Gå til innhold

Blødning og gravid??


Linsi

Anbefalte innlegg

Hjelp, nå er jeg kjempeforvirret. Jeg hadde IKM 20.mai. 17. mai begynte jeg å blø, og tenkte at jeg hadde fått mensen. Jeg blødde normal mengde, men i bare 2 dager. Den siste uka har jeg vært kvalm, og jeg har hatt vondt i korsryggen siden EL. Vel, så jeg tok en test i dag, og den var POSITIV!!

Så nå lurer jeg litt da. Har jeg vært gravid og mistet? Eller ville den ikke fortsatt vært positiv da?

Eller var det en festeblødning? Men hadde jeg ikke blødd litt mindre?

Eller har jeg hatt mensen og er gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde akkurat det samme. Trodde at jeg hadde mensen. Skrev meg opp her inne på IKM, men så varte mensen så kort. Jeg tok en test og jeg er veldig gravid. Har vært hos legen og alt.

Det er sikkert det samme som jeg hadde; jeg har hatt en del blødninger, men ingenting farlig.

Er testen positiv, så er den positiv. Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis da!! Så morsomt!!

Min mens var også kjempekort denne gangen, og den var temmelig forsinket...Men jeg testet neg dagen før og dagen etter IKM, pluss ei uke etter...Så kom tanta innom en tur :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tok en ny test i dag. Den var fortsatt positiv, men svakere enn den i går. Betyr det at jeg høyst sannsynlig har hatt en SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden i.i.

Det kan være variasjoner, store variasjoner når det gjelder styrke på strekene. Ofte skyldes det varierende væskeinntak før utførelse av test.

Vil nødig skremme deg nå, men jeg har opplevd det samme to ganger, og det var i mitt tilfelle SA.

Det beste du kan gjøre nå er å oppsøke lege for å få tatt blodprøve. Det blir da tatt to blodprøver, med noen dagers mellomrom for å måle en eventuell stigning eller nedgang i HCG-nivået i blodet. Da kan de med sikkerhet si om det du nå har er en truende/pågående abort, eller om du fortsatt er gravid!

Ønsker deg lykke til!! :klem: Håper at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hope -

Eller du kan gå til en gynekolog som har ultralyd-apparat, så får du svar med en gang om du fortsatt er gravid.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit ikke helt enda. Jeg har bestemt meg for å ta en ny test i helgen (eller kanskje allerede i morgen). Hvis den er negativ kan jeg vel anta å ha hatt en SA. Hvis den er positiv, bør jeg vel kanskje få tatt en blodprøve hos legen og se om hcg stiger eller synker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått til legen uansett. Da jeg hadde blødninger spurte jeg om jeg bare skulle ta en ny graviditetstest for kanskje den ville være negativ dersom jeg hadde mistet. Legen sa at det ikke var sikkert at den ville være negativ for det. Grunnen var at du fremdeles kan ha hcg i blodet og testen vil vise positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanna - ii

Jeg ville gått til legen hvis jeg var deg. Hvis du har hatt en SA er det viktig å se at alt er ute av kroppen, dersom du (forhåpentligvis) ikke har mistet er det jo betryggende å få bekreftet dette.

Kan nevne at jeg hadde en SA ifjor, det var fryktelig vondt, og jeg var ikke i tvil om hva som skjedde, så for meg høres det ikke ut som om du har mistet.

Hold oss oppdatert da, ønsker deg lykke til og håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

OJ. Sender deg en oppmuntrings :klem: For å se det positive var det jo fint at det skjedde så tidlig, og i tillegg at du vet du kan bli gravid :)

Fort gjort å bli gravid igjen etter en SA, sies det.

Lykke til i neste prøveperiode :P

hilsen prøver i 2,5 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, nå har jeg i hvertfall sett en positiv test... Så vi vet vi kan klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...