Gå til innhold

Håper på baby 2020


Carjo4

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer er 25 år og har startet prøvingen på baby 2020. Sluttet med pillen i sommer og skal gå inn i PP3. 

PP1 brukte jeg EL tester men fikk aldri noen positiv test. PP2 startet jeg temping og fant EL. 

Trodde virkelig at det skulle gå denne gangen mtp symptomer som har vart helt til IKM, en fin tempdipp 5 dpo og ellers "perfekt" kurve. 

Nå er planen gynekolog etter TR om jeg rekker det før feriereiser i november bare for å utelukke at det er noe galt med meg. Fortsetter temping som ellers og prøver å gjøre prøvingen så bra som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dagbok er en plass hvor man skal dele daglige hendelser, og for min del så er det å dele ting jeg absolutt hadde trengt å dele med en venn men som jeg ikke ønsker å dele med noen kjente. I dag føler jeg meg motløs og oppgitt, trenger bare å få tømt ut litt frustrasjon.

I dag er jeg 14 dpo og syklus dag 29. Mine sykluser er vanligvis 27 dager og jeg kan gå ut i fra klokka når jeg forventer å oppdage TR på papiret. Det er enda ikke kommet noen tante på besøk og temperaturen er fortsatt høy. Jeg hadde håpet at dette var dagen men testen er blendahvit som vanlig. 
Det er frustrerende å høre fra venner, familie og kolleger at vi helt sikkert er nestemann, jeg prøver å smile og fortelle at det blir nok en stund til enda. Det er jo ikke deres skyld at de ikke vet hvor mye vi prøver på å faktisk få det til. Så har jeg appene mine som maser om at jeg er på overtid og muligens gravid, noe som bare er en liten bagatell men som får frustrasjonen til å renne over. Jeg visste at prøvingen kunne ta tid, men at det var en følelsesmessig berg og dalbane var jeg ikke klar over. 

Håper bare tanta kommer snart slik at jeg får startet med blanke ark igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig at du også har laget deg en prøvedagbok. Jeg kjenner meg så igjen i deg ❤️  Alle maser uten å tenke seg om. De skulle bare visst at du vil så gjerne ❤️  Jeg har løyet som bare det til alle rundt meg om at vi ikke har hastverk osv.  Skylder på ting som husrenovering osv.  Nå går jeg rundt å bare ler når de maser, for jeg vet jo :) 

Det er ikke lett å gi deg råd når jeg er like fersk som deg i prøvingen 😄  Skriv i dagboken om dine ups and downs, det er fint å se tilbake på :)  Venter spent på om det blir ny PP eller ikke denne gangen ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med prøvedagbok! Opprettet faktisk en i går jeg også, følg meg gjerne! :)

Vi holdt også prøvingen hemmelig for familie og venner, men etter å ha mistet i SA fortalte jeg det til mamma og søster.

Når jeg i tillegg mistet i MA ca.8mnd etterpå, valgte vi å ringe rundt til foreldre og søsken og fortelle det. Og tiden etterpå har vært så mye bedre! Er det også noen i forbindelse med jobb eller annet som begynner å spør, er jeg heller ærlig og forteller dem hvordan det er.

Jeg merket det veldig godt etter MAen at jeg trengte noen andre enn bare samboeren å snakke med. Her ble familien løsningen og det er så godt å ha dem i en slik situasjon ❤

Dere må selvsagt kjenne på hva som er best for dere i deres situasjon, skjønner også at dere vil holde det litt hemmelig når dere er såpass tidlig i prosessen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 14.32, Nommy skrev:

Såå koselig at du også har laget deg en prøvedagbok. Jeg kjenner meg så igjen i deg ❤️  Alle maser uten å tenke seg om. De skulle bare visst at du vil så gjerne ❤️  Jeg har løyet som bare det til alle rundt meg om at vi ikke har hastverk osv.  Skylder på ting som husrenovering osv.  Nå går jeg rundt å bare ler når de maser, for jeg vet jo :) 

Det er ikke lett å gi deg råd når jeg er like fersk som deg i prøvingen 😄  Skriv i dagboken om dine ups and downs, det er fint å se tilbake på :)  Venter spent på om det blir ny PP eller ikke denne gangen ;) 

 

Tusen takk ❤️ Ja det stikker litt å lyve om dette, i tillegg har det vært mye spørsmål fra kjente om jeg går på pillen og hvilket merke så her har jeg også bare måttet spille med 😂 Det er så godt at vi er flere både erfarne og ferske prøvere, man kan støtte og gi hverandre verdifulle råd. Jeg venter også spent på om det blir en ny PP, foreløpig syklus dag 30 og dermed 3 dager overtid🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, J1994 skrev:

Så fint med prøvedagbok! Opprettet faktisk en i går jeg også, følg meg gjerne! :)

Vi holdt også prøvingen hemmelig for familie og venner, men etter å ha mistet i SA fortalte jeg det til mamma og søster.

