AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #21 Del Skrevet 22. oktober 2019 Been there.. Hvor ofte har du mulighet til å trene i uka? Gjør skånsomme øvelser som også er gøy. Da jeg hadde 43 i bmi gikk jeg en tur om dagen (2 km, økte med 0.5 km i mnd). Ellers trente jeg 4 ganger i uka, mandag spinning med jevn puls på 75% (Da må du vite makspulsen din, ta kontakt med pt), tirsdag trenge jeg styrke hvor jeg brukte meget lette manualer og fokuserte på pust og bevegelsene- økte jevnt men forsiktig. Beinøvelsene var mye at jeg lå på magen og løftet ankelen opp til rumpa med strikk, at jeg satt på en kasse og reiste meg opp 10 ganger. Mye strikk/forsiktig egen kroppsvekt. Overkroppen var lette manualer og apparater med lav vekt. Onsdag var svømmeøkt/ restitusjon og lørdag var ny styrkeøkt. Det viktigste og vanskeligste var å legge ut kostholdet. Jobber med det enda, men har nå en bmi på 29. Anbefaler på det sterkeste å sjekke YouTubekanalen "EveryDamnDayFitness", han er helt rå på å trene overvektige og det psykologiske aspektet med å være overvektig. Han har masse gode tips, must see! Anonymkode: 205c6...848 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 22. oktober 2019 #22 Del Skrevet 22. oktober 2019 14 timer siden, kflu skrev: Generelt trene. Ikke begynn for hard. Gåturer (lett jogg). Husk å kombiner med bra kosthold, trening uten bra kosthold = waste Jogging med en BMI på 40 høres ut som en oppskrift på skader i knær. Spesielt om man har feil teknikk og lander for langt bak på foten. Jeg ville nok satset på å gått for noe som hadde mindre belastning på ledd, f.eks svømming, sykling, spinning eller bare rolig gåturer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #23 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg hadde BMI på 34 da jeg begynte å bruke romaskin. Fin for kondisjon og også styrke jevnt over hele kroppen. Sjekk YouTube for riktig innstilling av romaskinen og for riktig roteknikk. Mange stiller hjulet på 10 og peiser på. Dette er feil, og lite motiverende. Ellers er svømming fin trening. Anonymkode: 8495e...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #24 Del Skrevet 22. oktober 2019 Tren vekter! Her får du nyttegjort deg av kiloene dine. Gå tur i tillegg. Anonymkode: f3dd8...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #25 Del Skrevet 22. oktober 2019 Svømming, spinning, sykling, ellipsemaskin og romaskin: jeg anbefaler alle disse. Å starte med mye gåing, eller jogging/løping for den del, bør unngås når man er så tung. Med høy vekt er det økt risiko for skader på knær, ankler og føtter. Selv fikk jeg store plager med plantar fascitt (senebetennelse under foten) da jeg tok litt av på tur-gåing, og det tok omtrent to år før plagene gradvis forsvant. Anonymkode: deea2...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #26 Del Skrevet 22. oktober 2019 Trampoline Du spretter sikkert godt. Anonymkode: b0e06...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #27 Del Skrevet 29. oktober 2019 Svømming, og gåing på relativt flatt underlag. Ha sko som gir god nok demping til en i din vektklasse. Styrketrening hjemme; øvelser som kan forebygge belastningsskader. Du kan trene armer og skuldre med manualer. Magetrening kan du gjøre ved å ligge på rygg, med hendene under rumpa for støtte, og løfte beina opp i 90 graders vinkel for deretter å senke til ca 60 grader — du kjenner når det «tar» i magen. Så opp til 90 igjen. Stram også bekkenbunnen, da det blir trykk på blæra, noe som kan føre til inkontinens etter hvert. 15 repetisjoner, 90 sek pause, 3 sett. Det var for mye for meg, fikk «gangsperra» i magen etter 5 repetisjoner da jeg begynte 😆. Kunne ikke le uten at det gjorde vondt dagen etter. Trening for ryggen: Sitt på gulvet med føttene samlet, lett bøyd i knærne. Ha strikk med medium styrke rundt føttene, surr rundt hendene til passe motstand. Gjør robevegelser ved å trekke armene til deg. Ha skuldrene senket. 15 rep, 3 sett. Rumpetrening som er enklere enn klassisk bekkenløft og knebøy dersom man er overvektig: Benløft i vinkel. Legg deg på knær og albuer. Stram magemusklene. Løft ett ben, fortsatt bøyd, mot taket, med 90 graders vinkel. Så tar du det ned og bytter bein. Beina fungerer som «vektstang» for rumpemusklene, så tunge bein gir musklene mer jobbing 😉. 15 rep, 3 sett. Kondisjonstrening forbrenner flest kalorier. Men uten styrketrening slanker kroppen like gjerne vekk muskelmasse som fett. Og lavere muskelmasse gir dårligere forbrenning, da muskler behøver mer energi enn fett. Lykke til! Anonymkode: 8a6d3...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lancelottie Skrevet 29. oktober 2019 #28 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg tror at en fysioterapaut i en treningsgruppe vil være den beste til å svare deg. Hun/han vet hvordan du kan unngå overbelastningsskader, og lage et program som passer akkurat for deg og din helsetilstand. Hvis du bor i en by, der Kurbadet er, tilbyr de bassengtrening i oppvarmet basseng. Man gjør øvelser, man svømmer ikke. https://levvel.kurbadet.no/trening/bassengtrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 29. oktober 2019 #29 Del Skrevet 29. oktober 2019 Gåturer er undervurdert som trening, uansett vekt. I tillegg kan du trene styrke. Hvis du vil trene på senter så kan du bruke apparater der, de passer for alle, eller du kan , hvis du har mulighet, trene med en PT som fikser et opplegg som passer for deg. Hvis du heller vil trene hjemme, så er det masse fine treningsøkter på youtube, hvor man trener med egen kroppsvekt eller med strikker. Hvis du i tillegg finner en favorittvideo som du følger flere ganger, så er det litt artig å se sin egen progresjon og merke at man blir sterkere og mer utholden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #30 Del Skrevet 1. november 2019 Sykling. Gir lite belastning og du forbruker mye kalorier. Anonymkode: 6168a...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #31 Del Skrevet 2. november 2019 Først kosthold. Deretter trening. Jeg er litt tung selv og holder meg unna jogging for øyeblikket pga dårlig knær osv Men spinning forbrenner veldig bra. Men vil begynne å jogge igjen når vekten har begynt å gå litt ned igjen. Svømming er også en god trening, men gjør meg fryktelig sulten. Så mitt hoved fokus for øyeblikket er kosthold, spinning, vekttrening og gå turer Anonymkode: a68aa...6fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå