Gå til innhold

RFSU test tidlig - ugyldig eller gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Skylder du virkelig på staten fordi du har blitt ufrivillig gravid (og ironisk er ufrivillig barnløs også) og ikke kommer til å få det til å gå rundt økonomisk? Du er jo helt urimelig - såfremt du ikke er en av de som har blitt gravid til tross for korrekt bruk av prevensjon. Er graviditeten «selvforskyldt» i betydning at du ikke har brukt prevensjon eller slurvet med det, så er det null empati fra meg 🤷‍♀️

Jeg skylder ikke på staten. Jeg forklarer bare situasjonen min. Hvorfor henger du deg opp i alt mulig, stiller kritiske spørsmål for så å bare ignorere svaret totalt? Men like fullt - samfunnsøkonomisk er man avhengig av at det fødes barn, men i den fasen av livet hvor flertallet av kvinner er mest fruktbare er også en svært stor andel av dem utenfor arbeidslivet. I Oslo er gjennomsnittsalder for førstegangsfødende 31,1 år. I stor grad skyldes det slikt som dette. I tillegg er det også slik at hvis jeg som student får kreft og ute av stand til arbeid eller studier, er jeg dekket i langt mindre grad enn hvis det hadde skjedd om fem år. Studenter har heller ikke krav på bostøtte som man har hvis man ikke er tilknyttet en utdanningsinstitusjon. 

Jeg skylder ikke på staten, men jeg peker på noen viktige poenger som gjør at jeg og svært mange i min situasjon velger å ta abort. Disse er i sterk kontrast til Erna Solbergs nylige uttalelse om at det må fødes flere barn og kvinner må føde tidligere. 

Du må gjerne fortsette med flisespinkeriet ditt. Du har nok snart noe som minner om en fyrstikk. Men å peke på helt leigitime, strukturelle årsaker til at unge i storbyene velger å ikke få barn, og i mindre grad enn andre får hjelp av velferdsstaten, må være fullstendig tillatt og akseptert. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går forøvrig på p-piller, men hadde noen dager i forrige måned hvor jeg var mye kvalm og kastet opp. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først får vi prøvere den superpositive testen din slengt opp i trynet, også etterpå kaster du på oss beskjeden om at du skal ta frivillig abort? 🤦‍♀️🤦‍♀️ Takk for den, "veldig" snilt gjort.

Anonymkode: 476c9...dbe

Selv om man er prøver så går det an å forsøke å gå litt ut av den bobla og se at andre også kan ha problemer som er tøffe selv om de ikke er helt lik din? Skal vedkommende ikke få spørre om hjelp til sin graviditetstest fordi den er positiv? Det er jo åpenbart at Ts er i en vanskelig situasjon selv og trenger nok ikke frekke kommentarer i tillegg. 

Anonymkode: 12ed8...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man er prøver så går det an å forsøke å gå litt ut av den bobla og se at andre også kan ha problemer som er tøffe selv om de ikke er helt lik din? Skal vedkommende ikke få spørre om hjelp til sin graviditetstest fordi den er positiv? Det er jo åpenbart at Ts er i en vanskelig situasjon selv og trenger nok ikke frekke kommentarer i tillegg. 

Anonymkode: 12ed8...89d

Tusen takk! 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Engangsstønad er på litt over 80 000,-

Anonymkode: a4d23...a79

Nei, den er på 1 G. Hvilket er nesten 100.000kr.

Anonymkode: f3204...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er på 1 G. Hvilket er nesten 100.000kr.

Anonymkode: f3204...6af

Den er på 83 000. Med mindre man bor gratis, er ikke det mye å leve av.  

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er på 1 G. Hvilket er nesten 100.000kr.

Anonymkode: f3204...6af

Min feil; 83.000kr. 1G svaret var på noe helt annet i en annen tråd.

Anonymkode: f3204...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er på 83 000. Med mindre man bor gratis, er ikke det mye å leve av.  

Anonymkode: cf8d8...31f

Ja, svarte under. Nei, det er ikke meningen at du skal leve på den heller vettu. Det er en stønad som går til det du trenger hos barnet +++. Til livets opphold må du jo selv skaffe deg. 

Anonymkode: f3204...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, svarte under. Nei, det er ikke meningen at du skal leve på den heller vettu. Det er en stønad som går til det du trenger hos barnet +++. Til livets opphold må du jo selv skaffe deg. 

Anonymkode: f3204...6af

Ja, det er jo liksom poenget her. Men takk for bidraget ditt. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er på 1 G. Hvilket er nesten 100.000kr.

Anonymkode: f3204...6af

Nei, her tar du feil.

Anonymkode: a4d23...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...