Når jeg i tillegg mistet i MA ca.8mnd etterpå, valgte vi å ringe rundt til foreldre og søsken og fortelle det. Og tiden etterpå har vært så mye bedre! Er det også noen i forbindelse med jobb eller annet som begynner å spør, er jeg heller ærlig og forteller dem hvordan det er.

Jeg merket det veldig godt etter MAen at jeg trengte noen andre enn bare samboeren å snakke med. Her ble familien løsningen og det er så godt å ha dem i en slik situasjon ❤

Dere må selvsagt kjenne på hva som er best for dere i deres situasjon, skjønner også at dere vil holde det litt hemmelig når dere er såpass tidlig i prosessen. 

Så herlig å ha masse familie rundt seg som man kan støtte seg på ❤️ Per i dag føler vi at det er så tidlig at vi ønsker å vente, men er det noe som drøyer over tid så trenger man helt klart noen å dele det med. Jeg har valgt å ikke fortelle noe på jobb fordi jeg har holdt på med en prosess for bytte av avdeling med økende kompetanse. 
Nå skal jeg lese og følge dagboken din 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så herlig å ha masse familie rundt seg som man kan støtte seg på ❤️ Per i dag føler vi at det er så tidlig at vi ønsker å vente, men er det noe som drøyer over tid så trenger man helt klart noen å dele det med. Jeg har valgt å ikke fortelle noe på jobb fordi jeg har holdt på med en prosess for bytte av avdeling med økende kompetanse. 
Nå skal jeg lese og følge dagboken din 😍

Ja, godt med familie i slike situasjoner ❤ Det er en ting man selv må føle på, og hvor mye man ønsker å dele med andre :)

Takk for det 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig helg på denne turnusarbeideren også😍
Denne uka har sett sånn ut:
Mandag - IKM etter mine beregninger, tempen gikk ned etter temphoppet på søndag. Tenkte at kommer tanta.
Tirsdag - IKM etter Flo sine beregninger, stabil høy temp og ingen tante.
Onsdag - Negativ test, stabil høy temp og fortsatt ingen tante på besøk.
Torsdag - FF forutså IKM, men har kun brukt det denne syklusen så går ikke ut i fra den. Temphopp igjen uten tanta.
Fredag - Tempen litt ned men fortsatt høyere enn vanlig, litt rosa på papiret på kveldstid etter nr 2 (presser vel ting nedover).
Lørdag - Nr 2 på morgenen som fikk presset ut et tørk med friskt blod før resten bare var rosa/blankt. Stabil temp.

For hver temphopp så synker tempen igjen men legger seg høyere enn de forrige dagene, så grafen er ganske så gradvis stigende som vist på bildet som er lagt til. Jeg må innrømme at når jeg begynte å gå på overtid så ble jeg så sikker at jeg begynte med vitaminer bare for å være på den sikre siden, men etter at jeg tørket rosa i går så mister jeg håpet litt. Det eneste som holder meg oppe er at tempen er høy, men det er vel ingen fasit at den dropper med en gang man begynner å blø.

Er ikke øm nedentil lengre, kjente det sist fredags morgen. Litt ømme nipler men kan ikke sammenlignes med hvordan det har vært de siste 11 dagene. Fått acne på rare plasser i ansiktet som jeg ikke bruker å få det på. HVIS tanta kommer så lurer jeg nesten på om kroppen har prøvd for harde livet å holde på et eller annet som ikke vil. Tempdippen og temphoppene får meg til å lure på om kroppen prøver å feste noe. Har følt meg litt rar i formen den siste uka også men prøver å overbevise meg selv om at det er jeg som kjenner etter for mye.
Hvis det ikke kommer noe ordentlig mens i helga så skal jeg ringe legen på mandag, hvis ikke så starter en ny PP😃

FFgraf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo veldig spennende! Tar jeg feil, eller er du 18 dpo nå? Hvor lang pleier lutealfasen din å være? Den skal jo være ganske fast, tror det sies den kan variere med 2-3 dager maks. Har du tatt test idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på deg med denne grafen, hvordan går det? Hørtes litt stalker ut, men kjenner deg igjen fra prøve-forumet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 9.54, Dovendyr1 skrev:

Dette er jo veldig spennende! Tar jeg feil, eller er du 18 dpo nå? Hvor lang pleier lutealfasen din å være? Den skal jo være ganske fast, tror det sies den kan variere med 2-3 dager maks. Har du tatt test idag?

