Gå til innhold

La baby sove i vognen utenfor huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi bor i rekkehus. Jenta vår på 7 måneder sover mye bedre i frisk luft. Så jeg går tur så og si hver dag. Siden vi bor i rekkehus, ganske sentralt og ikke langt fra motorvei så lar jeg ikke baby sove i vognen utenfor huset vårt. Både fordi det går mye mennesker i gaten her, og fordi både katter og hunder løper vandrer rundt her. Så når vi har vært på tur har jeg trillet henne inn i vognen og da ender det med at hun våkner når jeg tar av henne luen hennes..

så hadde vi besøk her om dagen og svigerinnen min parkerte vognen med babyen sin i utenfor huset og lot baby sove der uten tilsyn. Det fikk meg til å lure på om jeg er totalt hønemor eller det er hun som er uforsiktig? Hva tenker dere? 😐 Jeg er førstegangsmor så jeg vet ikke..

Anonymkode: 3bcd8...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woah! Jeg tror ikke at svigerinnen din bruker hjernen sin særlig godt.. Å sette ett barn på utsiden, utenfor ett rekkehus, med masse forskjellige mennesker, uten tilsyn er helt idiotisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Pga så mye katter tenker jeg på samme måte som deg. Prøv å ta på henne mindre klær, og bare åpne vognposen forsiktig når dere kommer inn. Sett evt vognen ved et vindu med trekk, så blir hun ikke så varm

Anonymkode: 82068...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter min utenfor. Tar på myggnetting/regntrekk Og har babycall. . 0 stress. 

Anonymkode: 577ed...169

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette henne bak huset hvis du har mulighet til det?

Anonymkode: e0539...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt min sove ute i vogn. Hun gjør det også, for så vidt. Bor også rekkehus, i et nabolag med mange mennesker, med både barn løpende rundt og katter. Ikke motorvei, da :) det går veldig fint! Hun sover jo aldri uten tilsyn, jeg har babycall og ser stadig til henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir baby satt så dere ser den hele tiden, er ikke dette er problem. Vi hadde veranda utenfor stua (bodde i blokk) så trillet henne ut der :) 

 

 

Anonymkode: 1b5a1...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har sovet ute siden hun var baby, og tar fortsatt luren ute nå som hun er to år. Vi bor også i rekkehus, og det har ikke vært noe problem. Kjøp en babycall med kamera, så har du litt mer oversikt over hva som skjer ute. :)

Anonymkode: d7b8e...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i rekkehus og vår sover alltid utenfor, enten ved inngangsdøren eller i hagen om været tillater det. Har da på babycall og myggnetting + oppholder oss i første etasje. En sak er å være redd for katter, men du nevner folk. Hva er du redd for? Kidnapping? Det skjer jo aldri her i landet og når det skjer er det nærmeste familie som står bak. Jeg syns du er litt hønemor 🙈 Siden det er det du spør om. Men nå har ikke vår vært så flink til å sove så jeg gjør det som skal til for at han skal sove så godt som mulig. 

Anonymkode: 047ec...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover alltid ute med netting over og babycall. Vi bor i i enebolig i et rolig og landlig boligområde, men jeg har satt henne ute hos feks venninner som bor i rekkehus uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke greid det. Rolig nabolag og alt, men jeg klarer det ikke. Setter ham i gangen hvor det er litt kaldt og mørkt, eller triller gjennom huset og setter ham på verandaen. Er helt sikkert overbeskyttende, men jeg hadde aldri greid å slappe av. Fly faller ikke så ofte ned de heller, men jeg er livredd når jeg flyr. Frykt er ikke alltid så logisk.

Anonymkode: e0c6e...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke roen uten full kontroll, så jeg satte aldri vogna fra meg slik. Til og med baksiden av eneboligen der kun 2 naboer har innsyn var jeg ikke helt 100 % komfortabel med, så fulgte godt med. Rasjonelt sett er sjansen for at noen tar babyen liten, men beskyttelsesinstinktet var stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært velsignet med barn som sover i vogn hadde jeg latt vogna stå ute hvis nødvendig, ja. Nesten alle i barselgruppa gjør det. Er jo bare å bruke babycall og netting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns du er litt hønemor. Men hva gjør det? Gjør det som passer for deg.

Anonymkode: 1f9b0...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TyrkiskPepper
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter min utenfor. Tar på myggnetting/regntrekk Og har babycall. . 0 stress. 

Anonymkode: 577ed...169

Samme her, sover mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hønemor. Og hun er ikke uforsiktig hun eller! Ingen av delene er rett eller galt, det er hva du selv mener du må stole på.

har hatt samme problem selv. Men hadde veranda i 2 egt så hun sov fleste dupper der. Til nød rett utenfor døren i gangen (hadde egen oppgang). Skulle hun sove ute på framsiden av huset satt jeg alltid sammen med henne

Anonymkode: 57dd8...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi satt barnet utenfor huset, mellom boden og huset med overbygg. Ingen kan se vogna derfra. Med babycall og myggnetting. I forrige leilighet plasserte vi vognen på terrassen, der var det mye mer folk som gikk forbi ved inngangsdøren. 

Plasser en gummimatte som vannet kan renne av seg på de verste dagene før du triller den gjennom huset etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette er så individuelt at hver må gjøre det som de syns er best. Her kunne vogna stått rett utenfor stuevinduet på verandaen, men det er så enormt mange katter i nabolaget at jeg hadde ikke klart å slappe av rett og slett. Mulig det er hysteri, men jeg bestemmer selv hva jeg gjør med min baby, så får andre gjøre det de vil selv ;)

Anonymkode: 30b44...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov baby desidert best ute i frisk luft. Hadde på babycall og sjekket kanskje en gang i timen. Sov 3-4 timers dupper ofte. Inne ble det kun 30-60 min.

Alle jeg kjenner gjør det samme

Anonymkode: 9b5fd...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...