Gå til innhold

Far- drapsforsøk på sønn på Kapp (Toten)


Hummingbird2

Anbefalte innlegg

Tragisk at denne saken får oppmerksomhet i media. 
 

Kapp er vel et lite sted og nå vet vel alle hvem denne gutten er. 
 

Jeg husker en lignende sak som VG prøvde å nøste opp i, men her tok hele bygda ansvar og ingen snakket til media. Ikke engang lokalavisen viet den oppmerksomhet, annet enn en liten notis da det skjedde. Så kun ytterst få vet om saken, selv om gjerningspersonen ble dømt. Offeret fikk fortsette livet sitt så normal som mulig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grusom sak og helt naturlig at folk bryr seg, når et barn har vært utsatt for overgrep og drapsforsøk av sin egen far. Jeg håper og ber for at gutten overlever, og får all den omsorg og kjærlighet som er mulig i fortsettelse. Forferdelig for moren også, hun har mistet sin mann, og står i fare for å miste sin sønn. Hjertet blør for dem og det er da naturlig å søke etter nyheter som kan si noe om det går bra med dem. Dere som anser det som sladder, har kanskje mer kikkementalitet. Vi trenger ikke vite flere etajer, men man vil jo gjerne vite om det er positive ting oppi det hele (som feks at han overlever eller familie og venner som støtter etc.)

Jeg føler også at vi som samfunn har en plikt til å bry oss, først og fremst gjennom politi og rettsvesen, men også for å forsøke å begripe at sliktkan skje; først da blir an kanksje i stand til å selv se slikt. Som StineSofies stiftelse så godt sier det med å snu om på ordtaket til «du ser det ikke før du tror det". Om en slik sak bare skulle blas forbi, dysses ned, DA hadde jeg blitt bekymret - for et likegyldig samfunn som fostret skam tjener bare forbryterne.

Endret av Limbo 2014
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til saken ut over det som fremgår i mediene og familien det gjelder. Vil ikke utdype rundt det jeg vet, men Oppland Arbeiderblad hoster da opp noe..
 

«Ifølge OAs opplysninger skal faren ha blitt konfrontert med påstanden om et mulig straffbart forhold dagen eller kvelden før drapsforsøket.

Det skal ha handlet om noe som skjedde tilbake i tid.

Neste dag skal far ha meldt seg syk fra arbeidet, tatt med seg de minste barna hjemmefra, for så siden å ha kommet tilbake i bilen alene, ifølge OAs kilder»

Og..

«En særskilt utfordring er blitt taklet tilsynelatende godt av ham og familien, ifølge OAs kilder.»

 

 

Endret av frukrines
Stor skrift
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, så lærer denne saken oss at det er umulig å se/vite på forhånd hva som kan foregå selv "i de beste familier"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 10/21/2019 at 9:48 PM, Akvarium85 said:

Jeg tenker faktisk at i visse tilfeller er det bedre for folk å få slippe å leve videre med helt horrible traumer. ❤️❤️😭😭

Mennesker som har vært utsatt for overgrep i barndommen kan få et godt liv, på tross av traumene. Det virker litt ufattelig for oss som har hatt en god og trygg oppvekst, men sånn er det.

Dette er naturligvis ingen unnskyldning for overgrep; seksuelle overgrep er alvorlige forbrytelser.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.11.2019 den 8.03, Limbo 2014 skrev:

Noen som vet hvordan det går med gutten?

Jeg syntes det er forferdelig når pressen blåser en slik sånn sak så stor og deretter slutter helt å skrive om det. Folk bryr seg jo, men siden vi ikke har hørt noe om det motsatte så vil jeg anta at situasjonen er som den var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å skrive det. Gutten døde i dag. Fy faen så jævlig. Herregud. Stakkars gutt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uendelig uendelig trist. Misbrukt og senere drept av sin egen far. Har ikke ord. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen for en jævlig sak. Jeg blir rystet av hva mennesker er i stand til å gjøre. Hvil i fred kjære lille gutt ❤️

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.10.2019 den 23.24, Limbo 2014 skrev:

Grusom sak og helt naturlig at folk bryr seg, når et barn har vært utsatt for overgrep og drapsforsøk av sin egen far. Jeg håper og ber for at gutten overlever, og får all den omsorg og kjærlighet som er mulig i fortsettelse. Forferdelig for moren også, hun har mistet sin mann, og står i fare for å miste sin sønn. Hjertet blør for dem og det er da naturlig å søke etter nyheter som kan si noe om det går bra med dem. Dere som anser det som sladder, har kanskje mer kikkementalitet. Vi trenger ikke vite flere etajer, men man vil jo gjerne vite om det er positive ting oppi det hele (som feks at han overlever eller familie og venner som støtter etc.)

Jeg føler også at vi som samfunn har en plikt til å bry oss, først og fremst gjennom politi og rettsvesen, men også for å forsøke å begripe at sliktkan skje; først da blir an kanksje i stand til å selv se slikt. Som StineSofies stiftelse så godt sier det med å snu om på ordtaket til «du ser det ikke før du tror det". Om en slik sak bare skulle blas forbi, dysses ned, DA hadde jeg blitt bekymret - for et likegyldig samfunn som fostret skam tjener bare forbryterne.