Har ikke vært her inne men jeg fikk TR på besøk den dagen jeg postet det faktisk. Har lutealfase på 14 dager virker det som for det har variert med 2-3 dager som du forteller, så da vet jeg at det er helt normalt hvertfall 😃 Tok ikke test siden tanta kom, tenkte å teste dagen etterpå men da fikk jeg spart testen i det minste om man skal prøve å se det positive i det 😂

På 29.10.2019 den 10.28, grønnkål skrev:

Jeg er så spent på deg med denne grafen, hvordan går det? Hørtes litt stalker ut, men kjenner deg igjen fra prøve-forumet 😅

Jeg fikk TR den dagen.. Så nå er jeg inn i en ny prøveperiode. Har prøvd å ikke vært så veldig mye innpå her da jeg kjenner at det stresser meg litt da jeg konstant blir å tenke på det, men nå som EL kommer om ei ukes tid så føler jeg at det er greit å titte litt oftere innom igjen. Så nå får jeg oppdatert meg på flere av dagbøkene her inne 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så dumt da! Som du sier så slapp du å svi av en gravitest , penger spart der :PSkjønner godt at du trenger pauser fra forumet, kjenner på det selv i perioder. Sånt må vi bare kjenne på og regulere selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet innlegg her 3 ganger, for så å viske det ut da det absolutt ikke henger sammen. Problemet er at det egentlig ikke har skjedd så mye, men jeg har mye tanker som surrer i hodet.

Kort fortalt så har tanta dratt, endelig. Planen var gynekolog før EL men pga ferie så blir den utsatt til neste syklus. Den kommende uka går ut på å vente på EL og legge inn aksjer, denne gangen går vi inn med 100% innsats. Vi har forsåvidt truffet på EL/dagen før hele tiden, men følelsen av å gi en ekstra innsats gir litt motivasjon likevel.

Håper virkelig at det vil sitte en spire denne gangen, krysser fingrene for at ferie med maksimal avslapping kan virke positivt på fertiliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor naiv kunne jeg bli når jeg trodde ferie ville gjøre meg mer avslappet.. Jeg er så oppslukt i den svingende tempen at jeg går konstant å spenner musklene fordi jeg er redd for at kroppen ikke skal ha EL denne mnd. Snakk om å ta sorgene på forskudd 😂

Prøver å tenke at den kommer når den kommer, så lenge vi får lagt inn aksjer så er det ikke mer man kan gjøre. Nå gleder jeg meg til å komme hjem til egen seng og ei god natt med søvn. Har våknet 2,5 time før jeg skal måle tempen den siste uka, det kan jo påvirke den svingende temperaturen hittil i syklusen. Har også discharget en temp da den var unaturlig høy.. 

Jeg skulle jo ha full kontroll denne syklusen, viser seg at jeg har null kontroll. Så nå gleder jeg meg til å komme hjem til egen seng og vanlige rutiner igjen 🤞🏼

Screenshot_20191107_091801.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å skrive at det må være deilig med ferie, men ser jo i det siste innlegget ditt at det ikke stemmer. Huff, det er ikke godt å stresse og styre sånn pga EL og temping! Noen ganger tenker jeg at jeg hadde hatt det bedre uten temping, men klarer ikke å slutte med det for da mister jeg all oversikt når syklusene mine er så ustabile..

Ser du hadde EL på CD15 sist, så kan jo hende det blir rundt samme syklusdag nå også :) Det er bare å legge inn aksjer  og håpe på maks avkastning:sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 10.43, Dovendyr1 skrev:

Jeg tenkte å skrive at det må være deilig med ferie, men ser jo i det siste innlegget ditt at det ikke stemmer. Huff, det er ikke godt å stresse og styre sånn pga EL og temping! Noen ganger tenker jeg at jeg hadde hatt det bedre uten temping, men klarer ikke å slutte med det for da mister jeg all oversikt når syklusene mine er så ustabile..

