Gå til innhold

RFSU test tidlig - ugyldig eller gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er leit å høre, men når du ikke gir alle fakta antar folk alltid det som er mest sannsynlig ut av det du skriver. Når du da skriver at  for deg ser det ut som begge strekene er grå, vil de aller fleste da tenke at du spøker fordi disse strekene er helt klart røde for dem. Det er helt naturlig at at de aller fleste trekker konklusjoner ut i fra den informasjonen de har og baserer seg på det som er mest sannsynlig. Som da i ditt tilfelle ville være at det var en spøk fra din side og ikke at du var fargeblind, da dette er mye mindre sannsynlig og ikke noe man ser på som en mulighet når man leser innlegget ditt. Spesielt ut i fra den informasjonen du har gitt der og måten du formulerer deg på. 

Ingen var ute etter å drive gjøn med deg eller tilsvarende, når man blir utsatt for sarkasme eller humor vil de aller fleste spøke tilbake. Og her var jeg helt sikker på at du spøkte ut i fra det som står i hovedinnlegget. Tenk over det neste gang du søker råd fra noen som ikke kjenner deg og ikke har all informasjonen du selv tenker er en selvfølge. 

Anonymkode: ec2b5...3cd

Jeg skrev hva testen heter. Hvis du kjenner den, vet du at det står at den skal gi rosa/lyserød tilbakemelding. Grå eller lilla er uansett fargesyn ikke rosa eller lyserød. I tillegg er det ene bildet i pakningsvedlegget som skal markere ugyldig test omtrent likt som det som skal markere graviditet. Jeg synes det er merkelig å ta utgangspunkt i at noe er tull, all den tid jeg faktisk stiller et konkret spørsmål. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så synd unødvendig og ondskapsfult og skrive noe slikt inne på et fora med prøvere.. 

Anonymkode: 76b98...c50

Jeg møter ondskap med ondskap. Jeg er også ufrivillig barnløs. Det skyldes andre ting enn fruktbarhet. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør du ikke. 

Fy faen, skam deg.. 

Anonymkode: 76b98...c50

Jo. Hodet er høyt hevet. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:Jeg er også ufrivillig barnløs. Det skyldes andre ting enn fruktbarhet. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Ufrivillig barnløs, men det skyldes andre ting enn fruktbarhet? 🧐 Trodde ufrivillig barnløs var knyttet til infertilitet jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 19e92...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det ble litt dårlig stemning på tråden din... Gratulerer med graviditet, men jeg også synes at du graver din egen grav når du utelukker en så vesentlig ting som at du er fargeblind 😬 Skjønner godt reaksjonen til mange som har svart, for det er mange som legger ut positive tester som det ikke er noe tvil om, med et spørsmål om den er positiv 🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Synd at det ble litt dårlig stemning på tråden din... Gratulerer med graviditet, men jeg også synes at du graver din egen grav når du utelukker en så vesentlig ting som at du er fargeblind 😬 Skjønner godt reaksjonen til mange som har svart, for det er mange som legger ut positive tester som det ikke er noe tvil om, med et spørsmål om den er positiv 🤦‍♀️

Hun skal jo ta abort? 

Anonymkode: 512b3...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal jo ta abort? 

Anonymkode: 512b3...2c7

Beklager, tenkte ikke på det nå siden jeg leste deler av første siden i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ufrivillig barnløs, men det skyldes andre ting enn fruktbarhet? 🧐 Trodde ufrivillig barnløs var knyttet til infertilitet jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 19e92...bf0

Har ikke råd. Gravid nå betyr barn i sommer. Da er jeg ferdigutdannet, og får ingen fødselsstøtte fra lånekassen. Samtidig er deltidsjobben ikke nok til å leve av. Hadde jeg blitt gravid for et år siden, ville jeg hatt samme inntekt som nå, og hadde jeg blitt gravid om et år hadde jeg hatt nok tid i full jobb til å tjene opp permisjon. Så maks uheldig timing, men derfor går det ikke. Det blir enten abort eller å bo på gata. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Patriotpaula skrev:

Synd at det ble litt dårlig stemning på tråden din... Gratulerer med graviditet, men jeg også synes at du graver din egen grav når du utelukker en så vesentlig ting som at du er fargeblind 😬 Skjønner godt reaksjonen til mange som har svart, for det er mange som legger ut positive tester som det ikke er noe tvil om, med et spørsmål om den er positiv 🤦‍♀️

Det sto rose eller lyserød. Lilla er ingen av de fargene uavhengig av hvor godt man ser. Synes det er helt legitimt å spørre om det. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først får vi prøvere den superpositive testen din slengt opp i trynet, også etterpå kaster du på oss beskjeden om at du skal ta frivillig abort? 🤦‍♀️🤦‍♀️ Takk for den, "veldig" snilt gjort.

