Gå til innhold

Å fortsatt være litt ertende og leken som voksen med litt småfrekk humor 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om de fleste tenker seksuelt ut i fra den beskrivelsen i overskriften, men jeg mener det ikke nødvendigvis bare på den måten. Men kanskje egentlig aller mest generelt i hverdagen. En som tørr å herse litt med deg på en leken måte både med ord (type tør å spøke, ertende, sarkastisk, kanskje litt mørk humor) og fysisk (type litt småerting, leke"slossing")... men fortsatt gjør det på en så myk måte og med ett litt lurt-betatt-selvgodt-elskbart smil, som gjør at du ikke klarer å la være å hate han litt men samtidig har du egentlig bare mest lyst til å være sammen med han og terge han på deg ennå mer, få han til å bli frekkere, tøffere, samtidig som du har lyst til å be han holde kjeft... En litt sånn: "jeg elsker deg egentlig jeg bare vil ikke innrømme at jeg liker deg med å si det rett ut med ord så foretrekker å heller vise det med humor og erting"- type. Samtidig som at han må klare å være seriøs for det meste av tiden (og dødsseriøs når det virkelig gjelder) og ikke bare fjase rundt og tulle vekk absolutt alt han ikke ønsker å snakke om.

Finnes det noen sånne menn der ute? Og romantiserer jeg dette veldig nå, eller er det realistisk at jeg fortsatt vil ønske å være sammen med en slik mann over tid og ikke nede opp med å få mer enn nok og omtrent kaste han ut av huset i affekt? Tror egentlig helt jeg passer inn i beskrivelsen selv heller, men setter pris på humor og vennskapelig erting og folk som fortsatt er litt barn på samme tid som de er ok voksen, så innbiller meg vel at jeg ønsker meg en slik kjæreste óg. 

Hva tenker dere?  Tenker jeg realistisk her? Er det noen som passer inn i beskrivelsen? Hvordan fungerer dere i forhold? 

Anonymkode: a1668...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De finnes.

Men de foretrekker kvinner som vet hva punktum og avsnitt er 😩

Anonymkode: 43f21...4ca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Min mann og jeg lekeslåss, vi erter, vi er ironiske, sarkastiske og har humor i fleng( synes vi selv). Vi er godt over 40, har vært sammen i mange år. Dog har jeg aldri hatet mannen et eneste sekund. Irritert pån? Ja det har skjedd. Men hate er ikke noe jeg gjør.

Anonymkode: 6bb3c...ac6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånne type finnes, men det er en fin grense mellom moden/voksen lekenhet, og mer brautende og infantil stand-up stil.  Det siste blir usjarmerende og slitsomt i det lange løp, men det er ikke alltid så lett å se det før man har opplevd fyren over litt tid.

Anonymkode: 0cc1d...9b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kan ikke fordra sånne menn. Snakk om å være umoden

Anonymkode: a7a72...1a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om de fleste tenker seksuelt ut i fra den beskrivelsen i overskriften, men jeg mener det ikke nødvendigvis bare på den måten. Men kanskje egentlig aller mest generelt i hverdagen. En som tørr å herse litt med deg på en leken måte både med ord (type tør å spøke, ertende, sarkastisk, kanskje litt mørk humor) og fysisk (type litt småerting, leke"slossing")... men fortsatt gjør det på en så myk måte og med ett litt lurt-betatt-selvgodt-elskbart smil, som gjør at du ikke klarer å la være å hate han litt men samtidig har du egentlig bare mest lyst til å være sammen med han og terge han på deg ennå mer, få han til å bli frekkere, tøffere, samtidig som du har lyst til å be han holde kjeft... En litt sånn: "jeg elsker deg egentlig jeg bare vil ikke innrømme at jeg liker deg med å si det rett ut med ord så foretrekker å heller vise det med humor og erting"- type. Samtidig som at han må klare å være seriøs for det meste av tiden (og dødsseriøs når det virkelig gjelder) og ikke bare fjase rundt og tulle vekk absolutt alt han ikke ønsker å snakke om.

Finnes det noen sånne menn der ute? Og romantiserer jeg dette veldig nå, eller er det realistisk at jeg fortsatt vil ønske å være sammen med en slik mann over tid og ikke nede opp med å få mer enn nok og omtrent kaste han ut av huset i affekt? Tror egentlig helt jeg passer inn i beskrivelsen selv heller, men setter pris på humor og vennskapelig erting og folk som fortsatt er litt barn på samme tid som de er ok voksen, så innbiller meg vel at jeg ønsker meg en slik kjæreste óg. 

