Gå til innhold

Spiser jeg SÅ mye da? Mamma mener jeg burde vært overvektig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bmi på 16,8

En froksot kan se slik ut: 
Eggerøre mixet med halv boks Creme Fraiche fetest type.
Eller, 2 brødskiver med masse smør med stekt egg.

Mellommåltid: Tunfisk i olje eller vann,eller tunfisk i thai sweet chili med cottage chees.
Eller knekkebrød med ost, honning, paprika..vanlig pålegg...
Eller bar med nøtter 
Bananer
Yoghurt

Lunsj: Salat med hva som helst..tunfisk, reke, egg osv osv.

Kjører jeg bil kjøper jeg vegetarburgeren til Circle K

Middag: Pizza med kjøtt, olje, oster, tomat..bruker også gjerne vegetarpizza, da med creme fraiche , mozzarrella. pizza spiser jeg nesten hver dag.
Taco, av fisk , mango og avocado og vanlig tilbehør.
Eller Tagliatelle med vegetar"kjøtt" og tomat/basil saus+ ost

Dessert: Iskrem med hjemmelaget karamellsaus. Sausen lages da av brunost, kremfløte og sukker som jeg mikser i kjele ELLER steker smør, sukker, ost og helmelk.
Dessert alternativ 2: Frossen bærblanding med hjemmelaget vaniljesaus. Kokt kremfløte med vaniljesukker. 
Mango med pisket krem + Fiber sirup

Kveldsmat: 
Stekt egg på brødskive
Rester fra middag
Pannekaker uten sukker i røra/eller vaffler..bruker masse smør og ost
+ dessert igjen!

Slik ser hver dag ut. 

Jeg trener ikke. jeg går bare i oppoverbakke nesten hver dag. eller spurter 500 meter og noen ganger lenger. tar situps for å holde muskulaturen og litt biceps. 

Anonymkode: d122f...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva moren din mener så forbrenner du mer kalorier enn du tar inn. Derfor er du undervektig. Ingen hokus pokus :)

Anonymkode: 41359...579

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva moren din mener så forbrenner du mer kalorier enn du tar inn. Derfor er du undervektig. Ingen hokus pokus :)

Anonymkode: 41359...579

men spiser jeg så jævla mye? jeg spiser når jeg er sulten.....

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men spiser jeg så jævla mye? jeg spiser når jeg er sulten.....

I mine øyne er det der "jævla mye", jeg hadde smelt opp i vekt av et slikt kosthold. Det hadde mannen min også gjort. 

Anonymkode: 2ce62...4bc

• Liker 11
Skrevet

Skulle jeg fulgt din diett hadde jeg kastet opp. For meg ble dette veldig mye egg, fett og melkeprodukter. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ekstremt mye fett ihvertfall, det er mulig det legger seg rundt organene dine istedet.

Anonymkode: 5195e...5c5

• Liker 2
Skrevet

Spis og kos deg, ts. Det er et kosthold som tydeligvis passer for deg og da spiller det ikke noen rolle hva andre mener. Jeg hadde vært glad om jeg hadde hatt din forbrenning, men det har jeg ikke og må spise forsiktig og gjennomtenkt. Å kunne spise det en har lyst på uten vektøkning høres herlig ut. 

Anonymkode: d7852...87e

• Liker 7
Skrevet

Hvor gammel er du, TS? Er du gutt eller jente?

Tenåringer, spesielt gutter, trenger mye mer enn en vanlig mann fordi kroppen er i vekst og trenger mye kalorier som oftest. Kjæresten min var syltynn som tenåring, og litt ut i 20 - åra, men så la han på seg masse fordi kroppen hans trengte ikke lenger like mye mat. Det skjer hele tida. Noen spiser som hester i ung alder, men kan ikke opprettholde kostholdet senere fordi de får lavere forbrenning og ikke trener 

Anonymkode: b61d9...a68

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes også dette høres mye ut, jeg ville ikke kunnet spise så mye uten å gå opp i vekt. Det høres ut som du har veldig bra forbrenning! 

Anonymkode: a8613...3b7

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet

For meg som er over 40 år, inaktiv dame, så er det der mye mat. Og jeg er enda overvektig fordi jeg spiser for mye mat. ;) 

Men for deg, TS, med BMI på 16-17, så er det da ingenting å bry seg om! Good for you!

Du skrive for eksempel pizza, men stor forskjell på to stykker pizzabiter og to hele pizza. Eller taco, spiser du e-to-fem taco? Mye kommer altså an på mengden også. Forskning viser at undervektige ofte underrapporterer hvor mye de spiser, mens vi overvektige undervurderer hva vi spiser.