Anonymkode: 476c9...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto rose eller lyserød. Lilla er ingen av de fargene uavhengig av hvor godt man ser. Synes det er helt legitimt å spørre om det. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lilla? Jeg synes nå strekene ser røde ut jeg da, i hvert fall ikke noe i nærheten av lilla. Alle som ikke er fargeblinde vil se det som en superpositiv test og vil kanskje tro at du bare troller med resten her inne. Du burde absolutt ha skrevet at du er fargeblind i HI, det er en vesentlig opplysning, det må du ta på din egen kappe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først får vi prøvere den superpositive testen din slengt opp i trynet, også etterpå kaster du på oss beskjeden om at du skal ta frivillig abort? 🤦‍♀️🤦‍♀️ Takk for den, "veldig" snilt gjort.

Anonymkode: 476c9...dbe

Du må være slitsom å leve med. 

1. Jeg visste ikke om den var positiv eller ugyldig. Derfor spurte jeg. 

2. Jeg vil ikke ta abort. Jeg har grått hele uka og fått sykmelding fra jobb. Men jeg har ikke råd. Velferdsstaten er ikke en velferdsstat for studenter. Den er en velferdsstat for barn og alle som jobber. Men i limboen mellom barndom og jobb står man veldig på egne ben. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Lilla? Jeg synes nå strekene ser røde ut jeg da, i hvert fall ikke noe i nærheten av lilla. Alle som ikke er fargeblinde vil se det som en superpositiv test og vil kanskje tro at du bare troller med resten her inne. Du burde absolutt ha skrevet at du er fargeblind i HI, det er en vesentlig opplysning, det må du ta på din egen kappe!

Jeg er ikke fargeblind. Jeg har problemer med å skille de mørkeste og de lyseste fargene. Men kjære deg, du sier rød, andre sier lilla. Selv dere med normalt fargesyn er jo tydeligvis uenige om fargen på de strekene. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fargeblind. Jeg har problemer med å skille de mørkeste og de lyseste fargene. Men kjære deg, du sier rød, andre sier lilla. Selv dere med normalt fargesyn er jo tydeligvis uenige om fargen på de strekene. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Du skriver at du er fargeblind på første side?? 🤦‍♀️ Og nå er du plutselig ikke det lenger? Nå må du bestemme deg 🤷‍♀️🤦‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er fargeblind, ja. Så den er positiv?

Anonymkode: cf8d8...31f

Den 21.10 skriver du at du er fargeblind, nå er du plutselig ikke det lengre? Hmm 🤔

Anonymkode: bd0d5...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er fargeblind, ja. Så den er positiv?

Anonymkode: cf8d8...31f

Quote ☝🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke råd. Gravid nå betyr barn i sommer. Da er jeg ferdigutdannet, og får ingen fødselsstøtte fra lånekassen. Samtidig er deltidsjobben ikke nok til å leve av. Hadde jeg blitt gravid for et år siden, ville jeg hatt samme inntekt som nå, og hadde jeg blitt gravid om et år hadde jeg hatt nok tid i full jobb til å tjene opp permisjon. Så maks uheldig timing, men derfor går det ikke. Det blir enten abort eller å bo på gata. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Hei! 

Jeg kunne ikke la være å kommentere. Synd at du er i en vanskelig situasjon mtp utdanning. Nå får man engangstøtte på litt over 90000 om man ikke har rett på foreldrepenger, det kan hjelpe. Snakker du med nav får du nok sosialstønad eller en annen støtte dersom du ikke har nok penger i perioden du har rett til å ikke jobbe pga fødsel og baby❤️ dette kommer til å ordne seg! :)Er du alene eller har du samboer/er gift? Han kan nok forsørge deg litt også, det er bare noen mnd. Er du alene har du rett til overgangsstønad om jeg ikke tar feil. 

Forhør deg med nav, gift - han forsørger deg - alene - Overgangstønad. Engangsstønad får alle som ikke har rett til foreldrepenger. 

Og du.. Du kommer til å være ferdig utdannet, gull sjanse til å søke på jobber i permisjonen :)

 

Anonymkode: 1870c...07a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg kunne ikke la være å kommentere. Synd at du er i en vanskelig situasjon mtp utdanning. Nå får man engangstøtte på litt over 90000 om man ikke har rett på foreldrepenger, det kan hjelpe. Snakker du med nav får du nok sosialstønad eller en annen støtte dersom du ikke har nok penger i perioden du har rett til å ikke jobbe pga fødsel og baby❤️ dette kommer til å ordne seg! :)Er du alene eller har du samboer/er gift? Han kan nok forsørge deg litt også, det er bare noen mnd. Er du alene har du rett til overgangsstønad om jeg ikke tar feil. 

