Gå til innhold

Noen som må feire jul alene i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker egentlig jula, men gruer meg fryktelig til jul i år 😕 Har ingen venner og liten familie, så må feire alene i år. Det er veldig stusselig og ensomt å tenke på. Jul er en tid for å samle familien. Sjalu på de som har stor familie 

Mamma må jobbe, bror feirer med sin svigerfamilie i Thailand (har dårlig kontakt med han)og har en tante som er narkoman. Jeg kan kanskje feire med bestemor på gamlehjemmet, men hun er dement og mye sengeliggende. Jeg er forberedt på å feire alene i år 

Pappa døde for 10 år siden og familien hans bor i USA. Har null kontakt med de

Noen som må feire jul alene i år?

Anonymkode: 7c0a6...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er åpen for det, er det jo mange som gjerne tar imot fremmede på julekvelden :)  Jeg synes det hadde vært kjempekoselig!

Anonymkode: 6c80d...1f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603

Hva med en tråd der alle som er i lignende situasjon (i Oslo, eller hvor enn du er) utveksler informasjon og samles denne julen? - det hadde vært så fint! ❤️

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er åpen for det, er det jo mange som gjerne tar imot fremmede på julekvelden :)  Jeg synes det hadde vært kjempekoselig!

Anonymkode: 6c80d...1f6

Veldig skeptisk til å feire jul med vilt fremmede men er jo bedre enn å feire alene. Hvordan finner jeg ut av hvem som er villig til å feire jul med fremmede? Noen Facebook sider?

Bor foresten i en liten by på Sørlandet 

Anonymkode: 7c0a6...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender mann og barn til svigers denne julen. Jeg skal jobbe doble vakter i år (min tur).

Det går fint, skal handle inn god mat og på jobben er det så koselig i julen. Sitter ikkeå synes synd på meg selv - det er verre for pasientene. 

Anonymkode: 355b2...112

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender mann og barn til svigers denne julen. Jeg skal jobbe doble vakter i år (min tur).

Det går fint, skal handle inn god mat og på jobben er det så koselig i julen. Sitter ikkeå synes synd på meg selv - det er verre for pasientene. 

Anonymkode: 355b2...112

Så god holdning til pasientene. De er heldige tross alt som har slike som deg rundt seg på jobb! Både normalt og kanskje spesielt på slike dager. Bless you!

Anonymkode: 81a03...e73

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å melde deg frivillig til å hjelpe Røde Kors eller noen som arrangerer jul for enslige/gamle osv? Da får du masse takknemlige folk å feire med og det gir sikkert deg glede også. 

Anonymkode: 336e5...244

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal feire jul med pul alene. Pattaya. 👍

Anonymkode: d049f...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spise med moren din før jobb? Kan din tante like at du inviterer henne, og kanskje vil føle at du redder litt julen for henne også? Og å gå på besøk med et koselig julehefte og kaker må jo gå an til bestemoren din? Bare noen forslag, jeg skjønner mange har det vanskelig i julen. Men det er jo også måter en selv kan bidra på 🙂

Anonymkode: 81a03...e73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spise med moren din før jobb? Kan din tante like at du inviterer henne, og kanskje vil føle at du redder litt julen for henne også? Og å gå på besøk med et koselig julehefte og kaker må jo gå an til bestemoren din? Bare noen forslag, jeg skjønner mange har det vanskelig i julen. Men det er jo også måter en selv kan bidra på 🙂

Anonymkode: 81a03...e73

Mamma begynner jobb kl 3, og hun skal ha julemiddag på jobben. Mamma bor 1 time unna. Tanta mi er narkoman og frister ikke å feire med ho. Hun er ikke lett å ha med å gjøre. Tror hun skal feire med kjæresten sin

Jeg skal besøke bestemor om hun er i form til det :)

Anonymkode: 7c0a6...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke feire - og du må jo heller ikke feire julaften. Du og din mor kan jo feire 1. dag eller lillejulaften - det spiller ingen rolle hvilken dag dere treffes. Jul er en eldgammel tradisjon som du selv kan (og bør) vurdere om du liker, ønsker fortsette med, og i så fall i hvilken form. Den tradisjonelle familie-jula er i 2019 ekstremt destruktiv siden folk flest er alt annet enn familieorienterte og bør avvikles. Kanskje burde vi feire som i Japan, der man går ut og eter god mat med venner?