Jeg anser det å starte en tråd på kg for å forsøke å få tak i info utover det som er frigitt til media for å søke etter sladder ja. Når du "søker etter nyheter" så er det jo din kikkermentalitet som trår frem, det er jo detaljer du er ute etter, ellers hadde du jo ikke "søkt etter nyheter" som du så pent omtaler det. Det er naturlig å lese det som står i en nyhetssak, det er ikke naturlig å skumme internett for å finne navn på hvem det gjelder, bilder, sjekke venneliste på fb o.l. som andre i denne tråden nevner. Om venner og famili setøtter den ene eller den andre har ingenting å si for deg som fremmed, ikke det pøkk. Det du kan tenke over er hvem du kan støtte i din egen omgangskrets, folk du kjenner som kanskje trenger en håndsrekning. Det handlers faktisk ikke om at ting skal dysses ned, det handler om at politi, rettsvesen og helsevesen skal få jobbe i fred for å etterforske og håndtere det som har skjedd.

Det er faktisk mennesker som skal leve videre etter dette, uten å ha snokete folk som bretter ut sladder på flest mulig forum på nettet. Det er ungdom som nå har mistet livet som har et ettermæle og som har rett på vern av private opplysninger selv om han er død. Det er en rettsprosess som skal foregå uten påvirkning av ryktespredning, synsing og jammen jeg trodde at og har hørt at. Du får vite det samfunnet trenger å vite gjennom det som offentliggjøres fra f.eks en rettssak. Du trenger ikke grave etter flere "nyheter" for å få vite ting om venner og familie, eller grave frem ting du mener blir dysset ned. Din nysgjerrighet må stilles av det som gis ut offentlig. Og ikke minst er det en grunn til at flere ting holdes skjult for det offentlige. Vern av involverte f.eks, og da tenker jeg ikke primært på mistenkte (han er faktisk ikke dømt). Skal du snakke om samfunnets plikt til å bry seg, så bry deg om de du har i din nærhet og faktisk har mulighet til å bry deg med, ikke fremstill nysgjerrigheten din som omsorg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marissa skrev:

Jeg anser det å starte en tråd på kg for å forsøke å få tak i info utover det som er frigitt til media for å søke etter sladder ja. Når du "søker etter nyheter" så er det jo din kikkermentalitet som trår frem, det er jo detaljer du er ute etter, ellers hadde du jo ikke "søkt etter nyheter" som du så pent omtaler det. Det er naturlig å lese det som står i en nyhetssak, det er ikke naturlig å skumme internett for å finne navn på hvem det gjelder, bilder, sjekke venneliste på fb o.l. som andre i denne tråden nevner. Om venner og famili setøtter den ene eller den andre har ingenting å si for deg som fremmed, ikke det pøkk. Det du kan tenke over er hvem du kan støtte i din egen omgangskrets, folk du kjenner som kanskje trenger en håndsrekning. Det handlers faktisk ikke om at ting skal dysses ned, det handler om at politi, rettsvesen og helsevesen skal få jobbe i fred for å etterforske og håndtere det som har skjedd.

Det er faktisk mennesker som skal leve videre etter dette, uten å ha snokete folk som bretter ut sladder på flest mulig forum på nettet. Det er ungdom som nå har mistet livet som har et ettermæle og som har rett på vern av private opplysninger selv om han er død. Det er en rettsprosess som skal foregå uten påvirkning av ryktespredning, synsing og jammen jeg trodde at og har hørt at. Du får vite det samfunnet trenger å vite gjennom det som offentliggjøres fra f.eks en rettssak. Du trenger ikke grave etter flere "nyheter" for å få vite ting om venner og familie, eller grave frem ting du mener blir dysset ned. Din nysgjerrighet må stilles av det som gis ut offentlig. Og ikke minst er det en grunn til at flere ting holdes skjult for det offentlige. Vern av involverte f.eks, og da tenker jeg ikke primært på mistenkte (han er faktisk ikke dømt). Skal du snakke om samfunnets plikt til å bry seg, så bry deg om de du har i din nærhet og faktisk har mulighet til å bry deg med, ikke fremstill nysgjerrigheten din som omsorg. 

Mange gode poeng. Men virker som du tar det veldig personlig. Det er helt naturlig at folk blir opptatt av en så sjokkerende hendelse som blir omtalt i media, for så at det blir helt tyst.

Slike saker kan vekke noe i oss på forskjellige vis. Jeg personlig ble veldig rørt og har tenkt på gutten flere ganger daglig siden det skjedde. Det betyr ikke at jeg er ute etter sladder og gapestokk. Men det rørte noe dypt inne i meg.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:

Mange gode poeng. Men virker som du tar det veldig personlig. Det er helt naturlig at folk blir opptatt av en så sjokkerende hendelse som blir omtalt i media, for så at det blir helt tyst.

Slike saker kan vekke noe i oss på forskjellige vis. Jeg personlig ble veldig rørt og har tenkt på gutten flere ganger daglig siden det skjedde. Det betyr ikke at jeg er ute etter sladder og gapestokk. Men det rørte noe dypt inne i meg.

Jeg tar det ikke personlig, det gjør meg forbannet meg at voksne mennesker mesker seg i et barns lidelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...