Hva tenker dere?  Tenker jeg realistisk her? Er det noen som passer inn i beskrivelsen? Hvordan fungerer dere i forhold? 

Anonymkode: a1668...5cb

Jeg er kvinne,og slik du beskriver dette er jeg mot samboeren. Han er ikke slik da.

Anonymkode: a7b6c...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount

Jeg tror lekenhet og humor fungerer bra så lenge du ikke forsøker å være direkte morsom først og fremst, eller for å imponere, da blir det nok raskt irriterende og slitsomt.
Humor og lekenhet egner seg best til å formidle at du er glad i noen, og av og til for å hjelpe. Som feks til å takle bekymringer som egentlig er bagateller, da funker det fint og effektivt.
Når det gjelder sex så hjelper det til å flytte grenser. Selv ganske drøye forslag kan gå gjennom en streng "sensur" dersom ønsker formidles med ufarlig humor ;) . Snakker ikke om å lure noen til noe her, eller å bløffe selvsagt. Men å formidle noe på en ufarlig måte, slik at det også er lett å le bort, eller takke nei. Bare min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om de fleste tenker seksuelt ut i fra den beskrivelsen i overskriften, men jeg mener det ikke nødvendigvis bare på den måten. Men kanskje egentlig aller mest generelt i hverdagen. En som tørr å herse litt med deg på en leken måte både med ord (type tør å spøke, ertende, sarkastisk, kanskje litt mørk humor) og fysisk (type litt småerting, leke"slossing")... men fortsatt gjør det på en så myk måte og med ett litt lurt-betatt-selvgodt-elskbart smil, som gjør at du ikke klarer å la være å hate han litt men samtidig har du egentlig bare mest lyst til å være sammen med han og terge han på deg ennå mer, få han til å bli frekkere, tøffere, samtidig som du har lyst til å be han holde kjeft... En litt sånn: "jeg elsker deg egentlig jeg bare vil ikke innrømme at jeg liker deg med å si det rett ut med ord så foretrekker å heller vise det med humor og erting"- type. Samtidig som at han må klare å være seriøs for det meste av tiden (og dødsseriøs når det virkelig gjelder) og ikke bare fjase rundt og tulle vekk absolutt alt han ikke ønsker å snakke om.

Finnes det noen sånne menn der ute? Og romantiserer jeg dette veldig nå, eller er det realistisk at jeg fortsatt vil ønske å være sammen med en slik mann over tid og ikke nede opp med å få mer enn nok og omtrent kaste han ut av huset i affekt? Tror egentlig helt jeg passer inn i beskrivelsen selv heller, men setter pris på humor og vennskapelig erting og folk som fortsatt er litt barn på samme tid som de er ok voksen, så innbiller meg vel at jeg ønsker meg en slik kjæreste óg. 

Hva tenker dere?  Tenker jeg realistisk her? Er det noen som passer inn i beskrivelsen? Hvordan fungerer dere i forhold? 

Anonymkode: a1668...5cb

Det hadde vært perfekt for meg også! Møte meg selv i en mannlig utgave. :alice:
Har datet et par sånne, og det fins definitivt flere. 

Anonymkode: 0fb0b...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med en slik... Liker han ikke så godt. Blir fort lei. Men han er kjekk, så kanskje han hadde vært noe for deg? Han er faktisk singel! 

Anonymkode: 1c076...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg har mye av det der, for det er slik jeg gjerne vil ha det. Har nettopp avsluttet et langt samboerskap med ei som var tørr som en kjeks. Hun var aldri med på leken.  Å matche, er helt kritisk for de som er sånn.

Anonymkode: b2018...e2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne menn er det mange kvinner som finner sjarmeres av.. dessverre.. og de tullete mennene elsker oppmerksomheten dette gir de. Jeg falt for en slik kollega- han tullet alltid med meg, jeg ble litt usikker på hvor jeg hadde han og dette gjorde det bare mer spennende. Han hadde så klart samboer og barn.. enden på visa ble at vi innledet et hemmelig forhold. Endte ikke bra.. poenget et at sånne menn er ikke ofte ikke til å stole på. De er altfor glad i bekreftelse til dette.. Han holdt både meg og henne for narr en god periode. 