Skrevet

Du spiser jo nesten karbo fritt, helt I Fedons ånd, så det du spiser er jo en diett for mange, som de raser ned i vekt av :)

(bortsett fra de to -tre brødskivene du kanskje får i deg, og pizza bunnen)

Anonymkode: c207b...301

• Liker 1
Skrevet

Dersom du faktisk spiser dette, og fortsatt er helseskadelig undervektig, bør du virkelig oppsøke lege asap! Da er det mulig at du har alt for høyt stoffskifte, innvollsorm eller noe annet. 

Blir faktisk sjokkert over alle kommentarene om "good for you TS", å ha så lav bmi er helseekvivalenten til sykelig fedme. Muligens er det enda farligere. 18,5 er satt som nedre grense for sunn vekt, og her i Norden er vi høyere og mer tettbygde, så Anbefalingene ligger på bmi >20! 

Det er alvorlige konsekvenser av så stor undervekt, og ikke noe å klappe TS på skulderen for! Kom deg til lege! 

Anonymkode: f462b...636

• Liker 17
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ekstremt mye fett ihvertfall, det er mulig det legger seg rundt organene dine istedet.

Anonymkode: 5195e...5c5

Du burde ha et minimum med kunnskap om kosthold før du kommer med en slik uttalelse. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du faktisk spiser dette, og fortsatt er helseskadelig undervektig, bør du virkelig oppsøke lege asap! Da er det mulig at du har alt for høyt stoffskifte, innvollsorm eller noe annet. 

Blir faktisk sjokkert over alle kommentarene om "good for you TS", å ha så lav bmi er helseekvivalenten til sykelig fedme. Muligens er det enda farligere. 18,5 er satt som nedre grense for sunn vekt, og her i Norden er vi høyere og mer tettbygde, så Anbefalingene ligger på bmi >20! 

Det er alvorlige konsekvenser av så stor undervekt, og ikke noe å klappe TS på skulderen for! Kom deg til lege! 

Det kommer helt an på hvor høy Ts er og hvor gammel h*n er. En som er lav vil få en lavere bmi enn det som er reelt, i tillegg kan en tenåring ha lavere bmi som tilsier undervekt uten at det er et problem. Jeg hadde lav bmi da jeg var tenåring, var liten av vekst og spiste sikkert like mye som Ts uten å legge på meg. Frisk og rask uten noen helseproblemer. Men dersom Ts er voksen så er det en annen sak. 

Anonymkode: b4797...4f4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hvor høy Ts er og hvor gammel h*n er. En som er lav vil få en lavere bmi enn det som er reelt, i tillegg kan en tenåring ha lavere bmi som tilsier undervekt uten at det er et problem. Jeg hadde lav bmi da jeg var tenåring, var liten av vekst og spiste sikkert like mye som Ts uten å legge på meg. Frisk og rask uten noen helseproblemer. Men dersom Ts er voksen så er det en annen sak. 

27, 183

Skrevet

Ville tatt en tur til fastlegen, sjekke stoffskifte blant annet. 

Anonymkode: 79c18...db2

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg spiser ikke halvparten av det der og har en BMI på nesten 26. Så ja, det er mye.

Anonymkode: 8917a...441

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

27, 183

Hvor MYE spiser du da? 1 taco? 5 taco? Hel pizza eller halv pizza, osv?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

27, 183

Da er du definitivt gammel nok til å ta helsen din mer på alvor enn du gjør! Har du fått sjekket stoffskiftet? Har du gått ned vekt nylig? Synes du selv det er ok å være helseskadelig undervektig? Har du menstruasjon? 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ofte det er motsatt, jeg. Jeg kjenner flere høye jenter (rundt 180) som jeg vet har en høyde/vekt som skulle tilsi at de er på grensa til undervektige, selv om de ser helt sunne og friske ut, med både kjøtt på hofter, lår og rumpe. Samtidig kjenner jeg også flere lave (rundt 165) som har tilsvarende hofter, rumpe og lår (og da mener jeg samme fettmengde, ikke samme bredde, for de høyeste er jo breiest) med en langt høyere BMI. Som eksempel har jeg to veldig gode venninner som for meg ser ut til å ha veldig lik fettmengde, begge har tydelige former med ser sunne og normalvektige ut. Hun ene er 178 høy, bruker M i klær og har en BMI på 19, mens hun andre er 165 høy, bruker XS i klær og har en BMI på 22. Det gir ingen mening for meg.

Anonymkode: a66e4...b23

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...