger i uken mens du dusjer og vask ansiktet med produkter tilpasset uren hud.

-Tørk over fjeset ditt med en fuktet bomullspad i løpet av dagen hvis du blir oljete. Ikke gå gjennom en hel jobb/skoledag uten å få bort oljen, da blir huden verre.

Anonymkode: 7d5c0...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...