Jeg synes jul er oppskrytte greier uten småbarn og feirer egentlig ikke - det er mat (ordentlig god fisk og ikke noe nedsalta julemat) og pakker (mye festligere å gi enn å få) og så er det heldigvis 1. dag og jeg kan gjøre artige ting.

Anonymkode: bb808...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 8årene har jeg vært hjemme alene, lager meg et måltid(ikke julemat). Samt noe godteri.

Julemat spiser jeg utenom juleaften, så orker ikke det på juleaften.

Slutta med den kommersielle jula, ble så lei av kjøpegalskapen. Folk handler som gale, julevarene kommer i butikken altfor tidlig.

Er i 40-årene, så deilig å lene seg tilbake å se på de andre som stresser livet av seg for julefasaden sin! Trives veldig godt med dette.

Anonymkode: d389a...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mamma begynner jobb kl 3, og hun skal ha julemiddag på jobben. Mamma bor 1 time unna. Tanta mi er narkoman og frister ikke å feire med ho. Hun er ikke lett å ha med å gjøre. Tror hun skal feire med kjæresten sin

Jeg skal besøke bestemor om hun er i form til det :)

Anonymkode: 7c0a6...b75

Kan du og din mor være sammen fra kvelden lille julaften, så overnatter du hos henne? Dere kan ha en lang julefrokost ilag, åpne gaver fra hverandre, se julefilm på formiddagen. Og så kjører du hjem når hun drar på jobb. Da kan du evt stikke innom bestemora di en tur. Deretter hjem til deg selv, pynte juletreet, lage deg god middag. Kose deg med julegodt, gaver, film, bok etc. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig skeptisk til å feire jul med vilt fremmede men er jo bedre enn å feire alene. Hvordan finner jeg ut av hvem som er villig til å feire jul med fremmede? Noen Facebook sider?

Bor foresten i en liten by på Sørlandet 

Anonymkode: 7c0a6...b75

Mandal? 

Anonymkode: 13a8a...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eneri skrev:

Kan du og din mor være sammen fra kvelden lille julaften, så overnatter du hos henne? Dere kan ha en lang julefrokost ilag, åpne gaver fra hverandre, se julefilm på formiddagen. Og så kjører du hjem når hun drar på jobb. Da kan du evt stikke innom bestemora di en tur. Deretter hjem til deg selv, pynte juletreet, lage deg god middag. Kose deg med julegodt, gaver, film, bok etc. 

Hun jobber lille julaften. Begynner på ettermiddagen. Men skal være med henne på 1 juledag. Synes bare det er trist å være alene på julaften. Jeg besøker bestemor om hun er i form til å ha besøk 

Kommer uansett til å lage julemiddag osv, men skulle ønske jeg hadde noen å være med. Men men. Det er litt kjipt siden det første julaften alene men sånn er livet

Anonymkode: 7c0a6...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mandal? 

Anonymkode: 13a8a...56b

Litt utenfor Tvedestrand 

Anonymkode: 7c0a6...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun jobber lille julaften. Begynner på ettermiddagen. Men skal være med henne på 1 juledag. Synes bare det er trist å være alene på julaften. Jeg besøker bestemor om hun er i form til å ha besøk 

Kommer uansett til å lage julemiddag osv, men skulle ønske jeg hadde noen å være med. Men men. Det er litt kjipt siden det første julaften alene men sånn er livet

Anonymkode: 7c0a6...b75

Mesteparten av verden feirer jul Christmas day, altså førstedag. Nordmenn er litt rare som feirer jul kvelden før. Siden førstedag passer bedre for dere, kan dere ikke bare feire jul sammen med resten av verden på førstedag i år?

Anonymkode: 1afd0...652

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg som frivillig på gamlehjemmet til bestemoren din! Det er grådig koselig å være på et sånt sted på julaften! Jeg var besøksvenn og det ene året spurte jeg om jeg kunne få være på aldershjemmet på formiddagen, de ansatte ble jublende glade og vi stelte i stand kos for dem som var der den dagen, selv julenissen kom på besøk!

Anonymkode: 3c8cf...c52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Ikke fremmed for det. Det er mors tur i år. Jeg  ikke, men jeg ser på det som helt vanlige fridager med god mat og det som hører med. Jeg liker alenetid og kommer til å jobbe helt opp til jula, og tar bare noen få dager fri, før jeg tar over i romjula og flytter feiring til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo besøke bestemoren din og kanskje ta en tur i kirken på julegudstjeneste om det er noe for deg? Er jo alltid så koselig :)

Anonymkode: 7f988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...