Ser du hadde EL på CD15 sist, så kan jo hende det blir rundt samme syklusdag nå også :) Det er bare å legge inn aksjer  og håpe på maks avkastning:sengekos:

Ja, har tenkt den samme tanken innimellom men blir jo gal av å ikke vite også 🤭 

Ja jeg krysser fingrene. Fikk høy temp igjen i dag men drakk rett før vi la oss, tempet igjen når jeg sto opp etter første temp og den var plutselig veldig lav noe som kan stemme om EL kommer i morgen. Krysser fingrene for det 🤞🏼 vi reiser hjem i morgen igjen så håper jeg får slappet av på en annen måte da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tempen i dag kl 06 var høy men hadde drukket like før vi la oss i går. Når jeg tempet kl 09 var tempen 35.88 som kan stemme om EL dukker opp i helga. Jeg velger alltid den første tempen så jeg discharget den og la inn den andre tempen som notat. Så nå er jeg spent på tempen i morgen da jeg unngår alkohol i dag selv om det er siste kvelden av ferien. 

Jeg får ALLTID eggløsningsslim og det har jeg ikke sett noe til enda, utfloden nå i kveld så ut som den var på vei til å bli eggehvite men ikke helt der enda samt at tappen var mindre hard og litt lengre ned. Tok en test bare fordi jeg hadde en liggende og den var veldig negativ, tatt på 2-3 timers urin som kan være litt for lite til å gi nok utslag. Får jeg høy temp i morgen også så vil det se ut som at EL var på dag 12 men kjenner jeg kroppen min godt nok så har jeg absolutt ikke hatt EL. 

Krysser det som krysses kan at EL blir i morgen eller søndag 🤞🏼

Screenshot_20191108_223454.jpg

IMG_20191108_223347.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser det ut som EL var på onsdag i følge FF eller fredag i følge Flo. Den følelsen jeg sitter med i kroppen og i følge ¨symptomene¨ jeg har og også har logget i tidligere sykluser så holder jeg en knapp på fredag. Ikke at det spiller noen rolle da de eneste dagene denne uken vi ikke la aksjer var på onsdag og fredag 😂 Hvor tilfeldig er ikke det? kanskje ikke meningen at det skal komme noen spire denne gangen heller? 
PMS har hvertfall kommet og jeg svinger mellom å kalle den lille spermen som ikke befrukter eggene mine for lille bølla samtidig som at jeg bare ønsker å gi opp denne prøvinga. 

Jeg beundrer virkelig de som har prøvd i snart 1-2 år, de er så motiverende og støttende her inne på forumene så jeg føler meg temmelig tåpelig som sitter her å klager i PP4. Tror jeg føler på at tiden egentlig er mye lengre siden jeg teller PP fra da vi gikk inn for å prøve, ikke fra da jeg sluttet med pillen. Vi var jo likevel prøvere men jeg hadde null kunnskap om eggløsning og alt som måtte klaffe for å få til en liten bølle..

Håper bare vår lille bølle vil komme snart 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 21.00, Carjo4 skrev:

Akkurat nå ser det ut som EL var på onsdag i følge FF eller fredag i følge Flo. Den følelsen jeg sitter med i kroppen og i følge ¨symptomene¨ jeg har og også har logget i tidligere sykluser så holder jeg en knapp på fredag. Ikke at det spiller noen rolle da de eneste dagene denne uken vi ikke la aksjer var på onsdag og fredag 😂 Hvor tilfeldig er ikke det? kanskje ikke meningen at det skal komme noen spire denne gangen heller? 
PMS har hvertfall kommet og jeg svinger mellom å kalle den lille spermen som ikke befrukter eggene mine for lille bølla samtidig som at jeg bare ønsker å gi opp denne prøvinga. 

Jeg beundrer virkelig de som har prøvd i snart 1-2 år, de er så motiverende og støttende her inne på forumene så jeg føler meg temmelig tåpelig som sitter her å klager i PP4. Tror jeg føler på at tiden egentlig er mye lengre siden jeg teller PP fra da vi gikk inn for å prøve, ikke fra da jeg sluttet med pillen. Vi var jo likevel prøvere men jeg hadde null kunnskap om eggløsning og alt som måtte klaffe for å få til en liten bølle..

Håper bare vår lille bølle vil komme snart 😢

Spennende :)  Jeg trodde vi hadde bomma helt sist, kun to dager vi la aksjer, og det stemte ikke med FF eller test.  Jeg var bare lei og gadd ikke styre den PP, men det holdt. Du kan time alt så mye du vil, men det er så mange faktorer med akkurat når egget slipper og hvor lenge det vandrer, hvor fort/sakte spermen svømmer osv.   Hvordan er grafen din da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...