Forhør deg med nav, gift - han forsørger deg - alene - Overgangstønad. Engangsstønad får alle som ikke har rett til foreldrepenger. 

Og du.. Du kommer til å være ferdig utdannet, gull sjanse til å søke på jobber i permisjonen :)

 

Anonymkode: 1870c...07a

Engangsstønad er på litt over 80 000,-

Anonymkode: a4d23...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Jeg vil ikke ta abort. Jeg har grått hele uka og fått sykmelding fra jobb. Men jeg har ikke råd. Velferdsstaten er ikke en velferdsstat for studenter. Den er en velferdsstat for barn og alle som jobber. Men i limboen mellom barndom og jobb står man veldig på egne ben. 

Anonymkode: cf8d8...31f

 

På 22.10.2019 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at dere er bitre over at dere ikke kan befruktes, men det er både barnslig og slemt å ta det ut over andre mennesker på denne måten. Vi lever forøvrig heldigvis i en velferdsstat som ikke inkluderer studielån som opptjening til permisjonspenger, så hvis jeg skulle fått barn nå, ville jeg måtte leve på en inntekt som er ca. 45% av det jeg de facto har i dag. Da blir det, smertefullt som det er, abort. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Hvorfor mener du at det er «heldigvis» at du ikke har råd til å få barn når du er både ufrivillig gravid og barnløs og er pga. Velferdsstaten «heldigvis» tvunget til abort?Mistenker et bittert troll som prøver å ro seg bort.

Anonymkode: 53b44...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du skriver at du er fargeblind på første side?? 🤦‍♀️ Og nå er du plutselig ikke det lenger? Nå må du bestemme deg 🤷‍♀️🤦‍♀️

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den 21.10 skriver du at du er fargeblind, nå er du plutselig ikke det lengre? Hmm 🤔

Anonymkode: bd0d5...838

Jeg satt midt på natta og ønsket et svar på utfallet av testen. Derfor skrev jeg det. Jeg har også skrevet at jeg ikke har problemer med farger vanligvis, men sliter med å skille de mørkeste og lyseste nyansene av fargene. Dette er ikke ny informasjon, men for enkelte er det tydeligvis klin umulig å lese trådene i helhet. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg kunne ikke la være å kommentere. Synd at du er i en vanskelig situasjon mtp utdanning. Nå får man engangstøtte på litt over 90000 om man ikke har rett på foreldrepenger, det kan hjelpe. Snakker du med nav får du nok sosialstønad eller en annen støtte dersom du ikke har nok penger i perioden du har rett til å ikke jobbe pga fødsel og baby❤️ dette kommer til å ordne seg! :)Er du alene eller har du samboer/er gift? Han kan nok forsørge deg litt også, det er bare noen mnd. Er du alene har du rett til overgangsstønad om jeg ikke tar feil. 

Forhør deg med nav, gift - han forsørger deg - alene - Overgangstønad. Engangsstønad får alle som ikke har rett til foreldrepenger. 

Og du.. Du kommer til å være ferdig utdannet, gull sjanse til å søke på jobber i permisjonen :)

 

Anonymkode: 1870c...07a

Jeg har krav på permisjonspenger, men dette vil kun være 7-800 i måneden. I tillegg til dette vil jeg ikke motta studiestøtten som er på 9000. Så jeg vil gå fra 16-17 000 netto til 7-8000 netto. Min halvpart av husleien er 7500, og jeg vil med andre ord ikke ha råd til å betale den en gang. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor mener du at det er «heldigvis» at du ikke har råd til å få barn når du er både ufrivillig gravid og barnløs og er pga. Velferdsstaten «heldigvis» tvunget til abort?Mistenker et bittert troll som prøver å ro seg bort.

Anonymkode: 53b44...22c

Det var ironi. Der er ikke alltid så lett å se skriftlig. Det var et sleivspark mot den norske velferdsstaten som egentlig er veldig ekskluderende mot en stor andel av befolkningen, uten at den kritiseres mye for det. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ironi. Der er ikke alltid så lett å se skriftlig. Det var et sleivspark mot den norske velferdsstaten som egentlig er veldig ekskluderende mot en stor andel av befolkningen, uten at den kritiseres mye for det. 

Anonymkode: cf8d8...31f

Skylder du virkelig på staten fordi du har blitt ufrivillig gravid (og ironisk er ufrivillig barnløs også) og ikke kommer til å få det til å gå rundt økonomisk? Du er jo helt urimelig - såfremt du ikke er en av de som har blitt gravid til tross for korrekt bruk av prevensjon. Er graviditeten «selvforskyldt» i betydning at du ikke har brukt prevensjon eller slurvet med det, så er det null empati fra meg 🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...