Anonymkode: 9773a...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne menn er det mange kvinner som finner sjarmeres av.. dessverre.. og de tullete mennene elsker oppmerksomheten dette gir de. Jeg falt for en slik kollega- han tullet alltid med meg, jeg ble litt usikker på hvor jeg hadde han og dette gjorde det bare mer spennende. Han hadde så klart samboer og barn.. enden på visa ble at vi innledet et hemmelig forhold. Endte ikke bra.. poenget et at sånne menn er ikke ofte ikke til å stole på. De er altfor glad i bekreftelse til dette.. Han holdt både meg og henne for narr en god periode. 

Anonymkode: 9773a...013

Jeg syntes du drar det litt langt her, i å tillegge "sånne" menn diverse egenskaper.  Å ha en litt ertende humor, er selvsagt ingen vaksine mot å like bekreftelse, eller å være utro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper jeg har mye av det der, for det er slik jeg gjerne vil ha det. Har nettopp avsluttet et langt samboerskap med ei som var tørr som en kjeks. Hun var aldri med på leken.  Å matche, er helt kritisk for de som er sånn.

Anonymkode: b2018...e2e

Var du til stede i forholdet slik at du vet at hun var "tørr som en kjeks"?

I tilfelle ikke, og det er kjæresten din som baksnakker eksen sin, så er det ekstremt usjarmerende. Det er ikke alle som synes menn som "lekesloss" er spesielt attraktive. Minner mye om den typen som alltid skal være krampaktig morsom og "sjarmerende".

Anonymkode: 1fa0c...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik, og jeg tror alle mennene jeg har vært borti også er slik. Det er ofte det som interesserer meg, og sikkert det menn liker hos meg, men det dabber jo gjerne litt av etter hvert.

Det er en grei icebreaker i starten av noe nytt, samtidig som det bidrar til å holde lekenheten og spensten senere i et mer seriøst forhold. 

Anonymkode: 706e1...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du til stede i forholdet slik at du vet at hun var "tørr som en kjeks"?

I tilfelle ikke, og det er kjæresten din som baksnakker eksen sin, så er det ekstremt usjarmerende. Det er ikke alle som synes menn som "lekesloss" er spesielt attraktive. Minner mye om den typen som alltid skal være krampaktig morsom og "sjarmerende".

Anonymkode: 1fa0c...c7f

Jeg tror vi har litt forskjellig oppfatning av hva slags oppførsel og humor vi snakker om. Krampaktig er jo aldri bra.

Anonymkode: b2018...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ekte og naturlig lekenhet er bra.  Å kunne gå tur med sin kjære og ha en vennskapelig snødøpe-krig om vinteren, kile hverandre eller rett og slett le sammen - av situasjoner eller historier.  Ikke krmpaktig kjekkasseri.

Anonymkode: d04f8...fa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes. Jeg ønsker stor del lekenhet i et forhold, og har definitivt funnet det i flere menn, spesielt i han jeg har funnet nå. Men jeg er aldri der at jeg føler på noen form for hat, men kan bli småirritert på han ja, men ender jo bare opp med å le av han. Og det er en superviktig egenskap, å kunne få hverandre til å le.

Anonymkode: 7eed1...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn mann 🥰

Vi lekeslåss nesten hver dag, han tuller og tøyser, har mørk humor og mobber og erter meg. Jeg gjør det samme mot han. 
Har aldri opplevd lignende tidligere. Vi møtes på halvveien og utfyller hverandre på en måte. Uten lekingen hadde ikke forholdet funka for oss. Samtidig kan det være litt plagsomt hvis jeg er sliten etter jobb eller sulten. 
 

Han kan være seriøs og alvorlig også. Når han jobber eller driver med jobbrelaterte ting kan han bli små sur og kjefte litt hvis jeg er plagsom. Samtidig er han veldig empatisk og setter egne ting til side dersom jeg trenger han. F.eks da mamma døde brått og uventet. Han var med på alt uten å trenge seg på. Han passet på at både meg og pappa fikk i oss nok mat var var egentlig bare til stede for oss. 

Anonymkode: 3c0b1...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2019 at 1:23 PM, AnonymBruker said:

?

Min mann og jeg lekeslåss, vi erter, vi er ironiske, sarkastiske og har humor i fleng( synes vi selv). Vi er godt over 40, har vært sammen i mange år. Dog har jeg aldri hatet mannen et eneste sekund. Irritert pån? Ja det har skjedd. Men hate er ikke noe jeg gjør.

Anonymkode: 6bb3c...ac6

Samma her 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...