Gå til innhold

nm


Lilla1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er slett ikke sikkert du har gjort noe feil. Angst som mye annet er til en viss grad genetisk, om du hadde vært såkalt perfekt, hadde barnet kanskje uansett hatt det. Men håper det ordner seg, har dessverre ingen råd, bare medfølelse. Det er jammen meg ikke lett å møte barns følelser perfekt!!!

Anonymkode: 927eb...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMTO er et fint kurs for god grensesetting, jeg har selv fått det via BV.

I tillegg har jeg fått COS-P - trygghetssirkelen. Dette går mer på følelser og det å se om barnet søker trygghet eller utforsking, og være i stand til å trygge og oppmuntre etter behov. Kanskje du kan høre om du ksn få det i tillegg, siden det er følelsesregulering som er i fokus nå?

Anonymkode: 9689a...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ikke tenk på denne tilbakemelding fra PMTO som automatisk kritikk til deg, men heller veiledning på hvordan du kan møte ditt barn best mulig. 

Du sier du får spørsmål om det er noe du er redd for som eventuelt kan ha smittet over på barnet. Istedenfor å tolke dette som en faktaopplysning så tenker jeg at du heller kan reflektere litt over hvordan du møter barnet. Hva svarer du f.eks når barnet sier at det ikke vil på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lilla1 skrev:

Hei!har brukt de siste mnd nettopp på å bli bevisst på hvordan jeg skal møte barnet når h-n ikke vil være med ut for eksempel,og skolen.Fikk beskjed om å spørre hva som var vanskelig,bekrefte og navnsette følelsen,og deretter ta ledelse.Har ikke følt meg kritisrt tidligere,men i dag fikk jeg bakoversveis

Hvordan bekrefter og navnsetter du følelsen? Og hvordan tar du ledelse? Vil du utdype med ett eksempel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har egentlig barnet det på skolen da? er det bra sosialt?

Anonymkode: 02b2f...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 19.19, AnonymBruker skrev:

hvordan har egentlig barnet det på skolen da? er det bra sosialt?

Anonymkode: 02b2f...c68

 

Endret av Lilla1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lydsensitiv og hadde heller ikke hatt det bra i bråkete klasse. Det at han ikke vil leke tyder på at han ikke får ro/ konsentrasjon. Tar han ansvar for at noen andre ikke skal bli plaget så har han empati hvertfall. Det er et bra tegn. Et klassemiljø er et vanskelig hierarki. Hvordan er han med andre barn på fritiden? Type en til en lek? Nå vet jeg ingenting om dere men tenker det kan bli feil å bare legge skylden på deg. Vi må vite mer. 

Når og hvordan er han sint på deg. Gi eksempel på en dag. 

Anonymkode: 9771f...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...