Gå til innhold

Tips til å trene kjernemusklatur, holdning og koordinasjon/motorikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til å trene kjernemusklatur, holdning og koordinasjon/motorikk? Hva burde man trene og hvordan?

Har ikke store problemer, men har ganske svai rygg og har av og til smerter, og har fått beskjed fra fysioterapeut om at jeg burde trene kjernemuskulatur. Føler også at jeg har ganske dårlig holdning og i tillegg gjerne skulle hatt både bedre koordinasjon og motorikk (mest grovmotorikk, men og fin). Jeg har jo ikke store problemer og vil si at jeg er forholdsvis normal på disse områdene, ønsker bare bli (mye) bedre. Trener heller ikke fra før, men går litt i fjellet og klatrer en sjelden gang i klatrehall eller svømmer. 
 

Anonymkode: ac41e...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Sandum.PT skrev:

Slyngetrening tror jeg kan ta deg et godt stykke på veien :)

Er det mulig å få til å trene dette hjemme? 🙂Har ikke mulighet til å betale for treningssenter, bor også på hybel så vet ikke hvordan det såfall blir med de slyngene man bruker, om de er festet i taket eller? Om det i det hele tatt er mulig å få kjøpt slike til en ok pris?  

Beklager om jeg spør dumt, men har ikke peiling på trening (måtte google slyngetrening) og klarte ikke finne noe info. 

Anonymkode: ac41e...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen kan festes til dør: 

https://www.sportsmaster.no//basistrening/slyngetrening/c-129/p-1094/trx-home?gclid=CjwKCAjw9L_tBRBXEiwAOWVVCW9YE47wnCiiXeLAC4jF7SjySZ87kJO9liheqWKSwcbD2MxK0jo5PRoChD4QAvD_BwE

Og det ligger flere til salgs på finn til under 1000 kr :)

En enkelt øvelse som er god for kjerne er "dead bug". Pass på å presse bryst nedover slik at korsryggen ligger i gulvet. Denne har jeg brukt som opptrening etter graviditeten, og den har gitt gode resultater for min del. 

Husk også på ryggen i det daglige, forsøk å ikie svaie for mye, men tilte bekkenet frem (dvs ikke stikke rumpa ut). 

Anonymkode: b92db...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...